Τι πρέπει να προσέχουν οι ηγέτες για το 2022;

Τι πρέπει να προσέχουν οι ηγέτες για το 2022;

Οι προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι ηγέτες στο 2022 είναι σημαντικές

Το 2021 μας δίδαξε ότι η ζωή δεν έχει ένα μοτίβο που μπορούμε να το προσδιορίσουμε. Όλοι έχουμε ιστορίες ανεκπλήρωτων προσδοκιών από την περασμένη χρονιά. Ξεκινήσαμε τη χρονιά αισιόδοξοι για μαζικούς εμβολιασμούς, αλλά καθυστερήσαμε από την αντίσταση για τα εμβόλια, περάσαμε ένα καλοκαίρι που στιγματίστηκε από την παραλλαγή δέλτα, και τώρα έχουμε την όμικρον που μας ταλαιπωρεί.

Αρκετοί ηγέτες προβληματίζονται για το ανελέητο αυτής της αβεβαιότητας, για το πώς να κάνουν τα υβριδικά περιβάλλοντα εργασίας πιο παραγωγικά και να φροντίζουν καλύτερα τους υπαλλήλους τους. Ίσως η καλύτερη αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης είναι ότι πρέπει να σταματήσουμε να ελπίζουμε ότι αυτό θα τελειώσει σύντομα και αντ’ αυτού να υιοθετήσουμε το παράδοξο του Stockdale.

Εν ολίγοις, να αποδεχτούμε ότι τα πράγματα είναι πραγματικά δύσκολα και πιθανότατα θα παραμείνουν έτσι για πολύ καιρό, αλλά ότι τελικά, όλα θα βελτιωθούν. Και στο μεταξύ, ας επικεντρωθούμε στο να βελτιώσουμε τα πράγματα που είναι στον έλεγχό μας.

Αυτή η γενική νοοτροπία ήταν εξίσου σημαντική στην αρχή της πανδημίας, όταν όλοι περάσαμε το πρώτο ψυχολογικό σοκ. Αντίστοιχα, υπήρχε και κατά τη διάρκεια του επώδυνου lockdown, αλλά και τώρα που αρχίζουμε να περνάμε σε μια φάση αποκατάστασης.

Η σκέψη αυτή είναι σημαντική για να παραμείνετε συγκεντρωμένοι και παραγωγικοί. Για αυτό πρέπει να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια να δημιουργήσουμε μια ψευδή αίσθηση βεβαιότητας.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να αποκτήσουμε λίγη περισσότερη σαφήνεια εξετάζοντας τις μακροοικονομικές τάσεις, ειδικά καθώς εξετάζουμε το νέο έτος. Ελλείψει βεβαιότητας, η διαύγεια μπορεί να είναι ένα αρκετά καταπραϋντικό στοιχείο. Παρακάτω θα δούμε τι θα πρέπει να προσέχουν οι ηγέτες για την νέα χρονιά:

Βιώσιμες στρατηγικές

Η παρούσα κατάσταση δυσαρέσκειας έχει επιταχύνει την ανάγκη για στρατηγικές διατήρησης. Αλλά το να είναι μια εταιρεία βιώσιμη δεν είναι αρκετό. Πολλές επικεντρώνονται μόνο στην επιβίωση ενός εξαντλημένου εργατικού δυναμικού. Αντίθετα, πρέπει να σκεφτούν τις οργανωτικές πρακτικές τους ως ένα σύνολο τεσσάρων σταδίων: εκμεταλλευτική, εξαντλητική, βιώσιμη και αναγεννητική.

Αυτή η ιδεολογία απαιτεί απαντήσεις σε ορισμένες ερωτήσεις, όπως: «Πώς βελτιώνουμε πραγματικά τους ανθρώπους δουλεύοντας μαζί μας; Πώς μπορούν να γίνουν εξυπνότεροι, πιο υγιείς και πλουσιότεροι, κατά τη διάρκεια της διαμονής τους εδώ;»

Αυτού του είδους τα ερωτήματα θα γίνουν πιο διαδεδομένα μέσα στο 2022. Επιχειρήσεις παγκοσμίως συνειδητοποιούν ότι πρέπει να δημιουργήσουν περιβάλλοντα που να εμπλουτίζουν τη ζωή των ανθρώπων τους εάν θέλουν να τους κρατήσουν. Ιδιαίτερα επειδή τα κορυφαία ταλέντα είναι πλέον εξαιρετικά ευέλικτα.

Πρωτοβουλίες για ισότητα, πολυπολιτισμικότητα και αποδοχή

Χιλιάδες Αμερικανοί διαδηλώνουν κατά του ρατσισμού και της αστυνομικής βίας που πλήττει τις ΗΠΑ διαχρονικά / Ιούνιος 2020

Από την δολοφονία του George Floyd και μετά, πολλές οργανώσεις, εταιρείες, αλλά και προσωπικότητες από όλα μήκη και πλα΄τη του πλανήτη εργάστηκαν σκληρά προκειμένου να εφαρμόσουν διακηρύξεις ποικιλομορφίας, ισότητας και ένταξης.

Παρόλο αυτά, δεν κατάφεραν να ορίσουν μια βάση, καθιστώντας δύσκολη την αναγνώριση των προσπαθειών και τη συνέχισή τους. Για να μετρήσετε την αλλαγή σε πολύπλοκα συστήματα απαιτεί να σκεφτείτε την αλλαγή σε τρεις τομείς.

Πρώτα, πρέπει να υπολογίσετε τον βαθμό προτεραιότητας που δίνουν οι άνθρωποι σε μια ιδέα. Αυτό μπορεί να μετρηθεί με λογισμικό που προσδιορίζει τη χρήση συγκεκριμένων όρων στις εσωτερικές σας επικοινωνίες ή με δημοσκόπηση σχετικά με τη σημασία ενός ζητήματος.

Στη συνέχεια, πρέπει να δημιουργήσετε συνήθειες, κάτι το οποίο οι περισσότεροι ηγέτες παραβλέπουν. Η πλειονότητα των πρωτοβουλιών για αλλαγή αποτυγχάνει λόγω της αδυναμίας αλλαγής των καθημερινών συνηθειών. Εδώ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια νέα προσέγγιση που παρακολουθεί την αφομοίωση νέων συνηθειών σε μεγάλους πληθυσμούς.

Τέλος, πρέπει να αλλάξετε συστήματα, τα οποία μπορούν να μετρηθούν ποιοτικά. Έχοντας αυτό κατά νου, οι ηγέτες μπορούν να μετρήσουν τον αντίκτυπο των εσωτερικών τους παρεμβάσεων, να τις τροποποιήσουν και να τις βελτιώσουν καθώς προχωρούν, για να εξασφαλίσουν ότι θα συμβεί πραγματική αλλαγή. Εάν δεν μπορούμε να αναφέρουμε πραγματικές αλλαγές, οι προσπάθειες για ισότητα και κοινωνική ευημερία μπορεί να βρεθούν σε κίνδυνο.

Πηγή: Fast Company

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.