Κρυμμένες επιθυμίες ενός εικονικού καταναλωτικού εαυτού

Όλοι τα ίδια θέλουμε, βίλα και Mercedes..

Η προσωπικότητα καθορίζει τον τρόπο που ο καταναλωτής αντιδρά στο περιβάλλον. Συνεπώς οι καταναλωτικές ανάγκες επηρεάζονται από τον χαρακτήρα του καταναλωτή. Φαίνεται να είναι προφανές αλλά για τις διαφημιστικές εταιρείες αποτελεί σημαντική πληροφορία. Όμως μήπως υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο τί νομίζουμε πως θέλουμε και στο τί πραγματικά αναζητούμε;

Έχω προσωπικό προφίλ σαν καταναλωτής;

Κάπου βαθιά μέσα μας υπάρχει ο αληθινός εαυτός, έπειτα ο εαυτός που πιστεύουμε πως έχουμε, η νοητή εικόνα που πιστεύουμε ότι έχουν οι άλλοι για εμάς και τέλος η εικόνα που πραγματικά έχουν οι άλλοι για τον ίδιο μας τον εαυτό.

Για να σκιαγραφιστεί το καταναλωτικό προφίλ ενός ανθρώπου θα πρέπει να προσδιοριστούν τρία πράγματα. Αρχικά η προσωπικότητά του, έπειτα το τί αναζητά κάθε φορά από τα διάφορα προϊόντα. Αναζητά την ευκολία, την οικονομία ή το κύρος από ένα προϊόν;  Τέλος, θα πρέπει να προσδιοριστεί ο μοναδικός τρόπος ζωής του, δηλαδή το αν είναι συντηρητικός ή αν αναζητά τις αλλαγές. 

Ναι, αλλά δεν παίρνω την απόφαση για αγορά σε κλάσματα δευτερολέπτου;

Η διαδικασία μέχρι να φτάσουμε στο σημείο αγοράς, αποτελείται από ορισμένα στάδια. Ένα πρώτο στάδιο είναι όταν ο καταναλωτής δέχεται ερεθίσματα από το εξωτερικό περιβάλλον. Ισχυρό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός πως επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις ουρές των ανθρώπων που σχηματίζονται έξω από τα καταστήματα. Μία εικόνα που του προκαλεί αυτόματα ορισμένα συναισθήματα, επιθυμίας για αγορές ή μη.

Στη συνέχεια, πρέπει να λάβει την απόφασή, αν τελικά θα προβεί σε αγορά. Στο τελευταίο στάδιο βρίσκεται η τελική συμπεριφορά του καταναλωτή, η οποία μπορεί να είναι η αγορά του προϊόντος από κάποιο συγκεκριμένο κατάστημα, ή η επιλογή συγκεκριμένης μάρκας.

Άρα εν έτη 2021 τί άλλαξε;

Επιστρέφοντας στο σήμερα, παρατηρούμε καταναλωτές που στρέφονται στα πιο ακριβά προϊόντα, προϊόντα που υπό κανονικές συνθήκες θα ήταν πολυτελείας. Αυτό συμβαίνει γιατί επικράτησε η φιλοσοφία της καλοπέρασης μιας και οι καταστάσεις είναι ευμετάβλητες και γεμάτες αβεβαιότητα. Κοινώς, δεν ξέρεις τι θα σου ξημερώσει! 

Επιπλέον, αρκεί κανείς να παρατηρήσει πόσο πιο εύκολα ξοδεύει το ψηφιακό χρήμα από ότι τα μετρητά, για να καταλάβει πως η κατανάλωση θα εκτοξευθεί. Ό,τι προηγουμένως ήταν απλώς μια επιλογή διευκόλυνσης, τώρα έχει μετατραπεί σε αναγκαιότητα.

Μέσω των online αγορών, ήρθαν στην επιφάνεια μάρκες που δεν ήταν τόσο γνωστές απλά γιατί ο καταναλωτής έχει τον χρόνο και την ευχέρεια να κάνει μια πιο ενδελεχή έρευνα αγοράς πριν αγοράσει το προϊόν, ώστε να βρει την πιο συμφέρουσα λύση για την ικανοποίηση της ανάγκης του.

Η καχυποψία των online αγορών σιγά-σιγά εξαλείφεται αφού το καταναλωτικό κοινό αναγκάστηκε να εμπιστευτεί αυτού του είδους αγορές και να δει τα θετικά στοιχεία τους.

Πληθώρα θετικών συναισθημάτων κατακλύζουν τους καταναλωτές την ώρα που το ποντίκι κλικάρει την λέξη ‘’Αγορά’’ κι αυτό γιατί υπάρχει η υπόνοια πως εκείνη την στιγμή επαναφέρουν την κανονικότητα στη ζωή τους. Είναι ελεύθεροι να κάνουν πράξη αυτά που στερούνται. Η κατανάλωση είναι ένας τρόπος να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, να ανακτήσουν λίγο από τον χαμένο έλεγχο και να μειώσουν προσωρινά το άγχος που νιώθουν.

Τέλος, ίσως και να νιώθουν λίγο περισσότερο οι εαυτοί τους με τις τελευταίες αγορές. Ίσως, αγόρασαν βασισμένοι στον αληθινό εαυτό τους αυτό που πραγματικά ήθελαν και όχι σε αυτό που έχουν πλάσει οι άλλοι για τους ίδιους. Ίσως επιτέλους η απομάκρυνση από τον περιττό κόσμο, έφερε τις πραγματικές κρυμμένες επιθυμίες, απλά απενεχοποιημένες αυτή τη φορά. 

Της Ελισάβετ Μπίρμπου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !