Το crowdfunding έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο ιδιώτες και επιχειρήσεις συγκεντρώνουν κεφάλαια για έργα, από καινοτόμα gadgets έως καλλιτεχνικές δράσεις.
Αλλά τι ακριβώς παρακινεί τους ανθρώπους να μοιραστούν τα σκληρά κερδισμένα χρήματά τους για να υποστηρίξουν αυτά τα εγχειρήματα; Η κατανόηση των ψυχολογικών παραγόντων που κρύβονται πίσω από τις συνεισφορές στο crowdfunding είναι καίριας σημασίας για όποιον θέλει να ξεκινήσει μια επιτυχημένη καμπάνια.
Παρακάτω εμβαθύνουμε στους πέντε βασικούς ψυχολογικούς παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις των υποστηρικτών, προσφέροντας ιδέες που μπορούν να βοηθήσουν τους δημιουργούς εκστρατειών να σχεδιάσουν πιο αποτελεσματικές στρατηγικές.
Η δύναμη της ενσυναίσθησης και του αλτρουισμού.
Στο επίκεντρο πολλών συνδρομών crowdfunding βρίσκεται η γνήσια επιθυμία να βοηθήσει κανείς τους άλλους. Η ενσυναίσθηση, η ικανότητα να κατανοούμε και να μοιραζόμαστε τα συναισθήματα ενός τρίτου, παίζει σημαντικό ρόλο στο να παρακινεί τους ανθρώπους να υποστηρίζουν σκοπούς ή άτομα με τα οποία έχουν συμπάθεια.
Η βιβλιογραφία δείχνει ότι η ενσυναίσθηση μπορεί να ενεργοποιήσει αλτρουιστικές συμπεριφορές, ωθώντας τους ανθρώπους να ενεργούν με τρόπους που ωφελεί τους άλλους, ακόμη και με προσωπικό κόστος .
Οι εκστρατείες που αφηγούνται μια εντυπωσιακή προσωπική ιστορία, όπως το ιατρικό crowdfunding για τους ασθενείς ή τα έργα με γνώμονα την κοινωνία, συχνά λαμβάνουν μεγαλύτερη υποστήριξη λόγω της συναισθηματικής τους απήχησης.
Οι χρηματοδότες αισθάνονται μια προσωπική σύνδεση με την αφήγηση και παρακινούνται από την επιθυμία να έχουν θετικό αντίκτυπο.
Κοινωνική απόδειξη και το φαινόμενο Bandwagon στο crowdfunding.
Η κοινωνική απόδειξη, ένα ψυχολογικό φαινόμενο κατά το οποίο οι άνθρωποι μιμούνται τις πράξεις των άλλων, είναι μια ισχυρή κινητήρια δύναμη στο crowdfunding.
Όταν οι δυνητικοί υποστηρικτές βλέπουν ότι μια εκστρατεία έχει ήδη συγκεντρώσει σημαντική υποστήριξη, είναι πιο πιθανό να συνεισφέρουν, επηρεασμένοι από την ιδέα ότι αν άλλοι πιστεύουν στο έργο, αυτό πρέπει να αξίζει τον κόπο.
Καμπάνιες που επιτυγχάνουν από νωρίς ένα ορισμένο ποσοστό του στόχου χρηματοδότησής τους μπορούν να προκαλέσουν το φαινόμενο Bandwagon. Η εμφάνιση του αριθμού των υποστηρικτών ή η προβολή σχολίων μπορεί να ενισχύσει την κοινωνική απόδειξη και να προσελκύσει περισσότερους συνεισφέροντες.
Αμοιβαιότητα και crowdfunding με κίνητρα ανταμοιβής.
Η αμοιβαιότητα, ο κοινωνικός κανόνας της ανταπόκρισης σε μια θετική ενέργεια με μια άλλη θετική ενέργεια, είναι ένα άλλο βασικό κίνητρο. Οι καμπάνιες crowdfunding συχνά το αξιοποιούν αυτό προσφέροντας ανταμοιβές ή κίνητρα στους υποστηρικτές, δημιουργώντας μια αίσθηση υποχρέωσης για συνεισφορά με αντάλλαγμα ένα αντιληπτό όφελος .
Οι απτές ανταμοιβές, όπως η πρώιμη πρόσβαση σε ένα προϊόν ή το αποκλειστικό εμπόρευμα, μπορούν να αυξήσουν τα κίνητρα για την υποστήριξη ενός έργου.
Ωστόσο, ακόμη και οι συμβολικές ανταμοιβές, όπως η δημόσια αναγνώριση ή τα εξατομικευμένα ευχαριστήρια μηνύματα, μπορούν να είναι αποτελεσματικές στην αξιοποίηση της δύναμης της αμοιβαιότητας.
Η επιρροή της προσωπικής ταυτότητας και των αξιών.
Οι άνθρωποι έλκονται από έργα crowdfunding που ευθυγραμμίζονται με τις προσωπικές τους αξίες και την ταυτότητά τους. Η υποστήριξη μιας εκστρατείας μπορεί να λειτουργήσει ως έκφραση των πεποιθήσεων και των ιδανικών του ατόμου, ενισχύοντας την αυτοαντίληψη του υποστηρικτή .
Οι δημιουργοί των εκστρατειών θα πρέπει να επικοινωνούν με σαφήνεια την αποστολή και τις αξίες τους για να προσελκύσουν υποστηρικτές που μοιράζονται παρόμοιες πεποιθήσεις.
Έργα που προωθούν τη βιωσιμότητα, την καινοτομία ή την κοινωνική δικαιοσύνη, για παράδειγμα, μπορεί να προσελκύσουν άτομα που ταυτίζονται με αυτούς τους σκοπούς.
Η απήχηση της καινοτομίας και της νεωτερισμού.
Οι άνθρωποι έλκονται από τη φύση τους από νέες και καινοτόμες ιδέες. Η καινοτομία ενός έργου μπορεί να προκαλέσει περιέργεια και ενθουσιασμό, οδηγώντας έτσι τους ανθρώπους να υποστηρίξουν μια εκστρατεία για να γίνουν μέρος κάτι πρωτοποριακού.
Η ανάδειξη μοναδικών πτυχών ενός έργου, είτε πρόκειται για τεχνολογία αιχμής είτε για μια νέα καλλιτεχνική προοπτική, μπορεί να τραβήξει την προσοχή των πιθανών υποστηρικτών που αναζητούν κάτι νέο.
Συμπέρασμα
Η κατανόηση των ψυχολογικών κινήτρων πίσω από τις συνεισφορές crowdfunding είναι απαραίτητη για τον σχεδιασμό αποτελεσματικών εκστρατειών που θα έχουν απήχηση στους δυνητικούς χρηματοδότες.
Αξιοποιώντας την ενσυναίσθηση, την κοινωνική απόδειξη, την αμοιβαιότητα και την καινοτομία, οι δημιουργοί εκστρατειών μπορούν να δημιουργήσουν ελκυστικές αφηγήσεις και στρατηγικές που όχι μόνο προσελκύουν χρηματοδότηση αλλά και χτίζουν μόνιμες σχέσεις με τους υποστηρικτές τους.
Για τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες που επιθυμούν να ξεκινήσουν μια επιτυχημένη εκστρατεία crowdfunding, το να έχουν κατά νου αυτές τις ψυχολογικές αρχές μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά.
Ξεκινήστε την εκστρατεία σας λαμβάνοντας υπόψη αυτούς τους παράγοντες και αυξήστε τις πιθανότητες επιτυχίας σας.