Πώς να αποκτήσετε κίνητρο στην εργασία;

Πώς να αποκτήσετε κίνητρο στην εργασία;

Αν και το κίνητρο μπορεί να σας βοηθήσει να είστε επιτυχημένοι στη δουλειά, δεν είναι πάντα εύκολο να το βρείτε ή να το διατηρήσετε. Στην πραγματικότητα, το να νιώθετε ότι δεν έχετε κίνητρο, είναι μια φυσιολογική κατάσταση σε κάθε είδους επαγγελματική εργασία. 

Η γνώση των τακτικών και των μεθόδων που πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να ανακτήσετε το κίνητρό σας, μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε ξανά θετικά. Παράλληλα να οδηγηθείτε και στην ολοκλήρωση των καθηκόντων σας.

Σε αυτό το άρθρο, θα συζητήσουμε τύπους κινήτρων και τρόπους με τους οποίους μπορείτε να αποκτήσετε κίνητρα στην εργασία.

Θετικά εναντίον αρνητικών κινήτρων

Τα δύο βασικά είδη κινήτρων είναι τα θετικά και τα αρνητικά. Το θετικό κίνητρο σάς βοηθά να εστιάσετε σε θετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα δηλώσεων που μπορείτε να σκεφτείτε όταν έχετε θετικά κίνητρα:

  • Η ολοκλήρωση αυτής της εργασίας στη δουλειά, θα με βοηθήσει να κερδίσω μια προαγωγή.
  • Η συμμετοχή σε αυτό το εργαστήριο, θα με βοηθήσει να αναπτύξω σημαντικές τεχνικές δεξιότητες στον κλάδο μου.
  • Η αίτηση για αυτή τη δουλειά, θα μπορούσε να ανοίξει μια ευκαιρία για αλλαγή σταδιοδρομίας.

Από την άλλη πλευρά, το αρνητικό κίνητρο εστιάζει σε αρνητικά αποτελέσματα, που μπορεί να προκύψουν εάν κάνετε ένα λάθος ή δεν ολοκληρώσετε μια συγκεκριμένη εργασία ή στόχο. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα δηλώσεων που μπορεί να σκεφτείτε όταν έχετε αρνητικά κίνητρα:

  • Εάν η παρουσίασή μου δεν γίνει δεκτή, θα μπορούσε να επηρεάσει την ευκαιρία μου για προαγωγή.
  • Αν δεν ολοκληρώσω αυτό το έργο, οι συνάδελφοί μου θα είναι απογοητευμένοι μαζί μου.
  • Αν δεν λάβω αυτή την προσφορά εργασίας, θα χάσω μια τεράστια ευκαιρία να είμαι σε μια καριέρα που αγαπώ.

Όταν σκέφτεστε αρνητικά αποτελέσματα που μπορεί να οδηγήσουν σε μια ενέργεια, συχνά αρχίζετε να φοβάστε τις εργασίες που σχετίζονται με αυτήν. Ενώ και τα δύο είδη κινήτρων είναι αποτελεσματικά για να σας οδηγήσουν στην ολοκλήρωση των εργασιών, τα θετικά κίνητρα είναι δυναμωτικά και εμπνευσμένα.

Το αρνητικό κίνητρο μπορεί να προκαλέσει κόπωση και δεν είναι συνήθως αποτελεσματικό για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της σταδιοδρομίας. Θα μπορούσατε να επανατοποθετήσετε την πρώτη αρνητική δήλωση παραπάνω, για παράδειγμα, λέγοντας: “Εάν η παρουσίασή μου γίνει αποδεκτή, θα μπορούσε να ενισχύσει την υπόθεσή μου για προώθηση.”

