5 λόγοι που οι startups χάνουν έδαφος & 5 δημιουργικοί τρόποι για εξασφάλιση χρηματοδότησης.

5 λόγοι που οι startups χάνουν έδαφος & 5 δημιουργικοί τρόποι για εξασφάλιση χρηματοδότησης.

εξασφάλιση χρηματοδότησης

Σε μια παρακμάζουσα οικονομία, οι startups αντιμετωπίζουν μια δύσκολη μάχη όσον αφορά την εξασφάλιση χρηματοδότησης.

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις που υποστηρίζονται από επιχειρήσεις αποτελούν εδώ και καιρό το θεμέλιο της καινοτομίας, οδηγώντας την οικονομική ανάπτυξη και διαμορφώνοντας τις βιομηχανίες.

Σε δύσκολες εποχές όμως, μπορεί να αντιμετωπίζουν προβλήματα με την χρηματοδότηση τους, αλλά και άλλα προβλήματα και έτσι να μην μπορούν να εκπληρώσουν το σκοπό τους;

Τι μπορεί λοιπόν να δυσκολέψει τις startups και να επιβραδύνει ή να εμποδίσει την ανάπτυξή τους;

εξασφάλιση χρηματοδότησης
εξασφάλιση χρηματοδότησης

Ας μάθουμε περισσότερα!

1. Κορεσμός της αγοράς

Ένας βασικός παράγοντας που συμβάλλει στην πτώση των startups που υποστηρίζονται από venture είναι ο κορεσμός της αγοράς.

Το οικοσύστημα των startup γνώρισε μια άνευ προηγουμένου άνθηση την τελευταία δεκαετία, οδηγώντας σε μια εισροή εταιρειών που ανταγωνίζονται για χρηματοδότηση και μερίδιο αγοράς.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, πολυάριθμες νεοφυείς επιχειρήσεις να διεκδικούν την προσοχή, και οι venture capitalists να έχουν γίνει πιο προσεκτικοί στις επενδύσεις τους, επιλέγοντας να υποστηρίζουν μόνο τις πιο υποσχόμενες επιχειρήσεις.

Κατά συνέπεια, οι νεοφυείς επιχειρήσεις δυσκολεύονται ολοένα και περισσότερο να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση, ειδικά εκείνες που δραστηριοποιούνται σε πολυσύχναστες αγορές οι οποίες έχουν καλυφθεί από άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις.

2. Αποστροφή κινδύνου και προτιμήσεις επενδυτών

Τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί μια αξιοσημείωτη στροφή στην προτίμηση των επενδυτών προς τις νεοφυείς επιχειρήσεις που βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο και στο στάδιο ανάπτυξης.

Οι επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων είναι πιο διατεθειμένοι να επενδύσουν σε καθιερωμένες εταιρείες που έχουν επιδείξει σταθερό ιστορικό ανάπτυξης και δημιουργίας εσόδων.

Αυτή η συμπεριφορά αποστροφής του κινδύνου είχε ως αποτέλεσμα μειωμένες ευκαιρίες χρηματοδότησης για νεοσύστατες επιχειρήσεις σε πρώιμο στάδιο, οι οποίες συνήθως απαιτούν σημαντικές ενέσεις κεφαλαίου για να αναπτυχθούν και να κλιμακωθούν.

Η έλλειψη επιλογών χρηματοδότησης έχει αναμφίβολα παρεμποδίσει τη δημιουργία και την ανάπτυξη νέων εγχειρημάτων.

3. Αλλαγή του ρυθμιστικού τοπίου

Οι ρυθμιστικοί παράγοντες έχουν επίσης διαδραματίσει ρόλο στην παρακμή των νεοφυών επιχειρήσεων που υποστηρίζονται από επιχειρήσεις.

Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν εφαρμόσει αυστηρότερους κανονισμούς και απαιτήσεις συμμόρφωσης στον απόηχο των οικονομικών κρίσεων και των σκανδάλων.

Ενώ αυτά τα μέτρα στοχεύουν στην προστασία των επενδυτών και των καταναλωτών, αύξησαν άθελά τους τα εμπόδια εισόδου για τις νεοφυείς επιχειρήσεις.

