Είναι γεγονός πως πολλές επιχειρήσεις – και κυρίως οι αλυσίδες – εφαρμόζουν ορισμένες τακτικές που μπορούν να έχουν επίδραση στη ψυχολογία των πελατών, δημιουργώντας τους την εντύπωση ότι αγοράζουν κάτι καλό σε πολύ λογική τιμή. Μερικές φορές βέβαια πρόκειται για ψευδαίσθηση.
Αν έχετε επισκεφθεί ποτέ κατάστημα Starbucks θα έχετε παρατηρήσει ότι σχεδόν όλα τα ροφήματα διατίθονται σε 3 μεγέθη.
- Tall (το πιο μικρό)
- Grande (το μεσαίο ή “κανονικό)
- Venti (το μεγάλο)
Και όπως είναι λογικό, η τιμή αυξάνεται ανάλογα με το μέγεθος του ροφήματος.
Σε αυτό το σημείο η αλυσίδα εφαρμόζει τη στρατηγική Decoy, όπου η τιμή του μεσαίου και μεγάλου ροφήματος έχουν μικρή διαφορά μεταξύ τους, με αποτέλεσμα ο πελάτης να αποκλείει την επιλογή του μικρού (και φθηνότερου ροφήματος) και διαλέγοντας το μεγάλο (και ακριβότερο).
Και αυτό γιατί αν και η συνηθέστερη επιλογή είναι η μεσαία, με την στρατηγική αυτή ο πελάτης μπορεί να σκεφτεί πως για λίγα μόνο λεφτά παραπάνω μπορεί να πάρει το μεγάλο ρόφημα.
Έτσι το μικρό και μεσαίο ρόφημα καταλήγουν να φένονται ακριβά και το μεγάλο μια καλή προσφορά.