Θέτοντας στόχους

Για να έχετε θετικό, βιώσιμο κίνητρο, είναι σημαντικό να κατανοήσετε βαθιά τους τελικούς σας στόχους. Το κίνητρο μπορεί να είναι χρήσιμο για πολλές καταστάσεις στη ζωή. Είτε προσπαθείτε να ολοκληρώσετε την εκπαίδευσή σας, είτε θέλετε να αλλάξετε καριέρα είτε εργάζεστε για την ανάπτυξη ορισμένων δεξιοτήτων. Οι στόχοι σας δίνουν κατεύθυνση και σας επιτρέπουν να εστιάσετε στα βήματα που πρέπει να κάνετε για να τους πετύχετε.

Εάν δεν είστε σίγουροι για τα βήματα που πρέπει να κάνετε για να επιτύχετε τον στόχο σας, αναζητήστε πόρους που γνωρίζουν να σας βοηθήσουν. Για παράδειγμα, εάν εργάζεστε για να ολοκληρώσετε την εκπαίδευσή σας, συναντηθείτε με έναν σύμβουλο για να περιγράψετε τα μαθήματα που θα χρειαστείτε για να αποκτήσετε το πτυχίο σας.

Αν ψάχνετε για μια νέα καριέρα, κάντε ενημερωτικές συνεντεύξεις με άτομα που εργάζονται σε αυτόν τον τομέα για να μάθετε πώς έφτασαν εδώ που βρίσκονται τώρα. Ανεξάρτητα από το ποιος μπορεί να είναι ο τελικός σας στόχος, ο καθορισμός μικρότερων, επιτεύξιμων ορόσημων σε όλη τη διαδικασία θα σας βοηθήσει να παραμείνετε παρακινημένοι και θετικοί σχετικά με την πρόοδό σας.

Όταν βάζετε στόχους , μπορεί να είναι χρήσιμο να τους μοιραστείτε με έμπιστους μέντορες, φίλους ή συναδέλφους για να σας βοηθήσουν να παραμείνετε συγκεντρωμένοι και να είστε υπόλογοι στον εαυτό σας. Μπορείτε επίσης να εξετάσετε το ενδεχόμενο να γράψετε τους στόχους σας και να τους δημοσιεύσετε σε ένα πολύ ορατό μέρος, ως συνεπή υπενθύμιση. Η παρακολούθηση της προόδου σας μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε το κίνητρο που σας ενέπνευσε να επιτύχετε αυτούς τους στόχους εξαρχής.

Καταλάβετε ότι το κίνητρο μπορεί να έρθει και να φύγει

Ως άνθρωποι, δεν μπορούμε να αποδίδουμε συνεχώς σε υψηλό επίπεδο. Τα επίπεδα κινήτρων μπορεί να ποικίλλουν καθώς αντιμετωπίζουμε προκλήσεις, αντιμετωπίζουμε απροσδόκητες καταστάσεις και φροντίζουμε τη συναισθηματική και σωματική μας υγεία. Είναι φυσιολογικό να αντιμετωπίζετε αλλαγές στα επίπεδα κινήτρων σας καθώς προχωράτε στη ζωή.

Η απογοήτευση, για παράδειγμα, μπορεί να δυσκολέψει την αίσθηση παρακίνησης. Εάν ο στόχος σας είναι να εργαστείτε σε έναν νέο κλάδο και σας παρέλειψαν για μια δουλειά, μπορεί να διαπιστώσετε ότι το κίνητρό σας μειώνεται, τουλάχιστον για μικρό χρονικό διάστημα. Η εξάσκηση της αυτοφροντίδας και η εστίαση στις ανάγκες σας μπορεί να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε αυτά τα συναισθήματα. Όταν είστε έτοιμοι, μπορείτε να αρχίσετε να εφαρμόζετε μερικές από τις παραπάνω κινητήριες συμβουλές.

