Κάθε επιτυχημένος επιχειρηματίας – εκατομμυριούχος ή μη – έχει την δικιά του συνταγή επιτυχίας, η οποία για να φτιαχτεί χρειάζεται υπομονή και μια σειρά αποτυχημένων προσπαθειών.
Κάπως έτσι είναι και η περίπτωση του Michael Sherman, ιδρυτή της LetterDash η οποία ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 2018 και έναν χρόνο μετά τα μηνιαία έσοδά της ήταν εξαψήφια.
Προηγουμένως είχε 3 εταιρείες οι οποίες πριν κλείσουν είχαν ετήσια έσοδα άνα του $1 εκατ. όπως η Qualified Impression, η PenaltyBeGone και η Great Agencies.
Πέρα όμως από τα χρήματα ο Sherman έχει κερδίσει μεγάλη εμπειρία στην επιχειρηματικότητα και μοιράζεται συμβουλές για το πώς να πάει κανείς από τα $0 στο $1 εκατ.
1) Μην βιαστείς να πάρεις χρηματοδότηση
Ο ίδιος εξηγεί πως το να “σηκώνει” κάποιος χρήματα από ένα VC fund για παράδειγμα, περιπλέκει τα πράγματα και προσθέτει πίεση.
Πίεση να αναπτυχθείς ταχύτατα, πίεση να προσλάβεις κόσμο, πίεση να δείξεις καλά νούμερα. Και αυτή η πίεση μπορεί να οδηγήσει σε κακές αποφάσεις, εξηγεί.
Το μόνο που χρειάζεσαι τις πρώτες μέρες είναι πάθος και δέσμευση.
2) Μην αναγκάζεις την ανάπτυξη
Ο Sherman το έμαθε αυτό με τον δύσκολο τρόπο καθώς επένδυσε βαριά από νωρίς σε ανάπτυξη λογισμικών.
Όμως τα ίδια τα λογισμικά δεν ήταν το πρόβλημα, αλλά το γεγονός πως δεν ήξερε σε ποιους απευθύνονται τα λογισμικά αυτά. Είχε έναν στόχο στο μυαλό του αλλά δεν ανέλυσε αρκετά ποιο είναι το κατάλληλο κοινό του και – πάνω απ’όλα – αν χρειάζεται το προϊόν του.
Η συμβουλή του είναι: “Βρες πρώτα πελάτες και μετά χτίσε εφαρμογές και λογισμικά. Είναι cool να λες πως έχεις λογισμικά, αλλά πιο cool να λες ότι έχεις έσοδα από πελάτες”.
3) Ξεκίνα μικρά και… βαρετά
Το να φτάνεις το $1 εκατ. σε έσοδα δεν είναι εύκολο. Δεν είναι όλοι ο Elon Musk, ούτε έχουν εκατομμύρια δολλάρια διαθέσιμα για διαφημιστικό budget.
Όταν έχτιζε την LetterDash η προσέγγισή του ήταν βαρετή και απλή.
“Ξοδέψαμε 15 λεπτά ψάχνοντας keywords στο Google Ads Keyword Tool. Υπήρχε αρκετή ζήτηση ώστε να μας δώσει το πράσινο φως και να δοκιμάσουμε την ιδέα μας. Σκεφτήκαμε ένα όνομα, βρήκαμε ένα φθηνό domain name και φτιάξαμε ένα απλό αλλά λειτουργικό website.”
Ο σκοπός του website τους ήταν να επιβεβαιώσει την ζήτηση. Μετά απο περίπου $125 σε Google Ads, είχε έρθει ο πρώτος πελάτης. Μια εβδομάδα μετά, υπήρχαν 10 πελάτες.
Αυτοί ήταν οι δείκτες που χρειάζονταν ώστε να συνεχίσουν να χτίζουν.
4) Να έχεις ψύχωση με τις μικρές βελτιώσεις
“Δεν υπήρχε κάποια συγκεκριμένη στιγμή που μας οδήγησε στο $1 εκατ. σε έσοδα, αλλά χιλιάδες μικρές αλλαγές και βελτιώσεις κατά την πορεία που οδήγησαν σιγά-σιγά στο αποτέλεσμα αυτό”.
Καθώς λάμβαναν feedback από τους πελάτες τους, άκουγαν τις σκέψεις τους και δοκίμαζαν νέα πράγματα. Αυτό οδήγησε και στην δημιουργία νέων υπηρεσιών, τις οποίες δεν θα σκέφτονταν ποτέ να δημιουργήσουν αν δεν άκουγαν τι χρειάζονταν οι πελάτες τους.
5) Επένδυσε στην ικανοποίηση των πελατών
Οι πελάτες είναι το παν. Η άποψή τους είναι καταλυτικός ρόλος στην ανάπτυξη μιας εταιρείας και η ικανοποίησή τους έχει το μεγαλύτερο ROI.
“Οι πολλές 18ωρες ημέρες που δουλεύαμε ώστε κάθε πελάτης να μείνει έκπληκτος από την προσοχή που του δίναμε, τελικά απέδωσαν και έπαιξαν ζωτικό ρόλο στην επιτυχία της LetterDash”.
Μπορεί να παρατηρήσατε πως οι συμβουλές που δίνει ο Sherman δεν είναι κάτι ξεχωριστό και πιθανότατα τις έχετε ακούσει ξανά. Αλλά αυτό είναι το σημαντικό.
Είναι απλές και βαρετές, αλλά υιοθετήσιμες. Μπορούν να τις εφαρμόσουν όλοι και να πετύχουν. Πάνω απ’ όλα όμως πρέπει να υπάρχει αγορά για το προϊόν.