Xiaomi SU7: Ο κινεζικός γίγαντας έξυπνων κινητών τηλεφώνων που τα βάζει με την Tesla.

Xiaomi SU7: Ο κινεζικός γίγαντας έξυπνων κινητών τηλεφώνων που τα βάζει με την Tesla.

Xiaomi SU7: Ο κινεζικός γίγαντας έξυπνων κινητών τηλεφώνων που τα βάζει με την Tesla

Η κινεζική εταιρεία κατασκευής smartphone Xiaomi σήμερα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα (EV), το SU7, και αρχίζει να δέχεται παραγγελίες.

Ο διευθύνων σύμβουλός της Lei Jun δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι η τιμή του Speed Ultra 7 (SU7) θα είναι κάτω από 500.000 γιουάν (69.186 δολάρια, 54.836 λίρες).

Με την κίνηση αυτή ο τεχνολογικός γίγαντας θα αναμετρηθεί με αντιπάλους όπως η Tesla και η BYD.
Η είσοδος της Xiaomi στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχεται καθώς η αύξηση των πωλήσεων έχει επιβραδυνθεί παγκοσμίως, προκαλώντας έναν πόλεμο τιμών.

Η εταιρεία ελπίζει ότι το κοινό λειτουργικό σύστημα του SU7 με τα τηλέφωνα, τους φορητούς υπολογιστές και άλλες συσκευές της θα προσελκύσει τους υπάρχοντες πελάτες.

Xiaomi SU7: Ο κινεζικός γίγαντας έξυπνων κινητών τηλεφώνων που τα βάζει με την Tesla

Η Xiaomi είναι ο τρίτος μεγαλύτερος πωλητής smartphones παγκοσμίως με μερίδιο αγοράς περίπου 12%, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Counterpoint.

Το SU7, το οποίο η Xiaomi έχει παρουσιάσει από πέρυσι, έχει προκαλέσει συγκρίσεις με τα μοντέλα σπορ αυτοκινήτων Taycan και Panamera της Porsche.

Θα κατασκευαστεί από μια μονάδα της κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας BAIC Group σε ένα εργοστάσιο στο Πεκίνο που μπορεί να παράγει έως και 200.000 οχήματα ετησίως.

“Αν και το να φτάσουμε ως εδώ είναι από μόνο του ένα μεγάλο επίτευγμα, το τελικό επίτευγμα θα ήταν να καταδειχθεί ότι υπάρχει καταναλωτική αγορά για τη Xiaomi ως μάρκα έξυπνων EVs”, δήλωσε στο BBC ο Bill Russo της Automobility.

Σε μια ένδειξη των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες τεχνολογίας που θέλουν να κατασκευάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η κατασκευάστρια εταιρεία iPhone Apple τον περασμένο μήνα φέρεται να ακύρωσε τα σχέδιά της για την κατασκευή ενός EV.

Ο κ. Russo πρόσθεσε ότι η είσοδος της Xiaomi στην αγορά αυτοκινήτων αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη της “στη συνάφεια της μάρκας της” στην Κίνα, ενώ η Apple δεν βλέπει αρκετές δυνατότητες στην αγορά EV εκτός Κίνας.

Η Xiaomi έχει δηλώσει ότι θα επενδύσει 10 δισ. δολάρια στην επιχείρησή της στον τομέα των οχημάτων τα επόμενα 10 χρόνια.

“Η κινεζική αγορά EV είναι πολύ ώριμη και δημιουργεί ένα πολύ σταθερό οικοσύστημα για τους κατασκευαστές EV”, δήλωσε ο Abhishek Murali από την εταιρεία ερευνών Rystad Energy.

“Για παράδειγμα, η αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών είναι πολύ ισχυρή και το δίκτυο φόρτισης στη χώρα αναπτύσσεται επίσης για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη τροφοδοσία EV”.

Το λανσάρισμα του πρώτου αυτοκινήτου της Xiaomi έρχεται καθώς εντείνεται ο πόλεμος τιμών στην αγορά EV της Κίνας.

Η Tesla, της οποίας ηγείται ο πολυεκατομμυριούχος Elon Musk, έχει μειώσει το κόστος των αυτοκινήτων της στην Κίνα κατά χιλιάδες δολάρια τους τελευταίους μήνες, καθώς οι τοπικοί ανταγωνιστές, όπως η κατασκευάστρια εταιρεία EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο BYD, έχουν μειώσει τις τιμές.

Η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο είναι ήδη γεμάτη, οπότε η Xiaomi είναι μία από τις λίγες νέες υποψήφιες εισόδους που έχουν λάβει έγκριση από τις αρχές, καθώς οι αξιωματούχοι προσπαθούν να περιορίσουν την πλημμύρα νέων παικτών.

Xiaomi SU7: Ο κινεζικός γίγαντας έξυπνων κινητών τηλεφώνων που τα βάζει με την Tesla

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η BYD ανακοίνωσε ετήσια κέρδη ρεκόρ, αλλά δήλωσε ότι η ανάπτυξη είχε επιβραδυνθεί προς το τέλος του περασμένου έτους.

Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio, με έδρα τη Σαγκάη, μείωσε την Τετάρτη τις προβλέψεις της για τις παραδόσεις του πρώτου τριμήνου, καθώς οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες τους, καθώς η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας εξασθενεί.

Ο αμερικανικός γίγαντας EV, Tesla, πρόκειται να ανακοινώσει τους αριθμούς παραδόσεων για τους πρώτους τρεις μήνες του 2024 την επόμενη εβδομάδα.

Την ίδια στιγμή, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο αντιδρούν στις εισαγωγές EVs ξένης κατασκευής.

Την Τρίτη, το Πεκίνο κίνησε διαδικασία επίλυσης διαφορών κατά των ΗΠΑ στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου για να αμφισβητήσει “επιδοτήσεις που εισάγουν διακρίσεις” στο πλαίσιο του νόμου των ΗΠΑ για τη μείωση του πληθωρισμού.

Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε έρευνα για το κατά πόσον οι κινεζικές κυβερνητικές επιδοτήσεις βοήθησαν τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας να υποτιμήσουν τα μοντέλα ευρωπαϊκής κατασκευής.

Πηγή: BBC