Πώς τα social media βοηθούν στο να προσλάβετε τους κατάλληλους υποψήφιους

Πώς τα social media βοηθούν στο να προσλάβετε τους κατάλληλους υποψήφιους

Τα social media παίζουν καθοριστικό ρολό στην διαδικασία πρόσληψης υποψηφίων

Η τεχνολογία έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι υποψήφιοι βρίσκουν και υποβάλλουν αίτηση για εργασία σήμερα. Το LinkedIn, το Facebook, το Twitter και άλλα social media μπορούν να σας βοηθήσουν να αναγνωρίσετε σπουδαίους ανθρώπους νωρίτερα, να τοποθετηθείτε ως μαγνήτης ταλέντων και να απορρίψετε άτομα που δεν ταιριάζουν με αυτό που ψάχνετε.

Αξιοποιήστε site προσανατολισμένα στην επιχειρηματικότητα

Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης που εστιάζονται στις επιχειρήσεις, όπως το LinkedIn και ειδικά διαδικτυακά φόρουμ ή πίνακες ανακοινώσεων για τη βιομηχανία, μπορούν να σας συνδέσουν με πιθανούς υποψηφίους των οποίων η ευφυΐα, το κίνητρο και η εμπειρία τους καθιστούν πιθανό να πετύχουν στον οργανισμό σας. Πώς αναγνωρίζετε αυτούς τους ανθρώπους;

  • Συμμετάσχετε σε φόρουμ βιομηχανίας και περιφερειακές ομάδες επιχειρηματικής συζήτησης. Ακολουθήστε τις συζητήσεις ή ξεκινήστε τις δικές σας. Έτσι, θα συνδεθείτε με πολλά έξυπνα, εξωστρεφή άτομα που μπορείτε στη συνέχεια να κανονίσετε να συναντήσετε εκτός των φόρουμ.
  • Πολλοί από αυτούς τους ιστότοπους περιέχουν λεπτομερή βιογραφικά ή περιγραφές των τρεχουσών δραστηριοτήτων. Χρησιμοποιήστε αυτές τις βάσεις δεδομένων ως μηχανές αναζήτησης ανθρώπινου δυναμικού.
  • Ακόμη και οι διαφημίσεις μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικές με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης σάς επιτρέπουν να προσεγγίσετε την αγορά που στοχεύετε. Αξιοποιώντας συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία ή λέξεις-κλειδιά, μπορείτε να στοχεύσετε υποψήφιους που πληρούν τις προϋποθέσεις για ένα κλάσμα του κόστους μιας παραδοσιακής αναζήτησης.

Φιλτράρετε το πεδίο αναζήτησής σας

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τα social media για να απορρίψετε υποψηφίους που δεν πληρούν τις προδιαγραφές του οργανισμού σας. Η ανασκόπηση των προφίλ των υποψηφίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να σας δώσει μια καλύτερη ιδέα για το πώς παρουσιάζονται στον κόσμο.

Πολλοί εργοδότες χρησιμοποιούν τα social media φιλτράρουν υποψηφίους που θα μπορούσαν να έχουν αρνητική επίδραση στην επωνυμία τους. Στην πραγματικότητα, αυτή η πρακτική θα μπορούσε να θεωρηθεί ως η βέλτιστη για προσλήψεις σε πολλούς κλάδους.

Κάντε προσιτό τον οργανισμό σας στους υπαλλήλους

Μόλις βρείτε τους κατάλληλους υποψηφίους, θα πρέπει να τους πείσετε να γίνουν μέλη της εταιρείας σας. Χρησιμοποιήστε λοιπόν τα social media για να διευκολύνει την διαδικασία του positioning της επωνυμίας σας. Ενθαρρύνετε το προσωπικό να κάνει αναρτεί δημοσιεύσεις σχετικά με τον οργανισμό σας και γιατί αποτελεί ένα εξαιρετικό μέρος για εργασία.

Δημιουργήστε λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης και χρησιμοποιήστε τους για να ενημερώνετε τους πελάτες, τους προμηθευτές, τους υπαλλήλους και τους πιθανούς υπαλλήλους για τα προϊόντα, την επωνυμία και την εταιρική κουλτούρα σας. Εάν έχετε μοναδικά προνόμια εργασίας ή κάτι άλλο που σας κάνει ξεχωριστούς ως εργοδότη, φροντίστε να το αναφέρετε.

Πώς βρίσκετε το περιεχόμενο για να γεμίσετε αυτά τα κανάλια; Μπορείτε να ανακοινώσετε νέα προϊόντα, να παρουσιάσετε νέους υπαλλήλους, να αναφέρετε τα γεγονότα του οργανισμού ή να σχολιάσετε τις τάσεις του κλάδου. Απλώς βεβαιωθείτε ότι αντιπροσωπεύουν με συνέπεια τον οργανισμό όπως θέλετε να φαίνεται.

Λάβετε υπόψη τους κινδύνους του διαδικτύου

Οι σπουδαίοι υποψήφιοι έχουν περισσότερες από μία επιλογές. Επομένως, ενώ τους αναζητάτε στο διαδίκτυο, κάνουν το ίδιο πράγμα σε εσάς.

Τα social media αποτελούν ένα δίκοπο μαχαίρι για τις επιχειρήσεις. Φροντίστε να ελέγχετε την εικόνα που προβάλλετε με μια ενεργή παρουσία σε αυτά. Οι υποψήφιοι είναι πιθανό να βρουν τυχόν αρνητικά σχόλια που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο από δυσαρεστημένους υπαλλήλους, προμηθευτές και πελάτες.

Προφανώς, ο καλύτερος τρόπος για να προστατευτείτε από δυσαρεστημένους πελάτες και υπαλλήλους είναι να τους αντιμετωπίζετε πάντα με σεβασμό και να συνεχίζετε να επιμένετε στην εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών. Κάποιες καταγγελίες όμως είναι αναπόφευκτες.

Προσπαθήστε να βρείτε και να απαντήσετε σε αρνητικές κριτικές στο διαδίκτυο όσο το δυνατόν περισσότερο. Με αυτόν τον τρόπο, θα ακουστούν και οι δύο πλευρές όταν ένας πιθανός υπάλληλος ή πελάτης δει τα αρνητικά σχόλια. Τέλος, οι εταιρικές σελίδες πρέπει να ελέγχονται τακτικά για να διασφαλιστεί ότι θα παραμείνουν ένα μέρος όπου εργαζόμενοι και πελάτες μπορούν να μοιράζονται τις ιδέες και τον ενθουσιασμό τους.

Συνοψίζοντας, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω στοιχεία, είναι σημαντικό οι επιχειρηματίες να αναγνωρίσουν την αξία που προσφέρουν τα social media σε μια εταιρεία. Επομένως, η πρόσληψη μιας ομάδας διαχείρισης social media είναι εξαιρετικά σημαντικη΄ για την περαιτέρω βελτιστοποίηση των αποδόσεων της εταιρείας.

Οπότε, εάν θέλετε οι λογαριασμοί social media της εταιρείας σας να διαχειρίζονται στοχευμένα και αποδοτικά, η ομάδα του Business Review Greece είναι η καταλληλότερη για εσάς.

Πηγή: BDC

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.

Ίσως σας ενδιαφέρει