Social Dilemma: Γιατί είναι τόσο επίκαιρο;

Social Dilemma: Γιατί είναι τόσο επίκαιρο;

Το Social Dilemma αποτελεί ένα από τα πιο επίκαιρα και influential ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα

Το Social Dilemma δεν ήταν απλά ένα ντοκιμαντέρ για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έθιξε την ψυχολογία πίσω από αυτά και το πώς μας ελέγχουν αυτές οι πλατφόρμες. Οι μέρες που γυρνούσαμε σπίτι από το σχολείο ή τη δουλειά και καθόμασταν γύρω από το τραπέζι για να περάσουμε ποιοτικό οικογενειακό χρόνο δυστυχώς τελείωσαν.

Σήμερα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα τεράστιο μέρος της ζωής μας. Το να μεγαλώνουμε με την τεχνολογία ήταν αναμενόμενο. Παρόλο αυτά, η τεχνολογία και τα social media είναι από τις κυριότερες πηγές κατάθλιψης και χαμηλής αυτοεκτίμησης παγκοσμίως.

Οπότε, γιατί το Social Dilemma είναι τόσο επίκαιρο στο 2022; Παρακάτω θα αναλύσουμε το ότι μας έμαθε αυτό το ντοκιμαντέρ και γιατί είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε την επιρροή των social media:

Τι κρύβεται πίσω από το εξώφυλλο

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι απλώς ένα εργαλείο που περιμένει να χρησιμοποιηθεί. Έχουν τους δικούς τους στόχους και τα μέσα για να τους επιδιώξουν. Όταν λαμβάνουμε ένα email ή μια ειδοποίηση, δεν είναι για να μας ενημερώσουν, αλλά για να μας κρατήσουν αφοσιωμένους και κολλημένους στην πλατφόρμα.

Το διαδίκτυο λειτουργεί με βάση την ψυχολογία ενός ατόμου. Κάθε φορά που κοιτάμε τις οθόνες μας, περιμένουμε να βρούμε κάτι ενδιαφέρον. Αυτό είναι το κλειδί για την ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το γεγονός ότι περιμένουμε συνεχώς κάτι, σχεδόν σαν να χρειάζεται να ξεδιψάσουμε, είναι κυριολεκτικά ο ορισμός του εθισμού.

Ένα ολόκληρο πεδίο μελέτης για το ανθρώπινο μυαλό και την ψυχολογία για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων είναι το Growth Hacking. Δεν είναι περίεργο που ακόμη και αυτοί που δουλεύουν στην κατασκευή του αλγόριθμου, εθίζονται σε αυτό. Ο αλγόριθμος δεν έχει σχεδιαστεί για τον χρήστη, έχει σχεδιαστεί για τους σκοπούς και τους στόχους του παρόχου.

Χάνεται η πραγματική κοινωνικοποίηση

Ως άνθρωποι, έχουμε μια διαρκή παρόρμηση να συνδεθούμε με τους συνανθρώπους μας. Αυτή η παρόρμηση είναι που οδηγεί τον εθισμό μας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απλώς εργαλεία που βοηθούν την παρόρμηση. Το να παίρνουμε την αυτοεκτίμησή μας από τους άλλους είναι ένα χαρακτηριστικό που διαθέτουμε πάντα και τροφοδοτεί αυτό το χαρακτηριστικό για να μας κάνει να εθιστούμε περισσότερο στις οθόνες μας.

Υπάρχει ακόμα ζωή σαν τις «παλιές καλές εποχές» έξω από τα social media. Για αυτό αξίζει να προσπαθούμε να συνδεθούμε πραγματικά με τους συνανθρώπους μας. Μπορείτε να πάτε για ένα γεύμα ή να περάσετε χρόνο σε εξωτερικούς χώρους κάνοντας μια δραστηριότητα που σας αρέσει με φίλους. Ο χρόνος που περνάμε στην οθόνη αφαιρεί μόνο την ικανότητά μας να συνδεόμαστε πραγματικά και μας αφήνει με μια ψευδή αίσθηση αυτοεκτίμησης.

Συνοψίζοντας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τα πλεονεκτήματά τους. Μακροπρόθεσμα όμως, εκτός από διαφημίσεις για κέρδος και άλλους επιχειρηματικούς στόχους, σίγουρα τροφοδοτούν την ανθρώπινη ψυχολογία και μας προκαλούν εθισμό. Επομένως, κλείστε τις εφαρμογές σας, αποσυνδεθείτε και αξιοποιήστε πιο παραγωγικά τον χρόνο σας.

Πηγές: TeachWithMovies / ScoopWhoop / CrossWalk / Medium.com / Ella Lama Blog

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.