Το άμεσο μάρκετινγκ έχει μια διαφορετική και ιδιαίτερη προσέγγιση στο μάρκετινγκ, όπου δίνει μεγάλη σημασία σε άτομα που αποτελούν ένα προσδιορισμένο κοινό –στόχο. Χρησιμοποιεί και ‘εκμεταλλεύεται’ τη διαπροσωπική σχέση που δημιουργείτε ανάμεσα στην επιχείρηση και τον πελάτη.
Τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά αυτής της αμφίδρομης επικοινωνίας είναι η ύπαρξη μηχανισμού απόκρισης, η καταγραφή και η μέτρηση απόκρισης.
Το άμεσο μάρκετινγκ σε αντίθεση με το παραδοσιακό μάρκετινγκ βασίζεται στη φιλοσοφία της εταιρείας. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά αυτής είναι:
1. Είναι πλάι στον πελάτη
2. Αντιλαμβάνεται τις ανάγκες του
3. Ανταπαντά ‘προσωπικά’
4. Κρατάει επαφή και μετά από την πώληση
Ποια είναι τα μέσα λοιπόν για να υλοποιήσουμε τη στρατηγική Άμεσου Μάρκετινγκ;
Τα πιο σημαντικά μέσα επικοινωνίας του άμεσου μάρκετινγκ είναι τα εξής:
Αν τα χρησιμοποιήσουμε σωστά αντιλαμβανόμαστε ότι το κάθε ένα έχει και τα δικά του πλεονεκτήματα.
DIRECTMAIL
Το άμεσο μάρκετινγκ μέσω ταχυδρομείου είναι ένας από τους κλασικούς τρόπους άμεσου μάρκετινγκ. Το πιο συχνό μέσο που εφαρμόζει το directmail είναι το ταχυδρομείο.
Το directmail είναι μια μεγάλη επιχείρηση η οποία αποφέρει πολλά δισεκατομμύρια δολάρια. Σε πολλές οικονομικά ισχυρές χώρες το μάρκετινγκ μέσω ταχυδρομείου αποτελεί μεγάλο κομμάτι του συνολικού όγκου των επιστολών που αποστέλλονται κάθε μέρα με ειδικές τιμές.
Μερικές από τις πιο κοινές μορφές άμεσου ταχυδρομείου περιλαμβάνουν: Φυλλάδια, Γράμματα, Ενημερωτικά δελτία, Κατάλογοι, Καρτ ποστάλ, Φάκελοι κουπονιών. Ένα παράδειγμα εταιρείας που χρησιμοποιεί αυτή την μέθοδο είναι η Pizza Hut, η οποία μας στέλνει γράμματα με καταλόγους των προϊόντων τους.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΜΕ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ
Για να μην δυσκολεύονται οι πελάτες οι εταιρίες τυπώνουν ετήσιους έγχρωμους καταλόγους για τα προϊόντα τους με τις απαραίτητες πάντα προδιαγραφές για να αντιλαμβάνονται οι πελάτες την ποιότητα αυτών των προϊόντων.
Οι βασικές ερωτήσεις που αντιμετωπίζουν οι marketers όταν καθορίζουν την στρατηγική που θα ακολουθήσουν είναι οι παρακάτω:
-Πόσους καταλόγους θα στείλουν σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
-Σε ποιο καταναλωτικό κοινό πρέπει να στείλουν καταλόγους.
-Εάν οι κατάλογοι θα πρέπει να αραιώνονται ή να πυκνώνουν σε συγκεκριμένους καταναλωτές ή ομάδες καταναλωτών
Χαμηλές τιμές. Τα περισσότερα προϊόντα που υπάρχουν στους καταλόγους είναι σε πολύ πιο χαμηλή τιμή σε σύγκριση με τα προϊόντα στα κατάστημα λιανικής πώλησης.
Αποκλειστικότητα. Οι κατάλογοι περιέχουν σχεδόν πάντα μοναδικά προϊόντα που δεν κυκλοφορούν σε καταστήματα στο εμπόριο. Παράδειγμα αποτελούν ορισμένες κρέμες και καλλυντικά που προωθούνται μόνο μέσω καταλόγων όπως η AVON.
TELEMARKETING
Όταν χτυπάει το τηλέφωνο κανείς δεν μπορεί να το αγνοήσει!
Είναι το μόνο μέσο που μπορεί κανείς, χωρίς να κινηθεί από το μέρος που είναι, να έρθει σε προσωπική επικοινωνία με άλλα πρόσωπα, επιτυγχάνοντας ζωντανό διάλογο και ανταλλαγή συναισθημάτων, με μόνο μέσο τη φωνή.
Τί μπορούμε να κάνουμε μέσω του Telemarketing ενδεικτικά;
- Κλείνουμε ραντεβού για πωλήσεις
- Κρατάμε επαφή με μακρινούς πελάτες
- Αυξάνουμε τους πελάτες της εταιρίας
- Αποσπάμε παραγγελίες μετά από διαφημιστική καμπάνια
- Ενισχύουμε τα άλλα διαφημιστικά μέσα
- Ζωντανεύουμε παλαιούς πελάτες
- Παρουσιάζουμε νέα προϊόντα
Και πολλά ακόμα γίνεται μέσω του τηλεφώνου, αφού αποτελεί έναν πιο προσωπικό τρόπο επικοινωνίας.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΜΕΣΗΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ
Ένα ακόμα κανάλι άμεσου μάρκετινγκ είναι τα μηνύματα άμεση ανταπόκρισης του καταναλωτικού κοινού από τα ΜΜΕ και πιο πολύ την τηλεόραση και το ραδιόφωνο.
Τα υπόλοιπα μέσα όπως περιοδικά και εφημερίδες τα χρησιμοποιούν και αυτά στο μάρκετινγκ άμεσης ανταπόκρισης αλλά με μικρότερη συχνότητα. Σε αυτή την περίπτωση ο δέκτης ακούει ή διαβάζει την προσφορά και συνήθως κάνει ένα τηλεφώνημα σε μια δωρεάν γραμμή και έτσι κάνει την παραγγελία του.