Πώς βρίσκεις τον σωστό influencer για το brand σου;
Βλέπουμε καθημερινά τα μεγάλα brands να επιλέγουν σε σταθερή βάση τη συνεργασία με influencers ή αλλιώς το influencer marketing. Βρίσκοντας τους σωστούς influencers για το brand σου μπορείς να ανεβάσεις μια καμπάνια που μόλις έστησες, να χτίσεις το brand awareness της επιχείρησής σου και να προσελκύσεις καινούργιο κοινό. Για να κατανοήσουμε όμως το influencer marketing πρέπει να δούμε και τι ακριβώς σημαίνει.
Τι είναι το influencer marketing;
Το influencer marketing είναι η αξιολόγηση, η πληρωμή και η συνεργασία με influencers για τη προβολή ενός brand.
Ποιος θεωρείται influencer;
O influencer είναι κάποιος που λόγω πάθους, γνώσης ή εμπειρίας, έχει σημαντική μετρήσιμη επιρροή σε άλλους για ένα συγκεκριμένο θέμα. Συνήθως τους βρίσκεις στα social media, όπως το Facebook, Instagram, LinkedIn και σε πλατφόρμες με video — παρακολούθηση, όπως το YouTube ή το TikTok.
Θα βρεις παρακάτω κάποια tips για να σε βοηθήσουν στην επιλογή των influencers για την εταιρεία σου.
Πώς βρίσκω influencers;
1.Βρες τους influencers που μιλούν ήδη για το brand σου
Οι influencers που γνωρίζουν ήδη το brand σου, έχουν αγοράσει το προϊόν σου ή την υπηρεσία και ξέρουν ήδη την ιστορία σου, έχουν διαφορετική εικόνα, μια εικόνα που εμπιστεύονται περισσότερο οι followers και το κοινό που απευθύνεσαι. Ουσιαστικά η διαφήμιση γίνεται οργανικά και έτσι δεν φαίνεται σαν διαφήμιση του προϊόντος αλλά και του brand σου, κάτι που οι χρήστες έχουν συνηθίσει να αποφεύγουν πλέον, κάνοντας απλώς με το δάχτυλό τους swipe ή skip.
Μπορείς να βρεις τους influencers βλέποντας απλώς ποιος σχολιάζει στα social media posts και ποιος user αλληλεπιδρά ή κάνει tag το λογαριασμό του brand σου.
2. Βρες ποιους influencers ακολουθεί ήδη το κοινό σου.
Βρίσκοντας influencers που αλληλεπιδρά ήδη το κοινό σου και ταιριάζουν στο προφίλ της εταιρείας σου, έχεις περισσότερες πιθανότητες να κάνει engage το κοινό με το brand, άρα περισσότεροι followers, περισσότερα likes, comments, shares, saves.
Πώς το κάνεις αυτό;
Βρίσκεις 10 με 15 followers που θεωρείς ότι είναι το buyer persona για το brand σου και ψάχνεις ποιους ακολουθούν και με ποιους influencers αλληλεπιδρούν.
Δοκίμασε να ανεβάσεις κάποιο post του influencer που βρήκες σε story για να δεις πως αλληλεπιδρά το κοινό σου, πάντα σε συννενόηση βέβαια μαζί του, και αν τους αρέσει ο συγκεκριμένος influencer.
3. Παρακολούθησε podcasts, events, newsletters και blogs που αφορούν το κλάδο της επιχείρησής σου.
Οι influencers με μεγαλύτερο authority στην αγορά έχουν και μεγαλύτερο engagement. Για να βρεις αυτούς τους influencers μπορείς να παρακολουθείς podcasts σχετικά με τον κλάδο του brand σου. Για παράδειγμα, αν ενδιαφέρεσαι να βρεις influencers στο digital marketing μπορείς να ψάξεις εταιρείες που ασχολούνται με αυτό και να δεις με ποιους συνεργάζεται για podcasts στα social media ή σε ποια συνέδρια συμμετέχει.
4. Δημιούργησε ένα hashtag
Μπορείς να δημιουργήσεις ένα hashtag για το brand σου και να δεις ποιος το χρησιμοποιεί. Ή βλέπεις ποια hashtags έχουν δημιουργήσει για εσένα οι followers σου.
5. Χρησιμοποίησε μια πλατφόρμα για influencers
Υπάρχουν διάφορες πλατφόρμες για εύρεση influencer μια από αυτές είναι η ελληνική Susurrus , η οποία είναι μια πλατφόρμα για influencer marketing. Μέσα από αυτή βρίσκεις τους influencers που ταιριάζουν στο κοινό σου και με το budget που επιθυμείς.
6. Εμπνεύσου από brands που θεωρούνται ειδικοί στο influencer marketing.
Είναι μια καλή τακτική να κάνεις έρευνα και να δεις με ποιους συνεργάζονται άλλα brands που θεωρούνται ειδικοί στον τομέα αυτό. Για παράδειγμα, βρες ένα brand και κοίταξε τα tag posts ή αν έχουν ανεβάσει κάποια συνεργασία με influencer. Πώς το διαχειρίζονται; Ποιες είναι οι ενέργειες για προώθηση που κάνουν;
7. Εκπαιδεύσου από βραβευμένους φορείς στο influencer marketing.
Αν δεν γνωρίζεις ακόμη μετά από όλο αυτό το άρθρο πως να κάνεις influencer marketing, μπορείς να εκπαιδευτείς από ειδικούς στον τομέα αυτό, όπως τη Knowcrunch, ένα διεθνή οργανισμό που παρέχει υψηλού επιπέδου in-class & e-learning training courses με έμφαση σε θέματα business, marketing & digital marketing.