Τι είναι το Marketing; Πόσο σημαντικό πιστεύεις πως είναι το Marketing στις μέρες μας; Πως αυτό επηρεάζει τις καθημερινές επιλογές σου!
Καλωσορίσατε στο πρώτο άρθρο για review-business βιβλίων από τον Johnny&Books!
Αν μπορούσα να έβαζα σε μια πρόταση το σημαντικότερο μάθημα αυτού του βιβλίου θα ήταν η εξής:
Άνθρωποι σαν εμένα κάνουν πράγματα όπως αυτό!
Seth Godin
Μου αρέσει πολύ αυτή η φράση του συγγραφέα: Είναι καιρός να σας προσέξουν, αλλά αυτό θα γίνει αφού πρώτα μάθετε να παρατηρείτε εσείς.
Ξεκινώντας λοιπόν, ποιός είναι ο ορισμός του Marketing; Χρησιμοποιώντας τον ακαδημαϊκό ορισμό του American Marketing Association καταλήγουμε εδώ: Marketing είναι μια οργανωσιακή λειτουργία και ένα σύνολο διαδικασιών για τη δημιουργία, επικοινωνία και παράδοση αξίας στον πελάτη και την διαχείριση των πελατειακών σχέσεων με τρόπο που να ικανοποιεί την επιχείρηση και τις ομάδες συμφερόντων που συνδέονται μαζί της.
Πολύ βαρετό. Πιο απλά, το Marketing είναι μια ευκαιρία για να εξυπηρετήσουμε, να αλλάξουμε την κουλτούρα προς το καλύτερο και να λύσουμε ένα πρόβλημα: Το δικό τους πρόβλημα, δηλαδή το πρόβλημα των ανθρώπων που επιθυμούμε να επηρεάσουμε!
Αυτό είναι το Marketing: αλλάζει τους ανθρώπους με ιστορίες, συνδέσεις και εμπειρίες.
Υπάρχει μια πολύ γνωστή ατάκα που συνδέεται άμεσα με το θέμα μας: Ο κόσμος δεν θέλει να αγοράσει μια κεφαλή τρυπανιού 6 χιλιοστών. Θέλει μια τρύπα 6 χιλιοστών.
Το προϊόν που πουλάτε είναι απλώς το μέσο για να πετύχετε αυτό το συναίσθημα που θέλετε να νιώσει ο πελάτης σας.
Ποιους επιδιώκετε να εξυπηρετήσετε;
Πολλοί άνθρωποι απαντούν “ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ”, όμως ξεχνάνε πως αυτό το νούμερο είναι άπιαστο. Ξεχάστε το! Χρειάζεστε κάτι μικρότερο, χρειάζεστε την μικρότερη βιώσιμη αγορά! Χρειάζεστε μια μερίδα από “ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ”. Ποιους όμως;
Η συμβουλή του Seth Godin είναι να ξεκινήσετε από τα ψυχογραφικά στοιχεία ενός πληθυσμού.
Πιο συγκεκριμένα, “Ξεκινήστε επιλέγοντας άτομα με κριτήριο αυτά που ονειρεύονται, πιστεύουν και θέλουν, όχι την εξωτερική τους εμφάνιση…”. Μην ξεκινάτε από τα δημογραφικά!
Η τοποθέτηση ως υπηρεσία αποτελεί μια λύση.
Ο επαγγελματίας του Marketing έχει την επιλογή να πρεσβεύει κάτι. Μπορεί να επιλέξει αρχικά ένα κοινό που αξίζει να εξυπηρετήσει, και στην συνέχεια να δημιουργήσει κάτι για την εξυπηρέτηση αυτού του κοινού, ξεκινώντας με ένα απλό σύστημα συντεταγμένων Χ-Υ. Σκεφτείτε μερικούς συνδυασμούς: Τιμή-Ασφάλεια, Επαγγελματισμός-Χρόνος Παραγωγής και πάει λέγοντας…
Αυτό είναι το Marketing: Άνθρωποι σαν εμάς κάνουν πράγματα σαν αυτό!
Όλοι μας ενεργούμε βάσει του εσωτερικού αφηγήματος μας! Έτσι άλλωστε λαμβάνουμε και όλες τις καταναλωτικές μας αποφάσεις! “Άτομα σαν εμένα κάνουν πράγματα σαν αυτό;”. Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι σε έναν τύπο που γυμνάζεται στις 6 το πρωί και δεν καπνίζει, του φαίνεται παράλογο να ξεκινήσει την ημέρα του με ένα τσιγάρο και ισχύει και το αντίθετο για έναν καπνιστή που δεν αθλείται! Όπως είναι λογικό, του φαίνεται ακραίο να ξυπνήσει στις 6 το πρωί για να βγει για τρέξιμο στην παραλία!
Εν κατακλείδι, αν θέλεις να σε δουν, απαιτείται πρώτα να μάθεις να βλέπεις!
- Ποιοι είναι οι άνθρωποι που θα συμφωνήσουν στην ιστορία που πουλάς;
- Πως περνούν τον ελεύθερό τους χρόνο.
- Τι τους κάνει την ζωή πιο εύκολη΄;
- Πως θα φτάσουν πιο εύκολα στα όνειρά τους χρησιμοποιώντας ένα προϊόν όπως και το δικό σου;
- Ποια είναι η ιστορία με την οποία έρχεστε σε επαφή;
- Νιώθουν οικία μαζί σας;
Σημαντικό βιβλίο, το οποίο κάθε άνθρωπος που θέλει να ασκήσει επιρροή στην “φυλή” του, οφείλει να το διαβάσει! Αν θέλεις να δεις περισσότερα και να παραγγείλεις άμεσα αυτό το καταπληκτικό βιβλίο, κάνε κλικ .