Υπάρχουν αρκετά είδη του digital marketing τα οποία δίνουν πολλές επιλογές ενασχόλησης και σταδιοδρομίας στον χώρο αυτό. Ο κλάδος του digital marketing έχει αναπτυχθεί σημαντικά και έχει μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί και οι επιχειρήσεις διαφημίζουν τo brand τους και συνδέονται με το κοινό-στόχο τους. Πλέον, αποτελεί βασικό μέρος των στρατηγικών των περισσότερων brand και χρησιμεύει ως ένας αποτελεσματικός τρόπος προσέγγισης των στοχευμένων κοινών.
Ακολουθούν 5 από τα πιο δημοφιλή είδη του digital marketing με την σημασία του καθενός και tips για την βελτιστοποίηση τους.
Κάθε ένα από τα είδη του digital marketing ανάλογα με τους στόχους, έχει τα δικά του πλεονεκτήματα.
1. Marketing μηχανών αναζήτησης
Το marketing μηχανών αναζήτησης περιλαμβάνει τη δημιουργία περιεχομένου με βάση την κατάταξη των λέξεων-κλειδιών σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης, εμφανίζουν περιεχόμενο ιστού με βάση τη δημοτικότητα και τη συνάφεια στις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης.
Ακολουθούν ορισμένα στοιχεία SEM που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την ανάπτυξη της στρατηγικής σας:
- Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO)
Το SEO περιλαμβάνει τη σύνταξη περιεχομένου για την καλύτερη στόχευση λέξεων-κλειδιών και φράσεων με υψηλό όγκο αναζητήσεων στο διαδίκτυο.
Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης για να βρουν περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.
Επομένως, η ισχυρή παρουσία στα SERP μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες να βρουν το περιεχόμενό σας. Η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι σημαντική για εμφάνιση των εναλλακτικών λέξεων-κλειδιών και φράσεων που αναζητούνται και σχετίζονται με το περιεχόμενό σας.
- On-page SEO
Το on-page SEO είναι όταν λέξεις-κλειδιά στο περιεχόμενό σας βοηθούν τη μηχανή αναζήτησης να σας εμφανίσει.
Η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι πολύ σημαντική για τη δημιουργία περιεχομένου. Αυτό συμβαίνει καθώς έτσι, βελτιστοποιούνται οι λέξεις-κλειδιά σε αναρτήσεις ιστολογίου, σελίδες προορισμού και γραφήματα.
Βελτιώστε το SEO χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά σε τίτλους, κείμενο και αγκύρωση λέξεων για συνδέσμους.
Τα ηλεκτρονικά βιβλία παρέχουν επίσης πιο λεπτομερείς πληροφορίες για την επανατοποθέτηση τμημάτων σε αναρτήσεις ιστολογίου ή infographics.
Χρησιμοποιήστε φράσεις-κλειδιά στο όνομα αρχείου, το κείμενο της λεζάντας και τη σύντομη εισαγωγική παράγραφο.
- Off-page SEO
Το off-page SEO περιλαμβάνει σύνδεση με περιεχόμενο σε άλλες σελίδες, όπως αναρτήσεις ιστολογίων ή άρθρα του κλάδου με τις ίδιες λέξεις-κλειδιά.
Η δημιουργία συνδέσμων απαιτεί την εύρεση και τη διαχείριση των backlinks που χρησιμοποιούνται στο περιεχόμενο από έγκυρες πηγές.
Ερευνήστε σχετικές λέξεις-κλειδιά με βάση τα θέματα που σχετίζονται με τον κλάδο της εταιρείας σας και συνδέστε ξανά σε έγκυρες σελίδες. Έτσι, θα καταφέρετε να βελτιώσετε την προσέγγιση χρηστών και τη μετατροπή των πελατών του περιεχομένου σας.
- Ευρετήριο περιεχομένου (Content index).
Είναι ένας πίνακας περιεχομένων για ιστολόγια, ηλεκτρονικά βιβλία, σελίδες προορισμού και γραφήματα. Βελτιώνει το SEO χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά σε όλο το περιεχόμενο.
