Τι ακριβώς σημαίνει η έννοια “Προ-πειθώ”; Δεν μας έφτανε η πειθώ, τώρα έχουμε και δεύτερη;
Στο εξαιρετικό αυτό βιβλίο, ο συγγραφέας μας εξηγεί ότι προτού πείσουμε κάποιον, ακολουθούμε μια διαδικασία πολύ πριν έρθει η ώρα της πειθούς.
Μετά τις έξι βασικές αρχές της τέχνης της πειθούς, οι οποίες είναι η ανταπόδοση, η συμπάθεια, το κοινωνικό πρότυπο, η αυθεντία, η σπανιότητα και τέλος η συνέπεια, ερχόμαστε σε επαφή με την κρίσιμη στιγμή πριν από την απόδοση του μηνύματος.
Η βασική ιδέα: μέσα από μια στρατηγική καθοδήγηση της προσοχής του άλλου, ο αποστολέας ενός μηνύματος έχει περισσότερες πιθανότητες να κάνει τους αποδέκτες να συμφωνήσουν με αυτό προτού το λάβουν!
Έτσι, είναι πιθανότερο να αγοράσει κάποιος ένα γαλλικό κρασί, αν πριν την αγορά του ακούσει ένα γαλλικό τραγούδι. Αν θέλουμε να είναι περισσότερο προσηλωμένοι στην επιτυχία, μπορούμε να τους δείξουμε την εικόνα ενός δρομέα που κερδίζει σε έναν αγώνα δρόμου. Αν θέλουμε να αγοράσουν ένα κουτί ακριβά σοκολατάκια, μπορούμε πρώτα να φροντίσουμε να γράψουν ένα πολύ μεγαλύτερο νούμερο από την τιμή που έχουν τα σοκολατάκια.
Μέσω διάφορων τεχνικών όπως είναι για παράδειγμα η πλαισίωση, η αγκύρωση ή η πρώτη εντύπωση, ο συγγραφέας μας δείχνει πόσο περισσότερο μπορούμε να επηρεάσουμε και να πείσουμε τους άλλους, χρησιμοποιώντας την δύναμη που ονομάζεται Προ-πειθώ!
Θα σταθώ στην βαθύτερη ανάλυση του συγγραφέα για τις έξι βασικές αρχές πειθούς, καθώς τις θεωρώ ευκολότερα εφαρμόσιμες!
Ομοιότητες & φιλοφρονήσεις: Μας αρέσουν τα άτομα που είναι όμοιά μας!
Οι άνθρωποι γύρω σας είναι πιθανότερο να σας βοηθήσουν σε μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αν έχετε ίδια εθνικότητα ή αν είστε ίδια ομάδα. Οι φιλοφρονήσεις επιπροσθέτως, είναι κάτι που μας δίνει ζωή, μας κάνει χαρούμενους! Κράτα το νούμερο 1 εργαλείο. Με τις ομοιότητες και τις φιλοφρονήσεις, κάνετε τους άλλους να σας συμπαθήσουν και να νιώσουν ότι τους συμπαθείτε και εσείς. Τότε είναι που θα θελήσουν να συνεργαστούν μαζί σας!
Η Προ-πειθώ είναι ένα εργαλείο που συμβαίνει παντού, καθημερινά. Είναι ένας τρόπος καθοδήγησης της γνώμης μας, με μεγάλη μαεστρία, την οποία δεν αντιλαμβανόμαστε εύκολα.
Προ-πειθώ: Η εγκυρότητα του κοινωνικού Προτύπου
Αν πληροφορηθούμε ότι πολλοί άνθρωποι, όμοιοί μας, ανταποκρίθηκαν με κάποιον συγκεκριμένο τρόπο, τότε αυτός ο τρόπος στα μάτια μας φαντάζει σωστός, ηθικά αλλά και πρακτικά. Τώρα εξηγείται λοιπόν και το γιατί βλέπουμε την ταμπέλα “Πελάτες που αγόρασαν αυτό το προϊόν…αγόρασαν επίσης…”. Το βλέπουμε συχνά διότι ακολουθεί την εγκυρότητα της κοινωνικής επαλήθευσης: Άνθρωποι όμοιοί μου έκαναν αυτό άρα είναι αποδεκτό κοινωνικά.
Σκέφτομαι την τελευταία φορά που με προσέγγισε κάποιος άγνωστος και ζήτησε να τον βοηθήσω με κάποιο ερωτηματολόγιο. Ένας νεαρός ήταν, ηλικίας 23 ετών. Η διαδικασία είχε ως εξής: Με ρώτησε αν έχω λίγο χρόνο στην διάθεση μου. Του απάντησα “Ναι”. Έπειτα, με ρώτησε αν θεωρώ τον εαυτό μου βοηθητικό άτομο και χωρίς πολλή σκέψη, απάντησα πάλι “ΝΑΙ”. Η Προ-πειθώ τελείωσε. “Θα μπορούσατε να με βοηθήσετε με την έρευνα που κάνω; Δεν θα σας πάρει πολύ χρόνο”. Η Συνέπεια με χτύπησε δυνατά στην μούρη! Τι να έκανα, να έλεγα όχι; Λάθος, δεν ταιριάζει με αυτό που δήλωσα προηγουμένως (βοηθάω τους ανθρώπους) και είναι πλέον υποχρέωσή μου να τον βοηθήσω.
Χρήσιμα εργαλεία λοιπόν, θα βρείτε σε αυτό το βιβλίο. Θα αναγνωρίσετε την Προ-πειθώ. Θα μάθετε πως να την χρησιμοποιείτε υπέρ σας και πως να την αποφεύγετε όταν χρησιμοποιείται εναντίον σας! Αν θέλεις και εσύ να διαβάσεις αυτό το υπέροχο βιβλίο, κάνε κλικ εδώ.