Δώσε τυράκι στον πελάτη και εκτόξευσε το Viral Marketing

Κατά διαστήματα έχουμε μιλήσει για Εσωτερικό Μάρκετινγκ, για Affiliate Marketing, Digital Marketing και πολλά ακόμη είδη. Υπάρχει ένα ακόμη είδος, το οποίο ονομάζεται Viral Marketing ή στα ελληνικά Ιογενές Μάρκετινγκ. Πρακτικά αυτό που κάνει είναι να δημιουργεί “πιασάρικο” περιεχόμενο ώστε ο καταναλωτής να θέλει να αλληλοεπιδράσει με αυτό και να το μοιράζεται με τους φίλους του.

Για να γίνουμε πιο κατανοητοί. Οι marketers δημιουργούν μια εκστρατεία επικεντρωμένη στο σκοπό που θέλουν να προβάλλουν χωρίς όμως να είναι εμφανές ότι πρόκειται για κάποια διαφήμιση. Και έτσι, να μπορεί να εξαπλωθεί αυθόρμητα από τους καταναλωτές μέσω της διάδοσής της σε φίλους.

Παράδειγμα Viral Marketing 1o

Μια από τις πιο επιτυχημένες viral εκστρατείες που έχουν γίνει από κάποιο brand, ήταν το “Real Beauty Sketches” από την εταιρεία ‘Dove’. Το βίντεο που δημιουργήθηκε έκανε ρεκόρ views (καταναλωτών που είδαν το video), κερδίζοντας περισσότερες από 114 εκατομμύρια προβολές μόνο τον πρώτο μήνα.

Ακόμα και εσύ, ίσως να είχες στείλει το βίντεο σε κάποιον φίλο, θέλοντας να μοιραστείς μαζί του, όχι την εταιρεία, αλλά το κοινωνικό μήνυμα που περνάει. Συνεπώς, αποτέλεσες ένα κανάλι προώθησης του συγκεκριμένου brand, χωρίς καν να το έχεις καταλάβει.

To viral marketing επιτυγχάνεται κυρίως μέσω video, αλλά όχι μόνο.

Πλεονεκτήματα VS Μειονεκτήματα

  • Δεν είναι εύκολο να προγραμματιστεί και να προβλεφθεί η καμπάνια. Σήμερα είναι σχεδόν αδύνατο να προσδιοριστεί αν η εκστρατεία θα είναι επιτυχής και αν θα διανεμηθεί ο “ιός”. Είναι αδύνατο τουλάχιστον να υπολογιστεί η εκτιμώμενη ταχύτητα της διανομής του.
    Η συμπεριφορά των καταναλωτών είναι αρκετά δύσκολα προβλέψιμη.
  • Το κόστος μιας καλής ιδέας και προετοιμασίας της ιογενούς καμπάνιας μπορεί να είναι υψηλή. Δεν αρκεί να καταλήξουμε σε μια εξαιρετική ιδέα. Πρέπει να εφαρμοστεί και πλήρως, αλλιώς θα χαθεί και δεν θα έχει νόημα.
  • Περιορισμός κοινού. Δυστυχώς, το Viral Advertising στο Διαδίκτυο καλύπτει μόνο χρήστες του Διαδικτύου. Εάν προωθούμε τα εμπορεύματα / εταιρείες / υπηρεσίες που κατευθύνονται περισσότερο σε χρήστες που σπάνια έρχονται στο δίκτυο, είναι καλύτερο να εγκαταλείψετε το ιογενές μάρκετινγκ.

Παράδειγμα Viral Marketing 2o

Ένα από τα πιο επιτυχημένα viral σε προεκλογική εκστρατεία στην Ελλάδα ήταν η selfie φωτογραφία που έβγαλε η υποψήφια ευρωβουλευτής Χριστίνα Γιαννόπαπα Κατριβάνου με τον τότε πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά στο αεροπλάνο στη διάρκεια μιας πτήσης. Ένα ταξίδι, μια φωτογραφία selfie με τον πρωθυπουργό και ένα post στο Facebook… και το αποτέλεσμα φανταστικό! Το post σε δύο μόλις ημέρες είχε κοντά στα 1.000 likes & 70 shares με συνολική απήχηση για τις πρώτες δύο ημέρες κοντά στους 100.000 ανθρώπους.

Τη φωτογραφία αναδημοσίευσαν εφημερίδες, περιοδικά, blogs και φυσικά τα μεγαλύτερα ενημερωτικά Internet sites στην Ελλάδα. Εκτιμώμενη συνολική απήχηση πάνω από 2.000.000 views και όλα αυτά με μια φωτογραφία.

Τα χαρακτηριστικά που έκαναν την φωτογραφία τόσο επιτυχημένη ήταν δύο: Το γεγονός ότι ο τότε πρωθυπουργός τράβηξε selfie φωτογραφία στο αεροπλάνο και το photobombing, δηλαδή η τυχαία εμφάνιση ενός ανθρώπου στη φωτογραφία ο οποίος μάλιστα έκανε μια περίεργη γκριμάτσα!

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Viral Marketing μέσω σκανδάλων, τρελά γεγονότα, εικόνες και βίντεο, μέσω του γέλιου και του χιούμορ. Ο χρήστης δεν αισθάνεται τη διαφήμιση “πιεστική”. Έτσι είναι εύκολο να μοιραστεί το περιεχόμενο με φίλους και υποσυνείδητα να δημιουργήσει ένα συναίσθημα για το brand.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !