Θα μπορούσες να φανταστείς έναν κόσμο χωρίς emails; Θα γινόντουσαν εντελώς διαφορετικά οι δουλειές και σίγουρα δεν θα υπήρχε το εργαλείο του email marketing. Όμως τι είναι το email marketing;
Αυτή είναι ερώτηση που θα απαντήσουμε στην συνέχεια.
Για την ώρα θα μιλήσουμε για την χρησιμότητα των emails αλλά και θα αναφέρουμε μερικά fun facts γύρω από αυτά.
Τι είναι τα emails και γιατί θα σε βοηθήσουν μέσω του Email Marketing…
Σκέψου για λίγο πόσο χρήσιμο εργαλείο είναι το email και το μηδενικό κόστος το οποίο έχει!
Τα παλαιότερα χρόνια, η επικοινωνία ήταν πολύ δύσκολη.
Αν ήθελες να στείλεις κάτι σε κάποιον μέσω ταχυδρομείου υπήρχε κόστος, δεν υπήρχε αμεσότητα και πάντα υπήρχε και ο κίνδυνος να μην φτάσει ποτέ στα χέρια του αποδέκτη.
Άσε που έχανες χρόνο για να το ταχυδρομήσεις.
Πλέον μέσω των emails, η επικοινωνία έχει γίνει πολύ ευκολότερη.
Επαγγελματίες μπορούν να επικοινωνούν μέσω αυτού και να μεταφέρουν μικρά αρχεία.
Μπορούν επίσης, να αξιοποιήσουν το εργαλείο αυτό και στην δική τους επιχείρηση, καθώς το κόστος είναι μηδενικό και η αμεσότητα τεράστια.
Μερικά fun facts γύρω από τα emails:
- Υπάρχουν 3,7 δισεκατομμύρια λογαριασμοί παγκοσμίως
- Το 66% των emails διαβάζονται μέσω του κινητού τηλεφώνου
- 269 δισεκατομμύρια emails στέλνονται καθημερινά
- Το 33% των mobile users διαβάζουν τα emails βασιζόμενοι στο subject line
- Το 49,7% των emails είναι spam
Τι είναι το email marketing
Το email marketing είναι ένα ισχυρό marketing tool καθώς και μια μορφή άμεσου και ψηφιακού marketing.
Αυτό συμβαίνει καθώς τα emails μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών μιας επιχείρησης.
Αν είσαι επιχειρηματίας, το email marketing μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες σου να ενημερωθούν για τα πιο πρόσφατα στοιχεία ή προσφορές, ενσωματώνοντάς τες στις λειτουργίες του αυτοματοποιημένου marketing.
Μπορεί επίσης να παίξει καθοριστικό ρόλο:
- στη στρατηγική marketing
- στη δημιουργία δυνητικών πελατών
- στην αναγνωσιμότητα της επωνυμίας
- στη δημιουργία ή τη διατήρηση σχέσεων με πελάτες μέσω διαφορετικών τύπων email marketing
Ποια είναι τα είδη του Email Marketing
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι email marketing και κάθε ένα εξυπηρετεί διαφορετικό σκοπό και έχει διαφορετική οδό για να αλληλοεπιδράσει με το κοινό.
Πάμε λοιπόν να εξετάσουμε μερικούς από τους πολλούς διαφορετικούς τύπους, ώστε να μπορέσεις να δημιουργήσεις την καλύτερη καμπάνια marketing μέσω email για την επιχείρησή σου.
Welcome emails
Αυτός ο τύπος email καλωσορίζει τους πελάτες και τους ενθαρρύνει να μάθουν περισσότερα για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρεις.
Συχνά προσφέρουν ένα δοκιμαστικό ή άλλο μπόνους. Χρησιμοποιείται για την εισαγωγή ενός δυνητικού νέου πελάτη στην επιχείρηση.
Newsletter emails
Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενημερωτικών δελτίων είναι πολύ δημοφιλή και συχνά επισημαίνουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
Μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν άρθρα, ιστολόγια και κριτικές πελατών.
Συνήθως, θα υπάρχει μια παρότρυνση για δράση για να παρακινηθεί ο αναγνώστης να κάνει κάτι, είτε αυτό είναι η ανάγνωση μιας νέας ανάρτησης ιστολογίου είτε η εξέταση ενός νέου προϊόντος.
Lead nurturing emails
Αυτός ο τύπος email στοχεύει ένα συγκεκριμένο κοινό μέσω μιας σειράς email με την ελπίδα να το μετατρέψει τελικά σε πελάτες.
Συνήθως, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τύπου nurturing, εστιάζουν σε μια ομάδα που ενδιαφέρεται για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία.
Στη συνέχεια αναπτύσσουν το ενδιαφέρον τους μέσω περισσότερων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που προσφέρουν πρόσθετες πληροφορίες ή σχετικές προωθητικές ενέργειες.
Ο στόχος είναι να ωθηθούν οι χρήστες από το στάδιο της εξέτασης στο στάδιο της αγοράς.
Dedicated emails
Εάν θελήσεις να επικοινωνήσεις μόνο με ένα μέρος της λίστας των email σου, αυτό ονομάζεται αποκλειστικό email.
Η λίστα του μπορεί να βασίζεται σε πρόσφατες αγορές, ανενεργούς πελάτες, νέα μέλη και άλλους συγκεκριμένους τύπους κριτηρίων.
Invite emails
Αυτοί οι τύποι email συχνά ανακοινώνουν επερχόμενες εκδηλώσεις, λανσαρίσματα νέων προϊόντων και σεμινάρια.
Οι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν αυτούς τους τύπους email όταν συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο για να κερδίσουν την προσοχή και να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με ειδικές εκδηλώσεις.
Promotional emails
Αυτοί οι τύποι email marketing είναι πολύ συνηθισμένοι και τείνουν να είναι γενικοί και απευθύνονται σε ένα μεγάλο κοινό.
Συνήθως χρησιμοποιούνται για τη διατήρηση της ευαισθητοποίησης και μπορεί να προωθούν νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
Survey emails
Τα σχόλια από τους πελάτες είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία για μια επιχείρηση.
Η αποστολή αυτών των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γνωστοποιεί στους πελάτες ότι εκτιμάται η γνώμη τους και ότι η δημιουργία μιας καλής εμπειρίας, ενός προϊόντος ή οτιδήποτε άλλο που θα τους προσφέρει αξία, είναι στόχος της επιχείρησης σου.
Seasonal marketing emails
Πολλές εταιρείες εκμεταλλεύονται την περίοδο των εορτών ή τις ειδικές γιορτές για να προσεγγίσουν τους πελάτες και τους υποψήφιους πελάτες τους με πληροφορίες σχετικά με τις προσεχείς εκπτώσεις και τις προσφορές.
Συχνά συνδέονται με διακοπές όπως τα Χριστούγεννα, η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η Ημέρα της Μητέρας και άλλα.
Τι είναι το Email Marketing: Συμβουλές για τη δημιουργία της λίστας marketing μέσω email
Όσο αφορά τις λίστες με τα emails για να κάνεις σωστά το email marketing υπάρχουν κάποια tips που καλό θα ήταν να ακολουθήσεις και να αποφύγεις κάποια κλασικά λάθη τα οποία θα σου στοιχίσουν!
Πάμε να δούμε μερικές συμβουλές.
Μην αγοράζεις έτοιμες λίστες email
Πολλές εταιρείες marketing ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν μια αυστηρή πολιτική που βασίζεται σε άδειες όσον αφορά τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, πράγμα που σημαίνει ότι απαγορεύεται η αποστολή σε λίστες που έχουν αγοραστεί.
Αντίθετα, αν σε ενδιαφέρει το email marketing, επικεντρώσου στο να ενθαρρύνεις τους ανθρώπους να επιλέξουν να λαμβάνουν μηνύματα από την επιχείρησή σου, χρησιμοποιώντας μαγνήτες που προσελκύουν κλικς.
Θα μπορούσες να προσφέρεις έκπτωση στις πρώτες παραγγελίες των πελατών σου όταν εγγραφούν στη λίστα email, μέσω μιας προσαρμοσμένης φόρμας εγγραφής.
Ίσως μπορείς να προσφέρεις στους νέους συνδρομητές δωρεάν αποστολή στην επόμενη παραγγελία τους ή να τους δώσεις την ευκαιρία να κερδίσουν ένα βραβείο όταν εγγραφούν στη λίστα σου.
Να είσαι ενήμερος για τους εθνικούς (και διεθνείς) κανονισμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Βεβαιώσου ότι η επιχείρησή σου συμμορφώνεται με τυχόν νομικές απαιτήσεις και τους ισχύοντες νόμους στην περιοχή σου κατά την αποστολή αυτοματοποιημένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Μπορείς να μάθεις περισσότερα για το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επεξεργασία των προσωπικών πληροφοριών.
Οι κανονισμοί βασίζονται τόσο στην τοποθεσία της επιχείρησής σου, όσο και στην τοποθεσία των συνδρομητών της και είναι ευθύνη κάθε επιχειρηματία να γνωρίζει ποιοι νόμοι ισχύουν για εκείνον.
Χρησιμοποίησε email για να συνομιλήσεις με τους πελάτες σου
Το email είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο marketing, το οποίο μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου και με άλλους τρόπους.
Σκέψου το ενδεχόμενο να κάνεις κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα και να στείλεις ευχαριστήρια email στους πελάτες σου που προτίμησαν την επιχείρηση σου ή να κάνεις μια μικρή έρευνα για το πόσο ευχαριστημένοι είναι από την επιχείρησή σου.
Έτσι θα συλλέξεις πολύτιμα σχόλια από το κοινό σου, το οποίο παράλληλα θα έχει την ευκαιρία να μάθει περισσότερα για την επιχείρησή σου.