Η Beyoncé Giselle Knowles-Carter – γνωστή και ως Queen Bey – θα μπορούσε να διαγράψει σχεδόν 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια από την παγκόσμια περιοδεία της «Renaissance» – περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια περισσότερα από τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια που θα μπορούσε να κερδίσει η Taylor Swift από το «Eras».
Αυτές οι εντυπωσιακές εκτιμήσεις βασίζονται στις πιο αισιόδοξες υποθέσεις για τον αριθμό των θαυμαστών που αγοράζουν εισιτήρια στις συναυλίες τους και στις υψηλές μέσες τιμές εισιτηρίων περίπου 700 $.
Υποθέτουν επίσης ότι οι καλλιτέχνες παίρνουν ένα σημαντικό μερίδιο των εσόδων από εμπορεύματα και πληρώνουν τα έξοδα περιοδείας του 20% των εσόδων — αφήνοντάς τους το υπόλοιπο 80%.
Το «Renaissance» θα μπορούσε να έχει εισπράξεις μεταξύ 275 εκατομμυρίων και 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο από τα εισιτήρια μέχρι τη λήξη του τον Σεπτέμβριο. Η πιο αισιόδοξη εκτίμηση εσόδων των εισιτηρίων της Beyoncé – 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια – είναι πολύ πάνω από τα πιο αισιόδοξα εισιτήρια της περιοδίας “Era” των 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Λόγω της παγιωμένης επιθυμίας των θαυμαστών να παρακολουθήσουν αυτοπροσώπως συναυλίες στο τέλος μιας πανδημίας άνω των τριών ετών, η χρήση αισιόδοξων υποθέσεων είναι λογική.
Γεννημένη στο Χιούστον του Τέξας, η Beyoncé μπήκε στη μουσική βιομηχανία τη δεκαετία του 1990 με τους Destiny’s Child, πέτυχε σόλο επιτυχία με νούμερο ένα άλμπουμ (όπως το Dangerously in Love και το B’Day;) ήταν οι τίτλοι του NFL Super Bowl 50 και πολλά άλλα.
Οι πιθανότητες είναι καλές και το “Renaissance” θα μπορούσε να είναι η πιο προσοδοφόρα περιοδεία συναυλιών της Beyoncé – πιθανώς υπερβαίνοντας τα έσοδα που έχει κερδίσει από όλες τις προηγούμενες συναυλίες της μαζί.
Πώς διαφέρει η επιχειρηματική στρατηγική της Beyoncé από αυτή της Swift
Εκτός από εξαιρετικά ταλαντούχες καλλιτέχνιδες, η Beyoncé και η Swift είναι εξαιρετικά στελέχη επιχειρήσεων.
Ένα βασικό μέρος της εκτελεστικής δουλειάς είναι η επιλογή μιας επιχειρηματικής στρατηγικής η οποία περιλαμβάνει:
- την λήψη αποφάσεων σχετικά με το ποια προϊόντα θα πουληθούν,
- πού θα τα πουλήσουν και
- πόσο θα χρεωθούν οι πελάτες
Και εννοείται ότι την εκτελούν άψογα.
Και οι δύο καλλιτέχνιδες ακολουθούν μια στρατηγική διαφοροποίησης — που σημαίνει ότι χρεώνουν κορυφαίες τιμές για ένα προϊόν υψηλότερης ποιότητας που μπορεί να κοστίσει περισσότερο στην παραγωγή. (Μια άλλη κοινή επιχειρηματική στρατηγική, η ηγεσία κόστους — η πώληση ενός καλού προϊόντος στη χαμηλότερη τιμή με χαμηλότερο κόστος — είναι πιθανώς σπάνια μεταξύ των καλλιτεχνών).
Οι εμπειρογνώμονες επισημαίνουν ορισμένες διαφορές και ομοιότητες επιχειρηματικής στρατηγικής μεταξύ τους:
- Η Swift μπορεί να διατηρήσει μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων εισιτηρίων από την Beyoncé.
- Η Swift έχει μια πιο εκτεταμένη στρατηγική merchandising από την Beyoncé.
- Η Beyoncé και η Swift έχουν υψηλά έξοδα περιοδείας και οι μέσες τιμές εισιτηρίων για τις περιοδείες τους το 2023 είναι περίπου $700.
