Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες χρησιμοποιούν την έρευνα αγοράς για να συμβαδίζουν με τις τάσεις, να λάβουν καλύτερες επιχειρηματικές αποφάσεις και να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας τους. Ανεξάρτητα από το αν ξεκινάτε ή εξελίσσετε την επιχείρησή σας, η έρευνα είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση των αγορών-στόχων σας και την αύξηση των πωλήσεων.
Ακολουθούν ορισμένοι τομείς όπου η έρευνα αγοράς μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια αποδοτικότερη επιχείρηση.
1. Branding
Πολλές εταιρείες δεν έχουν καλή διαχείριση της επωνυμίας τους. Δυσκολεύονται πολλοί να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως: Πώς μας αντιλαμβάνονται οι πελάτες; Πώς ανταποκρίνεται η επωνυμία μας έναντι του ανταγωνισμού μας;
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την έρευνα αγοράς για να βελτιώσετε την επωνυμία σας διερευνώντας θέματα όπως:
- Αναγνώριση επωνυμίας: Είναι οι πελάτες ενήμεροι και εξοικειωμένοι με την επωνυμία σας;
- Ανταγωνιστικές συγκρίσεις: Πώς βλέπουν οι πελάτες την εταιρεία σας σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό;
- Προσωποποίηση: Ποια χαρακτηριστικά και χαρακτηριστικά συνδέουν οι πελάτες με την επωνυμία σας;
Η έρευνα επωνυμίας είναι επίσης σημαντική στην διαμόρφωση της εικόνας της εταιρείας σας. Διεξάγεται συνήθως με συνεντεύξεις με πελάτες ή οργανώνοντας ομάδες εστίασης. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να εξερευνήσετε διαφορετικά θέματα σε βάθος και να λάβετε σχόλια από τους συμμετέχοντες. Τα αποτελέσματα θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε το κύρος της επωνυμίας και να βελτιώσετε τα στοιχεία μάρκετινγκ.
2. Αξιολογήστε την αποδοτικότητα του marketing plan σας
Πολλοί επιχειρηματίες θέλουν να κάνουν καλύτερη δουλειά προωθώντας τις εταιρείες τους και αυξάνοντας τις πωλήσεις. Η έρευνα αγοράς μπορεί να βοηθήσει παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μάρκετινγκ που κάνετε.
Μπορείτε να σχεδιάσετε μελέτες για να συγκεντρώσετε σχόλια από πελάτες σχετικά με την εμφάνιση και την αίσθηση των μηνυμάτων μάρκετινγκ. Επίσης, μπορείτε να μετρήσετε την ευαισθητοποίηση και την αντίδραση των πελατών σε συγκεκριμένες καμπάνιες και δραστηριότητες μάρκετινγκ.
Η συλλογή αυτού του τύπου δεδομένων μπορεί πραγματικά να συμβάλει στη μεγιστοποίηση του προϋπολογισμού μάρκετινγκ, βοηθώντας σας να σχεδιάσετε μάρκετινγκ που προσεγγίζει και έχει απήχηση στο κοινό σας.
3. Η έρευνα αγοράς δημιουργεί νέες ευκαιρίες στην αγορά
Η έρευνα αγοράς μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε νέες ευκαιρίες αγοράς που μπορεί να είναι διαθέσιμες στην εταιρεία σας. Μπορεί να βοηθήσει στον προσδιορισμό των γεωγραφικών περιοχών για επέκταση ή και στη δοκιμή της ετοιμότητας της αγοράς για τα νέα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Για παράδειγμα, μπορεί να ψάχνετε να ανοίξετε ένα νέο κατάστημα λιανικής και πρέπει να βρείτε τη σωστή τοποθεσία. Ή μπορεί να σχεδιάζετε να αλλάξετε το κανάλι διανομής σας και πρέπει να καθορίσετε πώς η απόφαση θα επηρεάσει τη βάση των πελατών σας.
Για να λύσουμε τα παραπάνω θέματα, θα μπορούσαμε να αναλύσουμε υπάρχοντα δεδομένα από κυβερνητικές δημοσιεύσει ή ειδικές εκθέσεις του κλάδου. Αυτές οι πηγές παρέχουν πληροφορίες σε τομείς όπως:
- Το μέγεθος της αγοράς
- Δημογραφικά στοιχεία
- Στατιστικά μεριδίων αγοράς
- Δυναμική του κλάδου
- Μεγάλοι προμηθευτές της βιομηχανίας
- Βασικοί ανταγωνιστές
- Γενικά δεδομένα του κλάδου όπως ο αριθμός των επιχειρήσεων και η γεωγραφική τους κατανομή
Η απόκτηση αυτού του τύπου δεδομένων αγοράς είναι ένα απαραίτητο πρώτο βήμα για να βοηθήσει σταθερά να «προσαρμόσει το μέγεθος μιας νέας αγοράς» για να καθορίσει τη βέλτιστη επιχειρηματική στρατηγική και λειτουργίες.
Πηγή: BDC