Branding: τι είναι και πως αναπτύσσεται

Branding: τι είναι και πως αναπτύσσεται

branding τι είναι

Το branding είναι όλοι οι τρόποι με τους οποίους δημιουργείτε μια εικόνα της επιχείρησής σας στα μάτια των πελατών. Στους πελάτες ανήκουν τόσο οι υπάρχοντες όσο και οι δυνητικοί, αυτοί δηλαδή που θέλουμε να μετατρέψουμε μελλοντικά σε πελάτες.

Τι περιλαμβάνεται στο branding;

Κάνετε branding δημιουργώντας έναν ιστότοπο που περιγράφει αυτά που προσφέρετε, σχεδιάζοντας διαφημίσεις που προωθούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, επιλέγοντας συγκεκριμένα εταιρικά χρώματα που θα σχετίζονται με την εταιρεία σας, δημιουργώντας ένα λογότυπο και προβάλλοντάς το σε όλους τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ. 

Όμως το branding δεν είναι μόνο το λογότυπό σας και τα χρώματα που χρησιμοποιείται. Είναι και αυτό και μάλιστα είναι ένα βασικό συστατικό. Όμως μέσα από τη διαδικασία του branding διαμορφώνετε συνολικά ποιες είναι οι αντιλήψεις των ανθρώπων για την επιχείρησή σας.

Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε κάτι για το branding. Το branding είναι στην πραγματικότητα αυτό που λένε οι πελάτες σας για την επιχείρησή σας. Άρα δεν είναι απαραίτητα αυτό που θα θέλατε να λένε. Εκεί είναι που ξεχωρίζει το επιτυχημένο branding: στο να αισθάνονται και να σκέφτονται οι πελάτες σας όπως επιθυμείτε.

branding

Branding είναι η πρώτη εντύπωση που έρχεται στο μυαλό των ανθρώπων όταν ακούνε το όνομα της επιχείρησής σας. Βασίζεται σε ένα συναίσθημα που έχουν που βασίζεται στις εμπειρίες που είχαν μαζί σας, καλές ή κακές.

Για αυτό το branding δεν είναι κάτι στατικό αλλά μια συνεχής διαδικασία. Επίσης, δεν είναι ανεξάρτητο αλλά σχετίζεται με ΟΛΑ τα τμήματα και τις λειτουργίες της επιχείρησης γιατί όλα διαμορφώνουν την εμπειρία του πελάτη.

Επομένως, γίνεται κατανοητό ότι δεν πρέπει να ταυτίζουμε το Μάρκετινγκ με το Branding. To Marketing εμπεριέχεται το Branding και όχι το αντίθετο. Καθώς το branding σχετίζεται με τη συνολική εμπειρία ενός πελάτη και όχι μόνο στο πως θα τον προσελκύσουμε.

branding

Ποιος είναι ο σκοπός του branding;

Ο σκοπός του branding είναι να βοηθήσει απλά και εύκολα τους πελάτες σας να καταλάβουν τι προσφέρετε και πώς διαφέρετε. Είναι ο συνδυασμός όλων των τρόπων με τους οποίους επικοινωνείτε αυτό που πρεσβεύετε.

Εκτός από το λογότυπο και τα εταιρικά σας χρώματα, μπορείτε να επικοινωνήσετε το μήνυμα της επωνυμίας σας με τους εξής τρόπους:

  • Το περιβάλλον και η ατμόσφαιρα του καταστήματός σας
  • Πώς τα μέλη του προσωπικού σας αντιμετωπίζουν τους πελάτες
  • Πώς ντύνονται τα μέλη του προσωπικού σας
  • Η ποιότητα των προϊόντων / των υπηρεσιών σας
  • Η τιμή που χρεώνετε
  • Η συσκευασία του προϊόντος
  • Οι Δημόσιες σχέσεις
  • Καμπάνιες email marketing
  • Χορηγίες
  • Διαφήμιση
  • Digital Marketing
  • Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Αυτό που αφαιρούν οι πελάτες και οι προοπτικές σας από όλα αυτά διαμορφώνει την επωνυμία σας.

Αναπτύσσοντας μια αποτελεσματική στρατηγική

Εάν η επιχείρησή σας δεν έχει ακόμη μια επωνυμία ή δεν σας αρέσει αυτό που αντιπροσωπεύει αυτή τη στιγμή η επωνυμία σας, ήρθε η ώρα να κάνετε rebranding. Ακολουθούν ορισμένα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να διαμορφώσετε την αντίληψη του κοινού σας προς το καλύτερο:

  • Προσδιορίστε τι αγαπούν περισσότερο οι πελάτες σας στην επιχείρησή σας. Τι κάνει το δικό σας προϊόν να ξεχωρίζει; Ποια είναι τα δυνατά σας σημεία?
  • Δημιουργήστε ένα μήνυμα που μεταφέρει τι σκοπεύει να κάνει η επιχείρησή σας για τους πελάτες της – σε τι είστε καλύτεροι. Αυτή είναι η υπόσχεση σας προς τους πελάτες. Για παράδειγμα, η παγκόσμια αλυσίδα ξενοδοχείων Marriott υπόσχεται ήσυχη πολυτέλεια.
  • Βεβαιωθείτε ότι τα οπτικά σας στοιχεία ταιριάζουν με το μήνυμά και την επωνυμία σας. Εάν υπόσχεστε καινοτομία, μην χρησιμοποιείτε γκρι και βαρετές εικόνες.
  • Αναπτύξτε πρότυπα για τη συμπεριφορά των εργαζομένων που υποστηρίζουν την υπόσχεση της επωνυμίας σας. Βεβαιωθείτε ότι καταλαβαίνουν τι είναι η επωνυμία σας και ότι μπορούν να το υποστηρίξουν.
  • Εφαρμόστε τα γραφικά σας σε κάθε εργαλείο μάρκετινγκ που χρησιμοποιείτε, από τη διαφήμιση έως τις πινακίδες και τις οθόνες καταστημάτων έως τις αποστολές έως τις τσάντες αγορών.

Η επωνυμία είναι μια σύνθετη διαδικασία, κυρίως επειδή η επιτυχία ή η αποτυχία της καθορίζεται από τις αντιδράσεις των πελατών σας στην πράξη της συναλλακτικής δραστηριότητας μαζί σας.

Πηγή: Shopify

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.