Δημιουργήστε μια σελίδα ευρετηρίου και οργανώστε το περιεχόμενο του site χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά στους τίτλους κατηγοριών.
Έτσι, θα βοηθήσετε τους αναγνώστες να βρουν πληροφορίες και να βελτιώσουν τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Η μηχανή αναζήτησης ανιχνεύει αυτές τις πληροφορίες για να βρει περιεχόμενο που κατατάσσεται υψηλότερα.
2. Διαφήμιση με πληρωμή ανά κλικ
Η διαφήμιση πληρωμής ανά κλικ είναι ένα από τα είδη του digital marketing στην οποία πληρώνετε για να διαφημιστείτε.
Συγκεκριμένα πληρώνετε ένα διαφημιστικό δίκτυο για κάθε κλικ που λαμβάνετε στη διαφήμισή σας.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ορισμένες από τις ακόλουθες μετρήσεις για να παρακολουθείτε την επιτυχία των διαφημίσεών τους:
- Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR): Η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων είναι η αναλογία των ατόμων που έκαναν κλικ στη διαφήμισή σας σε σύγκριση με τα άτομα που είδαν τη διαφήμισή σας.
- Κόστος ανά ενέργεια (CPA): Το κόστος ανά ενέργεια είναι το χρηματικό ποσό που σας κοστίζει για κάθε κλικ, δυνητικό πελάτη ή πώληση με βάση τη μέτρηση που παρακολουθείτε.
- Απόδοση επένδυσης (ROI): Αυτό είναι το χρηματικό ποσό που λαμβάνετε από τις διαφημιστικές σας προσπάθειες είτε ανά διαφημιστικό κείμενο, καμπάνια ή συνολικά.
3. Email marketing
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το email marketing, για να στείλουν διαφημιστικό υλικό μαζικής παραγωγής σε πελάτες που εγγράφονται για συνδρομή. Το email marketing μπορεί επίσης να προσφέρει περιεχόμενο στους πελάτες.
Tip: Αναλύστε τις αλληλεπιδράσεις των πελατών με αναλογίες ανοίγματος και κλικ προς αριθμό εμφανίσεων. Έτσι, προσδιορίζετε πόσα email άνοιξαν και ακολούθησαν συνδέσμους στη σελίδα. Επίσης, συμπεριλάβετε το όνομα του πελάτη στη γραμμή θέματος για να αυξήσετε αυτές τις τιμές.
- Ενημερωτικά δελτία (Newsletters)
Μπορείτε να στέλνετε newsletters και προωθητικό υλικό σε email εβδομαδιαία, μηνιαία ή ετήσια. Το περιεχόμενο μπορεί να περιλαμβάνει εταιρικές εκδηλώσεις, ειδήσεις, προσφορές και σχέδια.
Δημιουργήστε περιεχόμενο που προσελκύει τους καταναλωτές και περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με ηλεκτρονικά βιβλία ή λανσαρίσματα νέων προϊόντων. Εναλλακτικά μπορείτε να στέλνετε προσφορές, πωλήσεις, κουπόνια ή εκπτώσεις.
- Αυτοματοποιημένη σειρά
Μπορείτε να στείλετε μια αυτοματοποιημένη σειρά μηνυμάτων σε πελάτες σε συγκεκριμένες ώρες. Οι αυτοματοποιημένες σειρές συνήθως παρέχουν εκτεταμένες πληροφορίες σε πολλαπλά μηνύματα για να βελτιώσουν την εμπειρία του παραλήπτη.
Με τα αυτοματοποιημένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι εύκολο να μετρήσετε την επιτυχία μιας καμπάνιας. Αυτό γίνεται εξετάζοντας τις αναλογίες ανοίγματος και κλικ προς αριθμό εμφανίσεων για να προσδιορίσετε την επισκεψημότητα.
- Λίστες email
Το marketing μέσω email απαιτεί τη δημιουργία μιας λίστας email που περιλαμβάνει τόσο τους τρέχοντες όσο και τους πιθανούς πελάτες.
Το περιεχόμενο που περιλαμβάνει μια παρότρυνση για δράση, ενθαρρύνει τους αναγνώστες να ολοκληρώσουν μια συνδρομή μέσω email.
