Όταν διορθώνετε ένα ψέμα, μην το επαναλαμβάνετε! Όταν αντιλαμβάνεστε ένα ψέμα, η ανθρώπινη αντίδρασή σας είναι να το αναφέρετε και να το διορθώσετε. Αλλά όπως αποδεικνύεται, η στρατηγική αυτή συχνά είναι λανθασμένη. Η επανάληψη του ψεύδους δίνει περισσότερη προσοχή σε αυτό και το καθιστά πιο οικείο, οδηγώντας τους ανθρώπους να είναι περισσότερο πιθανό (και όχι λιγότερο) να πιστεύουν ότι τελικά είναι αλήθεια.
Τι μπορείτε να κάνετε για να καταπολεμήσετε τα ψέματα για εσάς ή την επιχείρησή σας;
Μερικές μελέτες υποδεικνύουν ότι ο εγκέφαλός μας δυσκολεύεται περισσότερο με δηλώσεις που περιλαμβάνουν μια άρνηση. Η δήλωση “ο Γιάννης δεν είναι εγκληματίας”, για παράδειγμα, αφήνει την πρόταση στο μυαλό των αναγνωστών ότι ίσως ο Γιάννης είναι πράγματι εγκληματίας.
Πώς μπορείτε να καταπολεμήσετε αυτό το ζήτημα; Προσπαθήστε να επικεντρωθείτε στις θετικές δηλώσεις. Αν για παράδειγμα δημοσιεύετε σε ιστολόγια, μη γράφετε άρθρα με άρνηση στους τίτλους τους, όπως “Η ACME δεν είναι απάτη”. Ένας τίτλος όπως “Η ACME αναβαθμίστηκε σε A+ από BBB” θα ήταν ένας καλύτερος τρόπος για να αντικρούσει μια αρνητική φήμη από το να συσχετίσετε το όνομά της ACME με την έννοια της “απάτης”.
Είναι επίσης ένας καλύτερος τρόπος για να υποβαθμίσετε την τάση της Google να εμφανίσει αυτόματα αρνητικές προτάσεις για αναζήτηση όπως “απάτη ACME” και “σκάνδαλο ACME” κ.λπ.
Μια ακόμη πιο ισχυρή στρατηγική: Πείτε πρώτα την αλήθεια. Κατόπιν προσδιορίστε το ψέμα που διορθώνετε. Παρουσιάστε τα αποδεικτικά στοιχεία σας και συνοψίστε επαναλαμβάνοντας, για άλλη μια φορά, το συμπέρασμα της αλήθειας.
“Τα γεγονότα σε αυτή την κατάσταση είναι X. Ορισμένες ψευδείς αναφορές έχουν υποστηρίξει το Y, αλλά εδώ υπάρχουν πέντε στοιχεία απόδειξης που δείχνουν την αλήθεια ως X.”
Μπορείτε να εξαλείψετε τη δύναμη των fake news ξεκινώντας και τελειώνοντας τη θέση σας με αληθινές δηλώσεις για να είστε βέβαιοι ότι είναι το πρώτο και τελευταίο πράγμα που μένει στους άλλους.
Η ενασχόληση με ένα ψέμα δεν είναι ποτέ ευχάριστη για μια επιχείρηση. Δοκιμάστε αυτές τις τεχνικές για να εξαλείψετε τα ψέματα για εσάς και την επιχείρησή σας με έναν στοχαστικό, μετρημένο και αποτελεσματικό τρόπο.
Πηγή: entrepreneur