10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για μια εταιρεία πριν από τη συνέντευξη σας 

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για μια εταιρεία πριν από τη συνέντευξη σας 

συνέντευξη

Η προετοιμασία και οι γνώσεις είναι βασικές σε όλη την συνέντευξη, επειδή σας επιτρέπουν να επιδείξετε την ικανότητά σας να καλύψετε με επιτυχία τη θέση για την οποία κάνετε αίτηση. Κάνοντας αρκετή έρευνα σχετικά με μια εταιρεία πριν από τη συνέντευξή σας, μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα τις προσδοκίες του εργοδότη και να δημιουργήσετε αποτελεσματικές απαντήσεις σε ερωτήσεις συνέντευξης. 

Σε αυτό το άρθρο, εξηγούμε γιατί είναι τόσο σημαντικό να μάθετε για μια εταιρεία κατά τη διαδικασία πρόσληψης και εξερευνήστε μια λίστα με βασικές λεπτομέρειες που πρέπει να αναζητήσετε καθώς προετοιμάζεστε για τη συνέντευξη σας. 

Γιατί είναι σημαντικό να μαθαίνεις για μια εταιρεία πριν από μια συνέντευξη; 

Όταν προετοιμάζεστε για τη συνέντευξή σας, θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να μάθετε μερικές βασικές λεπτομέρειες για την εταιρεία, επειδή στη συνέχεια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις πληροφορίες που συλλέγετε για να δείξετε το ενδιαφέρον και την καταλληλότητά σας σε όλη τη διαδικασία της συνέντευξης. 

Συχνά, η γνώση και η διορατικότητα που αποκτάτε σας δίνουν μια καλύτερη κατανόηση του τύπου του υποψηφίου που αναζητούν και σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε στοχαστικές ερωτήσεις που υπογραμμίζουν το ενδιαφέρον και τη δέσμευσή σας.  

Επιπλέον, αυτές οι πληροφορίες σας παρέχουν μια εικόνα για τις ανάγκες, τις προκλήσεις και τις επιτυχίες της εταιρείας, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να αναφέρετε σχετικές λεπτομέρειες που δείχνουν την τεχνογνωσία σας. 

Πριν από την επόμενη συνέντευξή σας, μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι είστε επαρκώς προετοιμασμένοι ερευνώντας πράγματα όπως αυτά της εταιρείας.

Τα 10 πράγματα που πρέπει να ξέρεις πριν την συνέντευξη:

1. Πολύτιμη εμπειρία και δεξιότητες 

Καθώς προετοιμάζεστε για μια συνέντευξη, μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμο να αποκτήσετε κάποια εικόνα για τα πράγματα που αναζητά η εταιρεία στους ιδανικούς υποψηφίους. Με αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να επισημάνετε επαρκώς τις ιδιότητες που σας κάνουν τον καλύτερο υποψήφιο για το ρόλο.  

Συνήθως μπορείτε να ανακαλύψετε την εμπειρία και τις δεξιότητες που εκτιμά περισσότερο η εταιρεία διαβάζοντας προσεκτικά την περιγραφή της θέσης εργασίας και εξερευνώντας τη σελίδα σταδιοδρομίας στον ιστότοπο της εταιρείας.  

Επιπλέον, μπορείτε συχνά να μάθετε πολλά ρωτώντας τους σημερινούς υπαλλήλους για τον εργοδότη. 

2. Πελάτες, υπηρεσίες και προϊόντα 

Η εκμάθηση για τις λεπτομέρειες της επιχείρησης είναι απαραίτητη πριν από μια συνέντευξη, επειδή σας επιτρέπει να απαντάτε σε ερωτήσεις πιο αποτελεσματικά καθώς και να κάνετε δικές σας στοχαστικές ερωτήσεις. Όταν οι υποψήφιοι γνωρίζουν τι κάνει μια εταιρεία και το κοινό-στόχο της, συνήθως δείχνει ότι είναι φιλόδοξοι, οργανωμένοι και πραγματικά ενδιαφέρονται για τη θέση.  

Μπορείτε συνήθως να μάθετε για τις προσφορές και τη βάση πελατών της εταιρείας επισκεπτόμενοι τον ιστότοπό της, εξερευνώντας το ιστολόγιο και μελετώντας τις λευκές βίβλους (ενημερωτικά έγγραφα) και τις μελέτες περιπτώσεων. 

3. Υπεύθυνος για την συνέντευξη 

Εάν είστε σε θέση να μάθετε ποιος θα σας πάρει συνέντευξη, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να μάθετε λίγα πράγματα για εκείνον, ώστε να μπορέσετε να προωθήσετε μια ουσιαστική συζήτηση και να δημιουργήσετε μια αξέχαστη σύνδεση.  

Σε πολλές περιπτώσεις, το όνομα του συνεντευξιαστή σας περιλαμβάνεται στο email που συντονίζει και παρέχει τις λεπτομέρειες της συνέντευξής σας, αλλά αν αυτές οι πληροφορίες δεν δόθηκαν, μπορείτε πάντα να στείλετε ένα επόμενο μήνυμα ζητώντας το όνομα του συνεντευξιαστή σας. 