Έτσι, βοηθά στη δημιουργία νέων δυνητικών πελατών στo site σας. Βρείτε πιθανούς πελάτες με αναδυόμενα παράθυρα συνδρομών σε site και προωθήστε newsletters στα social media ενθαρρύνοντας το κοινό να τα κοινοποιεί.
4. Mobile marketing
Το mobile marketing είναι ένα από τα είδη του digital marketing που χρησιμοποιεί κινητές συσκευές ως μέθοδο παράδοσης. Το marketing για κινητές συσκευές ενσωματώνεται με στρατηγικές email marketing και περιεχομένου. Με αυτόν τον τρόπο προωθείται περιεχόμενο μέσω εφαρμογών και site για κινητές συσκευές.
Ακολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους οι digital marketers μπορούν να χρησιμοποιήσουν το mobile marketing:
- Προωθητική παράδοση SMS
Όταν ένας χρήστης παρέχει τον αριθμό τηλεφώνου του σε μια εταιρεία, η εταιρεία μπορεί να στείλει στον χρήστη διαφημιστικά μηνύματα κειμένου.
Έτσι, τον οδηγούν σε μια ιστοσελίδα ή εφαρμογή για να τον ενημερώσει για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Συμπεριλάβετε απλά μηνύματα με παρότρυνση για δράση για τη μέτρηση της απόδοσης της στρατηγικής.
- Μάρκετινγκ εντός εφαρμογής (In-app marketing)
Μια εταιρεία μπορεί να επιλέξει να πληρώσει για διαφημίσεις που εμφανίζονται σε εφαρμογές τηλεφώνου. Αυτές οι διαφημίσεις οδηγούν πιθανούς πελάτες σε μια σελίδα προορισμού, μια σελίδα προϊόντος ή σε ένα site.
- Site φιλικά προς κινητά
Οι περισσότερες εταιρείες κάνουν τα site τους φιλικά προς κινητά, για πολλούς λόγους. Η πλειονότητα των καταναλωτών χρησιμοποιεί κινητές συσκευές για έρευνα, σύγκριση τιμών και πραγματοποίηση αγορών.
Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας εντελώς διαφορετικής εμπειρίας σε site για χρήστες κινητών. Το brand και η εικόνα είναι σημαντικό να διατηρηθούν ίδια, χωρίς αλλαγές.
Αυτό γίνεται διότι έτσι, παραμένει ενοποιημένο το μήνυμα, τόσο σε site για κινητά όσο και σε επιτραπέζιους υπολογιστές.
5. Social media marketing
Tips για χρήση social media για σκοπούς marketing προϊόντων και υπηρεσιών
- Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα ή περισσότερα προφίλ στα social media ή επαγγελματικές σελίδες για να αυξήσετε τον αριθμό των ακολούθων.
- Κάντε τις αναρτήσεις με δυνατότητα κοινής χρήσης σε όλες τις πλατφόρμες για να βελτιώσετε την αναγνωρισιμότητα τους.
- Κατευθύνετε τους ακολούθους στο site σας δημοσιεύοντας έναν σύνδεσμο που κατευθύνει το κοινό στο site, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια παρότρυνση για δράση (call to action) για να οδηγήσετε τους ακόλουθους στο site.
- Χρησιμοποιήστε το διαφημιστικό δίκτυο μιας πλατφόρμας κοινωνικών μέσων για να προβάλει τις διαφημίσεις σας. Έτσι, θα αυξηθούν οι ακόλουθοι σας και θα κατευθυνθούν σε ιστοσελίδες με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
- Αλληλοεπιδράστε απευθείας με τους ακόλουθους μέσω άμεσων μηνυμάτων και σχολίων. Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνετε περισσότερα για το κοινό σας, προκειμένου τα προϊόντα ή υπηρεσίες σας να είναι σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.
Όλα τα είδη του digital marketing προσφέρουν πολλές επιλογές επαγγελματικής σταδιοδρομίας, ως:
- Social Media manager
- SEO Expert
- Digital strategist
- Content manager
- Public Relations Manager
Πηγή: Indeed