Μια καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ αποτελείται από πολλά τμήματα τα οποία, όταν συνεργάζονται άρτια, βοηθούν στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Η αξία του ψηφιακού μάρκετινγκ στις μέρες μας έχει εκτοξευθεί ραγδαία. Μερικά από τα εργαλεία μιας επιτυχημένης καμπάνιας στον συγκεκριμένο κλάδο είναι οι διαφημίσεις, τα αυτοματοποιημένα e-mail και οι διοχετευμένες πωλήσεις.
Παρόλο αυτά, τα παραπάνω εργαλεία από μόνα τους δεν εγγυόνται την επιτυχία, καθώς παίζουν συμπληρωματικό ρόλο στην διαδικασία σχεδιασμού καμπάνιας. Το βασικό συστατικό της επιτυχίας στην προκειμένη περίπτωση είναι ο καθορισμός των κατάλληλων βημάτων. Παρακάτω λοιπόν είναι τα βήματα που θεωρούμε αναγκαία να ακολουθήσετε προκειμένου να επιτύχετε τον στόχο σας:
1. Προσδιορίστε τους στόχους σας για την καμπάνια
Πρωταρχικό βήμα του σχεδιασμού οποιασδήποτε καμπάνιας (ή πλάνου γενικότερα) είναι να προσδιορίσουμε τους στόχους μας ως εταιρεία. Έτσι, αρχίζουμε και φτιάχνουμε το μονοπάτι για την συνέχεια του σχεδιασμού.
2. Βρείτε την αγορά-στόχο της καμπάνιας (target market)
Παραμένοντας στην φύση του καθορισμού, το να γνωρίζουμε ποια θα είναι η αγορά-στόχος είναι απαραίτητο προκειμένου να δώσουμε περαιτέρω κατεύθυνση στον σχεδιασμό της καμπάνιας μας. Επίσης, μας βοηθάει στο να διασφαλίσουμε ότι η καμπάνια μας θα απασχολεί την επιθυμητή ομάδα υποψηφίων πελατών.
3. Καθορίστε το budget της καμπάνιας
Για οποιαδήποτε καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ, θα πρέπει να καταλήξετε σε έναν προϋπολογισμό. Εάν προσλαμβάνετε μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ, λάβετε υπόψη ότι θα χρειαστείτε προϋπολογισμό για την πληρωμή υπηρεσιών, καθώς κα έναν ξεχωριστό προϋπολογισμό για την διαχείριση των social media σας ή του Google Ads, αν αυτό είναι κάτι που σας ενδιαφέρει για την καμπάνια σας.
Μπορείτε να ξεκινήσετε απαντώντας στην ερώτηση “Πόσα έσοδα θέλετε να δείτε φέτος” και προσπαθήστε να δώσετε μια ρεαλιστική απάντηση.
4. Διαλέξτε τα κατάλληλα κανάλια επικοινωνίας για την καμπάνια σας
Στην καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ, πιθανότατα θα θέλετε να χρησιμοποιήσετε όσο το δυνατόν περισσότερα κανάλια. Εάν έχετε εταιρεία B2B, δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τα ίδια κανάλια με μια εταιρεία B2C.
Μπορείτε να διαφημιστείτε σε social media όπως το Facebook, το Instagram, το TikTok, το LinkedIn, ακόμη και το Pinterest. Το Google Ads είναι επίσης δημοφιλές και μπορεί να φέρει γρήγορα το website της εταιρείας σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Επιπλέον, μην αφήνετε το email marketing εκτός της καμπάνιας ψηφιακού μάρκετινγκ. Η αποστολή e-mail συχνά παραμελείται από τις εταιρείες, αλλά αυτός είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας.
Ο συνδυασμός μάρκετινγκ σε social media, τα e-mail, η βελτιστοποίηση του website σας και η χρήση του Google για περαιτέρω διαφήμιση μπορούν να δημιουργήσουν μια ισχυρή στρατηγική αν γίνει σωστά.
5. Κάντε έρευνα για λέξεις-κλειδιά (keyword research)
Οι λέξεις-κλειδιά είναι λέξεις που οι χρήστες πληκτρολογούν στις μηχανές αναζήτησης προκειμένου να βρουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ή να απαντήσουν σε μια ερώτηση. Εάν δεν θέλετε να προβάλλετε διαφημίσεις, σίγουρα θέλετε να βεβαιωθείτε ότι το website σας είναι βελτιστοποιημένος.
Το κόλπο για να βρείτε λέξεις-κλειδιά για την επιχείρησή σας είναι να βάλετε τον εαυτό σας στη θέση του πελάτη σας. Σκεφτείτε μια λίστα με λέξεις -κλειδιά που πιστεύετε ότι θα ψάξουν οι πελάτες και στη συνέχεια δοκιμάστε τις. Μπορείτε να πληκτρολογήσετε λέξεις στο Google και να αφήσετε τη γραμμή αναζήτησης να συμπληρώσει αυτόματα. Θα σας βοηθήσει να πάρετε μια ιδέα για το τι ψάχνουν οι πελάτες.
6. Έμφαση στην σωστή διαχείριση των social media
Η διαφήμιση στα social media, αν και απαραίτητη, δεν είναι το μόνο σημαντικό συστατικό για την καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ. Όμως, η διαχείριση και η παρακολούθηση των λογαριασμών σας δεν πρέπει να αγνοηθεί.
Θα πρέπει πάντα να είστε συγκεντρωμένοι στην ανάπτυξη της βάσης των ακόλουθών σας επειδή θέλετε να συνεχίσετε να προσελκύετε νέους πελάτες. Μην βασίζεστε μόνο στους υπάρχοντες πελάτες σας.
Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σας στους λογαριασμούς σας στα social media καθώς και να απαντήσετε σε δυσαρεστημένους πελάτες που σας δίνουν κακές κριτικές. Η προσέγγιση πελατών που είχαν μια κακή εμπειρία (αν και μπορεί να είναι τρομακτική στην αρχή) δημιουργεί εμπιστοσύνη και σχέση με τους πελάτες σας.
Πηγές: Business Adobe / ExposureNinja / RockContent / SmartInsights