Μερίδιο Swift και Beyoncé στις πωλήσεις εισιτηρίων
Η Swift πιθανώς λαμβάνει μεταξύ 100% και 110% των εσόδων από τα εισιτήρια. Όπως αναφέρει και ο David Herlihy, καθηγητής του Northeastern University και Συντονιστής Προγράμματος Μουσικής Βιομηχανίας, «Ο υποστηρικτής της θα πρέπει να χαρεί να την πληρώσει περισσότερα γιατί δεν χρειάζεται να αναλάβει κανέναν κίνδυνο να μην ξεπουληθούν οι συναυλίες της».
Η Beyoncé μπορεί να λάβει κοντά σε αυτό το ποσό. «Η Beyoncé θα μπορούσε να έχει κλιμακούμενο ποσοστό (με βάση τον αριθμό των εισιτηρίων που πωλήθηκαν) ή ένα σταθερό ποσοστό ανά εισιτήριο.
Χορηγοί και άλλες συνεργασίες μπορούν να βοηθήσουν κορυφαίους καλλιτέχνες να εγγυηθούν υψηλά έσοδα από συναυλίες. «Οι χορηγοί της Beyoncé περιλαμβάνουν πολλές μεγάλες εταιρείες, όπως η CITI, η Verizon και η Tiffany. Ολόκληρη την παραγωγή της αναγεννησιακής περιοδείας της διαχειρίζεται η εταιρεία παραγωγής της, Parkwood Entertainment, και προωθείται από τη Live Nation, η οποία οδηγεί ένα μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων απευθείας στην Beyoncé», εξήγησε ο Shaomian.
Στρατηγικές merchandising της Swift και της Beyoncé
Η Swift και η Beyoncé έχουν διαφορετικά brands και διαφορετικές στρατηγικές merchandising.
Η Swift έχει μια εκτεταμένη στρατηγική merchandising. Όπως εξήγησε ο Herlihy, «σε κάθε χώρο θα ήταν πιθανό να πουλήσει 30.000 κομμάτια εμπορευμάτων σε μέση τιμή 80 $ ανά είδος. Το 30 τοις εκατό από αυτό θα πήγαινε στον χώρο και το υπόλοιπο θα πήγαινε στη Swift και στον διοργανωτή.»
Αυτή η αρχική εκτίμηση των εσόδων της από εμπορικές συναλλαγές ήταν χαμηλή. Όπως είπε η Herlihy «Πρόσφατα ανακάλυψα ότι οι χώροι μπορεί να χρεώνουν λιγότερη προμήθεια [20% παρά 30%] που ανέφερα αρχικά. Επίσης, αυτή η επιτροπή είναι στην αρμοδιότητα της Taylor να διαπραγματευτεί.”
Η στρατηγική της Swift είναι πιο εκτεταμένη από εκείνη της Beyoncé. «Στόχος της Swift είναι να οικοδομήσει ένα lifestyle brand για ένα συγκεκριμένο δημογραφικό. Κοιτάζοντας το από την οπτική γωνία των θαυμαστών, έχουν πρόσβαση σε μια πληθώρα επιλογών όλο το χρόνο όσον αφορά τα εμπορεύματα θαυμαστών», σημείωσε ο Shaomian.
Αυτά περιλαμβάνουν 10 άλμπουμ «Eras» που πουλά στον ιστότοπό της από τον Ιανουάριο μαζί με «εκατοντάδες εμπορικά προϊόντα, από άλμπουμ βινυλίου μέχρι βιβλία δραστηριοτήτων και στολίδια», έγραψε.
Ο ιστότοπος της Beyoncé – ο οποίος προσφέρει λήψεις των σινγκλ της και ορισμένων από τους δίσκους βινυλίου για αγορά – διαθέτει πολύ λιγότερα εμπορεύματα από αυτά της Swift και θα αποφέρει λιγότερα κέρδη από τα δικά της.
Ωστόσο, η έλλειψη διαδικτυακών εμπορευμάτων της Beyoncé μπορεί να οδηγήσει σε εμπορεύματα συναυλιών σε υψηλές τιμές. «Η έλλειψη εμπορευμάτων στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Beyoncé θα μπορούσε επίσης να είναι μέρος της στρατηγικής της, καθώς τα εμπορεύματα που αφορούν συγκεκριμένα την περιοδεία θα είναι διαθέσιμα για αγορά μόνο κατά τη διάρκεια των συναυλιών της, πιθανότατα σε premium», ανέφερε ο Shaomian.