Αφού λάβετε το όνομα του ατόμου που θα σας πάρει συνέντευξη, μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τον ρόλο του στην εταιρεία, το ιστορικό και ακόμη και τα ενδιαφέροντά του εξερευνώντας τη σελίδα της ομάδας στον ιστότοπο της εταιρείας ή/και το επαγγελματικό του προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

4. Δήλωση αποστολής 

Η δήλωση αποστολής ενός οργανισμού περιγράφει τα κίνητρά του για να είναι μια επιχείρηση και τις αξίες που του δίνουν σκοπό. Μπορείτε συνήθως να βρείτε αυτές τις πληροφορίες στον ιστότοπο της εταιρείας ή σε υλικό μάρκετινγκ. Εάν δυσκολεύεστε να βρείτε μια οριστική δήλωση, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τις αξίες που αναφέρουν ή τον τρόπο με τον οποίο απεικονίζουν τον εαυτό τους για να προσδιορίσετε τα κύρια κίνητρα του οργανισμού. 

5. Ιστορικό  

Η τρέχουσα θέση της εταιρείας είναι σίγουρα σημαντική, αλλά η βασική γνώση του παρελθόντος της μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα τα επιτεύγματά της, την ανάπτυξη και τις προκλήσεις της. Θα μπορούσατε να ανακαλύψετε πράγματα όπως: 

  • Προηγούμενοι επιχειρηματικοί εταίροι 
  • Εξαγορές 
  • Αλλαγές στην ανάπτυξη 
  • Αλλαγές σε πολιτικές ή διαδικασίες λόγω νέας διαχείρισης 

Χρησιμοποιήστε τις πληροφορίες που συλλέγετε για να δείξετε το γνήσιο ενδιαφέρον σας σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης.

6. Ανταγωνισμός 

Εκτός από τη γνώση της εταιρείας στην οποία δίνετε συνέντευξη, θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε τους κορυφαίους ανταγωνιστές της. Οι συνεντευξιαζόμενοι κάνουν μερικές φορές ερωτήσεις που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό της εταιρείας. Το κάνουν για να μετρήσουν την ευαισθητοποίησή σας για τον κλάδο, την ετοιμότητα για τη συνέντευξη και τη τεχνογνωσία σας.

7. Μοναδική πρόταση πώλησης (USP) 

Εκτός από την έρευνα για τους κορυφαίους ανταγωνιστές της εταιρείας, αφιερώστε χρόνο στον προσδιορισμό της μοναδικής πρότασης πώλησης ή USP. Αυτό είναι το πράγμα που κάνει το brand της μοναδικό και τη βοηθά να ανταγωνιστεί στην αγορά. Επιδεικνύοντας την κατανόησή σας για το USP της εταιρείας και τη θέση στην αγορά, μπορείτε να αναδείξετε την τεχνογνωσία και πραγματικό ενδιαφέρον για τον ρόλο. 

8. Κουλτούρα  

Ο προσδιορισμός της κουλτούρας της εταιρείας σάς επιτρέπει να κατανοήσετε το είδος του χώρου εργασίας που διαθέτει. Καθώς αυτό μπορεί να είναι μια εξαιρετική ένδειξη του είδους των υποψηφίων που αναζητούν. Για να προσδιορίσετε την κουλτούρα ενός οργανισμού, μπορείτε συνήθως να αξιολογήσετε την άποψή του για τον χώρο εργασίας και για τους εργαζόμενους στα social media.

Η γνώση αυτών των πληροφοριών πριν από τη συνέντευξη επιτρέπει να ευθυγραμμιστείτε με την κουλτούρα. Επίσης μπορείτε να δείξετε ότι θα ταιριάζατε μέσα σε αυτή. Για παράδειγμα, εάν η εταιρεία έχει δημιουργική κουλτούρα, θα μπορούσατε να αναφέρετε ότι εκτιμάτε την εργασία σε μια δημιουργική ατμόσφαιρα. 

9. Ηγεσία  

Συχνά μπορείτε να μάθετε πολλά για μια εταιρεία ερευνώντας αυτούς που έχουν σημαντικούς ρόλους στην εταιρεία. Όπως για παράδειγμα στελέχη και ανώτερα στελέχη. Η ανάγνωση του βιογραφικού των εργαζομένων και του site είναι καλός τρόπος να μάθετε ποιος κατέχει ηγετικές θέσεις στην εταιρεία. Επιπλέον, μπορείτε να βρείτε τα social media τους για να αποκτήσετε επιπλέον πληροφορίες για την εταιρεία και τους ρόλους τους. 

10. Πρόσφατες ειδήσεις και νέα πριν την συνέντευξη   

Όταν προετοιμάζεστε για μια συνέντευξη, είναι καλή ιδέα να αποκτήσετε γνώση των τελευταίων εξελίξεων και ειδήσεων μιας εταιρείας. Μπορείτε να αποκτήσετε μια καλύτερη εικόνα για τα πρόσφατα επιτεύγματα και τις προκλήσεις ενός οργανισμού ελέγχοντας αν έχει δελτία τύπου στον ιστότοπό του ή πραγματοποιώντας μια απλή αναζήτηση στο Διαδίκτυο. 

Πηγή: Indeed

Μαρίνα Δημητρή

Απόφοιτη Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση Management, Web Content Writer και Αρχισυντάκτρια του Business Review Greece. Γράφει και επιμελείται άρθρα για Επιχειρηματικότητα, HR, Marketing και Digital Marketing στο Business Review Greece. Παράλληλα δημιουργεί περιεχόμενο για φοιτητές Διοίκησης Επιχειρήσεων για να τους βοηθήσει στην καλύτερη και ευκολότερη κατανόηση επιχειρηματικών ορολογιών. Απολαμβάνει την ομαδική εργασία και προσωπικός της στόχος είναι να αποκτά και να αναπτύσσει όλο και περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα των επιχειρήσεων.