Άνθρωποι: Ο πιο υποτιμημένος παράγοντας στις επιχειρήσεις

Άνθρωποι: Ο πιο υποτιμημένος παράγοντας στις επιχειρήσεις

Άνθρωποι: Ο πιο υποτιμημένος παράγοντας στις επιχειρήσεις

Στην εποχή της τεχνολογικής και ψηφιακής επανάστασης η λύση για μια επιχείρηση δεν είναι μόνο η εστίαση στην τεχνολογία, αλλά οι άνθρωποι.

Φυσικά και ενέργειες όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η καινοτομία είναι απαραίτητες. Όμως, οι λύσεις στα πιο θεμελειώδη και σύνθετα προβλήματα των σύγχρονων επιχειρήσεων προέρχονται από τους ανθρώπους.

Ένα μεγάλο μέρος της αξίας λοιπόν για μια επιχείρηση την παράγουν οι άνθρωποι που ανήκουν στις τρεις κατηγορίες:

  • Εργαζόμενοι
  • Κοινότητα
  • Δίκτυο Γνωριμιών

Πάμε να δούμε πιο αναλυτικά ποιοι άνθρωποι διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο σε μια επιχείρηση.

Οι Εργαζόμενοι

Οι άνθρωποι που εργάζονται σε μια επιχείρηση είναι το Α και το Ω. Οι εργαζόμενοι είναι υπεύθυνοι για όλες τις διαδικασίες της επιχείρησης.

Από αυτούς εξαρτάται η ποιότητα του τελικού προϊόντος ή υπηρεσίας αλλά και κάτι εξίσου σημαντικό. Αυτό δεν είναι άλλο από την εμπειρία του πελάτη.

Οι άνθρωποι αγοράζουμε πρώτα απ’ όλα συναισθήματα και εμπειρίες για αυτό δίνουμε μεγάλη έμφαση στο πως θα νιώσουμε στην επαφή μας με μια επιχείρηση.

Επομένως, οι εργαζόμενοι διαδραματίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο σε αυτό το κομμάτι.

Οι εργαζόμενοι είναι επίσης και οι “αισθητήρες” της επιχείρησης, καθώς παρατηρούν τη συμπεριφορά των πελατών αλλά και στοιχεία που έχουν να κάνουν με το αντικείμενο τους.

Μέσα από την καθημερινή τους αλληλεπίδραση με τους πελάτες, τους προμηθευτές ή τις διαδικασίες μπορούν να εντοπίσουν κάποια στοιχεία και στη συνέχεια να τα βελτιώσουν.

Γι αυτό, μια ομάδα που αποτελείται από ικανά μέλη τα οποία ταιριάζουν με την κουλτούρα της και διαθέτουν τα απαραίτητα Soft Skills είναι ο καλύτερος συνδυασμός για κάθε επιχείρηση.

Και αυτό γιατί μπορεί να εργαστεί αρμονικά και να είναι αφοσιωμένη στο έργο της. Αυτό δεν είναι άλλο από την παραγωγή αξίας για την επιχείρηση.

Όσο πιο αρμονικά λειτουργούν οι ομάδες, τόσο πιο αποτελεσματικές είναι στο έργο τους.

Γι αυτό και οι εργαζόμενοι δεν είναι έξοδο αλλά επένδυση.

Άνθρωποι εργαζόμενοι
Χαρούμενοι Άνθρωποι – εργαζόμενοι

Η κοινότητα ανθρώπων (Community)

Η κοινότητα είναι το μέρος όπου εδραιώνεται μια επιχείρηση και εκεί όπου μπορούν να παραχθούν αμέτρητες ιδέες.

Είναι επίσης οι πιο πιστοί πελάτες της επιχείρησης και αυτοί οι οποίοι θα αγοράσουν πρώτοι το προϊόν ή την υπηρεσία και θα κάνουν ειλικρινή και καλοπροαίρετη κριτική (feedback).