Τιμές και κόστος εισιτηρίων Swift και Beyoncé
Ένα πράγμα που μοιράζονται η Swift και η Beyoncé είναι οι υψηλές μέσες τιμές εισιτηρίων. Ο Shaomian είπε τον περασμένο μήνα ότι η μέση τιμή εισιτηρίου του Swift είναι πιθανότατα 700 $ ή περισσότερο.
Οι μέσες τιμές εισιτηρίων της Beyoncé θα μπορούσαν να είναι 685 $ ή περισσότερο.
Επίσης ανέφερε «Οι τιμές των εισιτηρίων μόνο ανεβαίνουν και υπάρχουν μεγάλα τμήματα εισιτηρίων στην περιοδεία της Beyoncé αφιερωμένα ως B-Hive και Club Renaissance κοντά στη σκηνή, μαζί με μερικές παραστάσεις όπου ολόκληρο το επίπεδο του ορόφου είναι όρθιο σκηνικό κλαμπ δωματίου (για παράδειγμα, Στοκχόλμη).»
Τέτοια εισιτήρια «πωλούνται όλα με ασφάλιστρα. Σκεφτείτε το ως μια πτήση που έχει περισσότερες θέσεις πρώτης και business class που πωλούνται σε premium, κάτι που ανεβάζει τον μέσο ναύλο», κατέληξε.
Η Swift μάλλον κρατά το 80% των εσόδων της. Όπως εξήγησε ο Herlihy πέρυσι, «Πρέπει να πληρώσει φόρους, το πλήρωμά της, την ενοικίαση του χώρου και τα έξοδα περιοδείας – πιθανώς περιττά φορτηγά, πληρώματα, ασφάλεια, μουσικά όργανα και ούτω καθεξής. Αυτά τα έξοδα θα μπορούσαν να κυμαίνονται μεταξύ 20% και 25% των εσόδων της».
Πιστεύει ότι τα έξοδα μάρκετινγκ για το “Eras” ήταν χαμηλότερα από το κανονικό. «Επειδή τα shows ήταν ένα αυτόματο ξεπούλημα, η δαπάνη τεράστιων δολαρίων προώθησης και μάρκετινγκ για την τόνωση των πωλήσεων ήταν κάπως περιττή – επομένως λιγότερο έκπτωση από την κορυφή», λέει.
Και οι δύο καλλιτέχνες έχουν υψηλά έξοδα περιοδείας. «Έχω δει αποσπάσματα 50 ημιτελικών για το ‘Eras’. Αυτό είναι τεράστιο! Θα περίμενα ότι η Beyoncé θα ήταν κοντά σε αυτό, αν κρίνω από το τελευταίο της «On The Run Tour II».» σημείωσε ο Shaomian.
Εκτιμήσεις πωλήσεων εισιτηρίων της περιοδείας «Renaissance»
Τα έσοδα από τα εισιτήρια του «Renaissance» (Αναγέννησης) θα μπορούσαν να κυμαίνονται από 275 εκατομμύρια δολάρια έως 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι εκτιμήσεις των εσόδων όμως κυμαίνονται από 275 εκατομμύρια δολάρια έως 428 εκατομμύρια δολάρια.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, το Billboard υπολόγισε ότι το “Renaissance” θα αποφέρει έσοδα από εισιτήρια μεταξύ 275 και 428 εκατομμυρίων δολαρίων, χρησιμοποιώντας τις ακόλουθες παραδοχές για να δημιουργήσει την εκτίμηση των 275 εκατομμυρίων δολαρίων:
Το «Renaissance» θα φιλοξενήσει 41 shows:
- Μέση τιμή εισιτηρίου: $200
- Μερίδιο εσόδων από εισιτήρια: 100%
- Μέση έσοδα ανά παράσταση: 6,71 εκατομμύρια δολάρια
- Με τέσσερις ακόμη παραστάσεις, το «Renaissance» θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Billboard εκτιμάται τον Φεβρουάριο.
Μέχρι τις 7 Μαΐου, ο αριθμός των shows «Renaissance» είχε επεκταθεί από 41 σε 57, σύμφωνα με το Ticketmaster.
Εάν η Beyoncé εμφανιστεί σε 57 συναυλίες, χρησιμοποιώντας τα έσοδα 6,71 εκατομμυρίων δολαρίων του Billboard ανά παράσταση, το “Renaissance” θα αποφέρει έσοδα 382 εκατομμυρίων δολαρίων.
Χρησιμοποιώντας την υψηλή εκτίμηση των εσόδων του Billboard ανά παράσταση των 7,5 εκατομμυρίων δολαρίων, το «Renaissance» θα μπορούσε να δημιουργήσει πωλήσεις εισιτηρίων περίπου 428 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η αισιόδοξη εκτίμηση κυμαίνεται από 713 εκατομμύρια δολάρια έως 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Χρησιμοποιώντας πιο αισιόδοξες υποθέσεις σχετικά με τον αριθμό των εισιτηρίων που πωλήθηκαν σε κάθε συναυλία και την υψηλότερη μέση τιμή ανά εισιτήριο, εκτιμάται ότι τα έσοδα της περιοδείας του «Renaissance» θα μπορούσαν να κυμαίνονται από 713 εκατομμύρια δολάρια έως 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Εδώ είναι οι πιο σημαντικές υποθέσεις που χρησιμοποίησα:
Και οι 57 συναυλίες είναι πλήρως sold out. Η μέση χωρητικότητα συναυλιών ανά χώρο ανέρχεται συνολικά σε 65.860 θαυμαστές, με βάση την ανάλυσή μου των δεδομένων από κάθε χώρο.
Το 95% του μέσου αριθμού θαυμαστών στο χώρο αγοράζει εισιτήρια επειδή οι καλλιτέχνες αποκλείουν τις θέσεις για το σκηνικό τους και δίνουν μερικές θέσεις χωρίς χρέωση, είπε ο Shaomian.
Η χαμηλή και η υψηλή μέση τιμή εισιτηρίου κυμαίνεται από $200 (ανά Billboard) έως $678, σύμφωνα με το TicketSmarter.
Κέρδος «Renaissance»
Τα κέρδη της Queen Bey από το«Renaissance» προέρχονται από τις ακόλουθες υποθέσεις:
- Οι ακαθάριστες πωλήσεις εισιτηρίων κυμαίνονται από 751 εκατομμύρια δολάρια και 2,57 δισεκατομμύρια δολάρια με βάση τις χαμηλές και υψηλές μέσες τιμές και για τις 52 συναυλίες.
- Έσοδα από εμπορεύματα περίπου 171 εκατομμυρίων δολαρίων με βάση την υπόθεση ότι θα πουλήσει 30.000 αντικείμενα σε μέση τιμή 100 $ (υποθέτοντας ότι οι τιμές της θα είναι υψηλότερες από της Swift, καθώς είναι διαθέσιμα μόνο στις συναυλίες).
- Η Beyoncé θα κρατούσε το 80% των εσόδων από εμπορεύματα (ανά Herlihy)
- Θα αφαιρούσε το 20% του μεριδίου της από τα εισιτήρια και τα εμπορεύματά της, ανά Herlihy, για να πληρώσει τα έξοδα της περιοδείας — κρατώντας το άλλο 80% όπως πρότεινε η Herlihy.
Κέρδος «Eras»
Η Taylor Swift – η οποία είναι περίπου οκτώ χρόνια νεότερη από την Beyoncé – έχει πιθανώς πολλά χρόνια να ξεπεράσει αυτό που είναι πιθανό να είναι boffo box office “Eras” φέτος.
Η Swift θα μπορούσε να κερδίσει από 620 εκατομμύρια δολάρια έως 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια από το «Eras» – ανάλογα με το αν η μέση τιμή του εισιτηρίου είναι 215 δολάρια ή 700 δολάρια.
Χρησιμοποιώντας παρόμοιες υποθέσεις σχετικά με τις πωλήσεις εμπορευμάτων στις συναυλίες και τα έξοδα της περιοδείας, η Swift θα κέρδιζε 553 εκατομμύρια δολάρια — υποθέτοντας μέση τιμή εισιτηρίου 215 δολάρια — και έως και 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια εάν η μέση τιμή του εισιτηρίου της «Eras» είναι 700 δολάρια.
Μετά από μια πανδημία τριών ετών, δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες – και στελέχη επιχειρήσεων – χρεώνουν premium τιμές σε γερά πορτοφόλια, καθώς εξαργυρώνουν το ταλέντο τους.
Πηγή: Forbes