Το να είσαι καλός διευθυντής είναι σίγουρα κάτι που το θέλεις πολύ όμως είναι δύσκολο. Ένα μέρος της δυσκολίας είναι ότι πολλές φορές είναι δύσκολος ο εντοπισμός του τι ευθύνεται πραγματικά για τη μειωμένη αποδοτικότητα. Ακολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους οι ηγέτες των επιχειρήσεων παρεμποδίζουν τους υπαλλήλους τους να είναι οι πιο παραγωγικοί, καινοτόμοι και θετικοί απέναντι στον εαυτό τους.
1. Διοργάνωση περιττών συναντήσεων
Οι συναντήσεις πρέπει να δημιουργήσουν αξία για τους υπαλλήλους, όπως ανταλλαγές ιδεών, λήψη σημαντικής απόφασης ή συντονισμός της εργασίας. Αν πρόκειται για οτιδήποτε άλλο, παραλείψτε το. Δώστε στους υπαλλήλους σας χρόνο επιλέγοντας τις συναντήσεις σας στρατηγικά.
2. Ασαφή επικοινωνία
Οι υπάλληλοι έχουν διαφορετικά χρονοδιαγράμματα και συνεισφέρουν με διαφορετικούς τρόπους σε μια τελική προθεσμία, οπότε δεν είναι σε θέση να προγραμματίσουν ανάλογα το χρόνο τους. Δώστε συγκεκριμένες λεπτομέρειες κατά την επικοινωνία στόχων ή άλλων στόχων εργασίας στους υπαλλήλους και ενθαρρύνετε τους να σας πουν πότε δεν είστε ακριβείς.
3. Δίνετε πάρα πολλές πληροφορίες
Από την άλλη πλευρά, είναι σημαντικό να παρέχουμε τη σωστή ποσότητα πληροφοριών στους υπαλλήλους. Παραδώστε πληροφορίες σε μικρότερα κομμάτια και μέσω πολλαπλών καναλιών για να τους δώσετε την ευκαιρία να αφομοιώσουν καλύτερα τις πληροφορίες.
4. Ανταποκρίνεστε πολύ λίγο και πολύ αργά
Όταν οι υπάλληλοι υποβάλλουν μια ερώτηση ή υποβάλλουν ένα αίτημα, μην το αγνοείτε μέχρι να έχετε χρόνο να απαντήσετε. Μάθετε πώς να απαντάτε ερωτήσεις ως προτεραιότητα, ώστε όλοι να λαμβάνουν την απάντησή τους αμέσως. Εάν δεν μπορείτε να απαντήσετε γρήγορα, ενημερώστε τους υπαλλήλους ότι έχετε δει το μήνυμά τους και ενημερώστε τους πότε θα στείλετε μια απάντηση.
5. Προσπαθείτε να ελέγξετε τα πάντα
Η αποτροπή των εργαζομένων από την ιδιοκτησία της εργασίας τους, του τομέα τους ή του ρόλου τους καταστέλλει την παραγωγικότητα και τις ικανότητές τους και μειώνει την όρεξή τους για καινοτομία και εργασία. Αφήστε και δώστε στους υπαλλήλους σας την ελευθερία να εργάζονται. Προσφέρετε καθοδήγηση και προτάσεις, όχι εντολές και παραγγελίες.
6. Πηγαίνετε με συναισθήματα
Τα συναισθήματα έχουν τη θέση τους, ακόμη και στη δουλειά. Αλλά η προσέλκυση πολλών στο χώρο εργασίας μπορεί να βλάψει μια ομάδα. Οι ομάδες θα αποφύγουν να ασχοληθούν με έναν καθοδηγητή που είναι θυμωμένος ή προσβάλλει οποιαδήποτε ερώτηση. Θα προσπαθήσουν απλώς να χειριστούν μόνοι τους προβλήματα και καταστάσεις
7. Είστε αναποφάσιστοι
Η παράλυση ανάλυσης συμβαίνει όταν προσπαθείτε να εξετάσετε κάθε επιλογή προτού λάβετε μια απόφαση. Μερικοί λένε ότι το να είμαστε αναποφάσιστοι είναι χειρότερο από το να κάνουμε λάθος. Ως διευθυντής, η ομάδα σας σας περιμένει για καθοδήγηση και ηγεσία, και αυτό σημαίνει ότι λαμβάνετε πολλές αποφάσεις κάθε μέρα. Έτσι δεν μπορείτε να είστε αναποφάσιστοι.
8. Αλλάζετε τα πράγματα πολύ συχνά
Ένας διευθυντής που αλλάζει γρήγορα τις προτεραιότητες της ομάδας του μπορεί επίσης να είναι πρόβλημα. Για παράδειγμα, οι ηγέτες που ξεκινούν νέες πρωτοβουλίες για να αντικαταστήσουν αυτές που δεν τους έχει δοθεί χρόνος να λειτουργήσουν ή εκείνοι που αντικαθιστούν την τεχνολογία με ό,τι είναι τάσεις πριν οι εργαζόμενοι έχουν την ευκαιρία να μάθουν τα τρέχοντα συστήματα. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι εργαζόμενοι θα αρχίσουν να αμφισβητούν την ικανότητά, το όραμα και τη διαχείριση των πόρων σας και θα αισθάνονται πολύ ανασφαλείς για τη δουλειά τους και το μέλλον της εταιρείας.
9. Κριτική χωρίς επαίνους
Όλοι κάνουν λάθη και είναι εύκολο να τα επισημάνουμε.Οι επισημάνσεις αυτές προορίζονται να χρησιμοποιηθούν ως τρόπος να κατηγορήσουν τους υπαλλήλους ή να εστιάσουν στα αρνητικά αποτελέσματα από την απόδοσή τους. Όμως, ένας καλός ηγέτης θα επικεντρωθεί σε λύσεις στα προβλήματα, έτσι ώστε να μην ξανασυμβούν και θα ενθαρρύνει τις επιδιορθώσεις.
Πηγή: Entrepreneur