Είναι ακόμη οι “Ευαγγελιστές” της επιχείρησης, όπως θα έλεγε και ο Seth Godin.

Οι άνθρωποι αυτοί είναι περισσότερο δεμένοι συναισθηματικά με την επιχείρηση και για αυτό τη διαφημίζουν από μόνοι τους.

Τα πιο πιστά μέλη της κοινότητας δεν θα είναι κοντά στην επιχείρηση μόνο στα εύκολα, αλλά και στα δύσκολα. Σε μια δύσκολη συγκυρία οι συγκεκριμένοι άνθρωποι θα βοηθήσουν την επιχείρηση.

Σε μια επίθεση από ανταγωνιστές θα την υπερασπιστούν. Και σε ένα λάθος της επιχείρησης θα είναι οι πρώτοι που θα την συγχωρήσουν.

Γι αυτό και οι επιχειρήσεις οι οποίες έχουν κάτω από την ομπρέλα τους μια κοινότητα είναι πολύ πιο ισχυρές απ’ όσες δεν έχουν, ακόμα και αν υστερούν σε κάποιον άλλο τομέα.

Επιπλέον, η κοινότητα όσο πιο μεγάλη και πιο πιστή είναι τόσο περισσότερο ανεβάζει σε αξία και το Brand της επιχείρισης.

Ένα καλό brand συνεπάγεται συνήθως περισσότερες πωλήσεις, υψηλότερες τιμές αλλά και προσέλκυση ταλαντούχων εργαζομένων και καλύτερου δικτύου γνωριμιών.

Άνθρωποι Κοινότητα
Άνθρωποι μέλη μιας κοινότητας

Οι άνθρωποι στο Δίκτυο Γνωριμιών (Networking)

Ίσως η πιο υποτιμημένη από όλες τις προηγούμενες κατηγορίες ανθρώπων. Είναι οι άνθρωποι που σχετίζονται με την επιχείρηση, χωρίς απαραίτητα να φαίνονται ή να είναι άμεσα πελάτες ή συνεργάτες της.

Όσο πιο ισχυροί είναι οι συγκεκριμένοι άνθρωποι, τόσο μεγαλύτερη αξία μπορούν να φέρουν πίσω στην επιχείρηση. Αρκεί φυσικά να είναι ισχυροί και οι δεσμοί της επιχείρησης μαζί τους.

Οι άνρωποι του Δικτύου Γνωριμιών ξεκινούν από το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, όμως συχνά εξελίσσονται επίσης σε σημαντικούς “παίκτες” εντός της επιχείρησης.

Μπορούν για παράδειγμα να γίνουν πελάτες (και μάλιστα καλοί) αν προκύψει ανάγκη που μπορεί να τους καλύψει η επιχείρηση και εξαιτίας της σχέσης που υπάρχει θα είναι η πρώτη τους επιλογή.

Μπορούν επίσης να γίνουν και αυτοί “Ευαγγελιστές” της Επιχείρησης, όπως τα μέλη της κοινότητας. Με τη σημαντική διαφορά ότι αυτοί θα το κάνουν σε ένα διαφορετικό κοινό, όπως είναι επιχειρηματικοί και επενδυτικοί κύκλοι και ομάδες συμφερόντων.

Ακόμη, μπορούν οι ίδιοι να εξελιχθούν σε επενδυτές, εφόσον διαθέτουν χρήματα, πιστεύουν πραγματικά στην επιχειρήση και αυτή μπορεί να αποτελέσει μέρος της επενδυτικής τους στρατηγικής.

Τέλος, μπορούν κάποια στιγμή να γίνουν και εκείνοι μέρος της ομάδας ως εργαζόμενοι ή εξωτερικοί συνεργάτες, όπου αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί.

Άνθρωποι δημόσιες σχέσεις
Άνθρωποι στον κύκλο γνωριμιών
Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.