Ξεκινήστε να εργάζεστε

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ξεκινήσετε την απόκτηση κινήτρων είναι να επενδύσετε χρόνο και ενέργεια. Για παράδειγμα, εάν προσπαθείτε να παρακινήσετε τον εαυτό σας να ολοκληρώσει την εκπαίδευσή σας, θα πρέπει να μελετήσετε, να πάτε στην τάξη και να ολοκληρώσετε τις εργασίες εγκαίρως. Όταν θέλετε να αλλάξετε καριέρα, η εργασία μπορεί να περιλαμβάνει την αναθεώρηση του βιογραφικού σας και να αφιερώσετε χρόνο στην έρευνα και την υποβολή αίτησης για θέσεις εργασίας. Καθώς συνεχίζετε να εργάζεστε προς έναν στόχο, θα βρείτε συχνά κίνητρα για την ολοκλήρωση αυτών των τύπων ορόσημων.

Αναπτύξτε τις δικές σας πρακτικές παρακίνησης

Μπορεί να είναι χρήσιμο να βρείτε μοναδικά κίνητρα που λειτουργούν καλύτερα για εσάς όταν προσεγγίζετε μια συνέντευξη, μια παρουσίαση ή μια άλλη απαιτητική εργασία. Για παράδειγμα, όταν παίρνετε συνέντευξη για μια νέα δουλειά, οι πρακτικές κινήτρων σας μπορεί να περιλαμβάνουν την αναθεώρηση του βιογραφικού σας, την εξέταση κοινών ερωτήσεων συνέντευξης ή την εξάσκηση της γλώσσας του σώματός σας μπροστά σε έναν καθρέφτη. Ακολουθούν μερικές άλλες ιδέες που μπορεί να λειτουργήσουν για εσάς:

  • Ακούγοντας ένα κινητήριο τραγούδι ή podcast.
  • Αναθεωρώντας τα θετικά αποτελέσματα των στόχων σας, πώς θα πρόσθεταν αξία στη ζωή σας.
  • Σύνδεση με άτομα που μοιράζονται τους στόχους σας ή σας κάνουν να νιώθετε άνετα ή σας εμπνέουν.
  • Εξάσκηση με αυτοπεποίθηση στη γλώσσα του σώματος, όπως να στέκεσαι όρθια με τους ώμους προς τα πίσω, το πηγούνι ψηλά και τις γροθιές στη μέση σου.
  • Λέγοντας στον εαυτό σας ότι η εργασία, το έργο ή η πρόκληση που έχετε στο χέρι θα έχει θετικά αποτελέσματα.
  • Κάνοντας διατάσεις ή ελαφρές ασκήσεις.

Επιβραβεύστε τον εαυτό σας

Οι περισσότεροι στόχοι δεν επιτυγχάνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Επομένως η διατήρηση του κινήτρου είναι συχνά μια πρόκληση όταν εργάζεστε για μακροπρόθεσμους στόχους. Αφού βάλετε στόχους και βάλετε δουλειά, είναι σημαντικό να ανταμείψετε τον εαυτό σας στην πορεία καθώς ξεπερνάτε βασικά ορόσημα. 

Για παράδειγμα, εάν έχετε θέσει και πετύχετε έναν στόχο εβδομαδιαία, επιβραβεύστε τον εαυτό σας με ουσιαστικό τρόπο, ανάλογα με τα πράγματα που σας αρέσουν. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως να κάνετε μια βόλτα, να διαβάσετε ένα βιβλίο ή να παρακολουθήσετε ένα επεισόδιο της αγαπημένης σας εκπομπής.

Οι μικρές ανταμοιβές σε όλη τη διαδικασία μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε το κίνητρο. Αυτή η στρατηγική σας δίνει επίσης κάτι για να προσβλέπετε, ακόμα κι αν δεν έχετε ιδιαίτερα κίνητρα για να αναλάβετε το έργο που έχετε.

Είτε τελειώνετε το σχολείο, είτε κάνετε αίτηση για δουλειά, είτε συνεχίζετε να εξελίσσεστε στην καριέρα σας, η εξάσκηση των κινήτρων μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε στην πορεία. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τους πόρους και τα εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας. Συμπεριλαμβανομένου του καθορισμού στόχων, της επιβράβευσης του εαυτού σας και του εντοπισμού του τι σας βοηθά να έχετε κίνητρο με θετικό τρόπο.

Πηγή: indeed

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας