Πόσο επηρεάζουν τα Χριστούγεννα την οικονομία;

Πόσο επηρεάζουν τα Χριστούγεννα την οικονομία;

Χριστούγεννα

Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτινή περίοδος κατά την οποία περνάμε χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα. 

Γνωρίζατε όμως ότι τα Χριστούγεννα έχουν σημαντικό αντίκτυπο και στην οικονομία;

Κατά τη διάρκεια της περιόδου των Χριστουγέννων οι καταναλωτές τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε δώρα, διακοσμήσεις και ταξίδια.

Αυτή η αύξηση των δαπανών ενισχύει την οικονομική ανάπτυξη. Μπορεί επίσης, να προσφέρει μια πολύ αναγκαία ώθηση στις επιχειρήσεις κατά την περίοδο αυτή.

Κάθε χρόνο, οι Ηνωμένες Πολιτείες ξοδεύουν περισσότερα από 600 δισεκατομμύρια δολάρια για τα Χριστούγεννα.

Μάλιστα, η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου των ΗΠΑ εκτιμά ότι οι εορταστικές πωλήσεις στις ΗΠΑ ήταν 730 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020.

Αυτό περιλαμβάνει ψώνια και διακόσμηση και δώρα, καθώς και φαγητό και ποτό. 

Η θετική επίδραση των Χριστουγέννων στην Οικονομία

Αυτή η αύξηση των δαπανών μπορεί να βοηθήσει στη στήριξη των θέσεων εργασίας και στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας.

Λαμβάνοντας υπόψη πόσα ξοδεύουν οι Αμερικανοί τα Χριστούγεννα κάθε χρόνο, υπάρχουν πολλές δουλειές που δεν θα υπήρχαν αν δεν υπήρχαν αυτές οι δαπάνες.

Ομοίως, αφού οι περισσότερες εταιρείες πωλούν περισσότερα προϊόντα κατά την περίοδο των διακοπών από ό,τι κατά τη διάρκεια άλλων περιόδων του έτους, αν δεν ήταν τα Χριστούγεννα δεν θα χρειαζόταν να προσλάβουν τόσους υπαλλήλους για την παραγωγή αυτών των προϊόντων. 

Τέλος, ενώ ορισμένοι σκέφτονται τα Χριστούγεννα ως μια εποχή για να δώσουν στα παιδιά νέα παιχνίδια ή ρούχα, σημαίνει επίσης ότι η οικονομία πρέπει να παράγει περισσότερα ρούχα και παιχνίδια για να καλύψει αυτή τη ζήτηση.

Τα αγαθά που παράγονται για εμπορικούς σκοπούς παρουσιάζουν συνήθως αυξημένη ζήτηση γύρω στις 25 Δεκεμβρίου, επειδή τότε οι άνθρωποι αρχίζουν να λαμβάνουν το εκ των προτέρων το “δώρο” των διακοπών τους. 

Εάν παράγετε αυτά τα είδη, ίσως αξίζει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να επεκτείνετε την παραγωγή λίγο πριν την περίοδο αιχμής. Αυτό θα το κάνετε ώστε περισσότεροι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση εάν θέλουν κάτι συγκεκριμένο, αντί να περιμένουν αργότερα μέχρι την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, οπότε ενδέχεται να ισχύουν εκπτώσεις.

Αυτή η περίοδος των γιορτών είναι ευλογία για πολλούς λιανοπωλητές. Μπορεί όμως να είναι μια οικονομική επιβάρυνση για άλλους που δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

Όμως δεν είναι μόνο ορισμένοι λιανοπωλητές που έχουν αυξημένο κόστος τις γιορτές.

Το κόστος που έχουν τα Χριστούγεννα για τους Καταναλωτές

Πάμε όμως να δούμε και την άλλη οπτική, δηλαδή το κόστος των Χριστουγέννων στους καταναλωτές.

Μερικοί άνθρωποι λένε ότι το κόστος των Χριστουγέννων είναι απλώς μια δικαιολογία.

Ωστόσο, το κόστος των Χριστουγέννων μπορεί να είναι ακόμη πιο ακριβό από ό,τι πολλοί πιστεύουν. 

Για τους λάτρεις της στατιστική, η μέση αμερικανική οικογένεια ξοδεύει 764 $ για τις γιορτινές αγορές και άλλα 246 $ για δώρα. 

Αυτό μπορεί να είναι έως και $1200 ετησίως εάν έχουν δύο παιδιά κάτω των 13 ετών. 

Αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλα πράγματα, θα μπορούσαν να αποταμιευτούν ή να επενδυθούν. 

Λαμβάνοντας υπόψη πόσο οικονομικό αντίκτυπο μπορούν να έχουν οι γιορτές, είναι σημαντικό να δούμε ποιος ξοδεύει περισσότερα.

Το ποσό που δαπανά κάθε άτομο κατά τη διάρκεια των εορτών δεν εξαρτάται μόνο από το εισόδημά του. Αλλά και από το αν εργάζεται ή όχι ή εάν ο σύζυγός του απασχολείται.

Οι αγορές κατά τη διάρκεια των διακοπών μπορεί να είναι μια αγχωτική και απογοητευτική εμπειρία για άτομα με χαμηλότερα εισοδήματα. 

Αυτά τα άτομα μπορεί όχι μόνο να αισθάνονται την πίεση να αγοράσουν δώρα για τα μέλη της οικογένειάς τους αλλά και να πάρουν δώρα σε φίλους, συναδέλφους και άλλους που θα παρευρεθούν σε γιορτές. 

Η πίεση είναι ακόμη μεγαλύτερη αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι αυτά τα άτομα δεν έχουν τόσα χρήματα να ξοδέψουν σε δώρα και διακοσμητικά όπως αυτά που ανήκουν σε υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι αυτά τα άτομα δεν συμμετέχουν στις γιορτές. Το κάνουν απλά αγοράζοντας λιγότερο ακριβά αντικείμενα. 

Μπορούν να πάνε σε καταστήματα όπου βρίσκουν πράγματα όπως διακοσμητικά και άλλα αντικείμενα που διατίθενται σε χαμηλές τιμές. 

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.

Ίσως σας ενδιαφέρει