Το κόστος συμμόρφωσης και οι νομικές πολυπλοκότητες έχουν γίνει σημαντικά εμπόδια για τους επιχειρηματίες, ιδιαίτερα εκείνους που δραστηριοποιούνται σε αυστηρά ρυθμιζόμενες βιομηχανίες όπως το fintech, η υγειονομική περίθαλψη και οι μεταφορές.

Το βάρος της πλοήγησης σε περίπλοκα ρυθμιστικά πλαίσια έχει αποτρέψει πολλούς πιθανούς ιδρυτές από το να επιδιώξουν startups που υποστηρίζονται από ventures.

εξασφάλιση χρηματοδότησης

4. Εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης

Η μείωση των νεοφυών επιχειρήσεων που υποστηρίζονται από ventures μπορεί επίσης να αποδοθεί στη διαθεσιμότητα εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης.

Το παραδοσιακό επιχειρηματικό κεφάλαιο δεν είναι πλέον η μοναδική επιλογή για τους επιχειρηματίες που αναζητούν χρηματοδότηση.

Οι πλατφόρμες crowdfunding, οι επενδυτικοί άγγελοι και τα venture capital funds έχουν αναδειχθεί ως βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, παρέχοντας κεφάλαια και υποστήριξη σε νεοφυείς επιχειρήσεις.

Επιπλέον, η άνοδος των αρχικών προσφορών νομισμάτων (ICO) και της τεχνολογίας blockchain έδωσε τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες να αντλήσουν κεφάλαια μέσω πωλήσεων token.

Αυτές οι εναλλακτικές επιλογές χρηματοδότησης έχουν διαφοροποιήσει το τοπίο της χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων, μειώνοντας την εξάρτηση από τα παραδοσιακά επιχειρηματικά κεφάλαια και συμβάλλοντας στην παρακμή των νεοφυών επιχειρήσεων που υποστηρίζονται από επιχειρηματικές δραστηριότητες.

5. Αλλαγή του επιχειρηματικού τοπίου

Το συνεχώς εξελισσόμενο επιχειρηματικό τοπίο μπορεί να δημιουργήσει σημαντικές προκλήσεις για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, οδηγώντας συχνά στην παρακμή τους.

Ένας σημαντικός παράγοντας είναι ο έντονος ανταγωνισμός. Καθώς οι βιομηχανίες γίνονται κορεσμένες τόσο από καθιερωμένες εταιρείες όσο και από νεοεισερχόμενους, οι νεοεισερχόμενες επιχειρήσεις δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να διαφοροποιηθούν και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Οι περιορισμένοι πόροι και η έλλειψη αναγνώρισης της επωνυμίας εμποδίζουν περαιτέρω την ικανότητά τους να προσελκύουν πελάτες και να διασφαλίζουν μερίδιο αγοράς.

Επιπλέον, οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις μπορούν να καταστήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους απαρχαιωμένα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Μπορεί πολλές startups να δυσκολεύονται και να μην βρίσκουν υποστήριξη από επενδυτικά κεφάλαια, υπάρχει όμως η δυνατότητα και τρόποι για εξασφάλιση χρηματοδότησης.

Εξασφάλιση χρηματοδότησης: 5 δημιουργικοί τρόποι για κερδίσουν χρηματοδότηση οι startups

εξασφάλιση χρηματοδότησης
εξασφάλιση χρηματοδότησης

1. Bootstrapping και αυτοχρηματοδότηση

Ένας από τους πιο προσιτούς και άμεσους τρόπους για τις νεοφυείς επιχειρήσεις να κερδίσουν χρηματοδότηση σε μια παρακμάζουσα οικονομία είναι μέσω του bootstrapping και της αυτοχρηματοδότησης.

Αξιοποιώντας προσωπικές αποταμιεύσεις, πιστωτικά όρια ή προσωπικά περιουσιακά στοιχεία, οι επιχειρηματίες μπορούν να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις τους χωρίς να βασίζονται σε εξωτερικούς επενδυτές.

Ενώ το bootstrapping μπορεί να απαιτεί θυσίες και προσεκτική οικονομική διαχείριση, παρέχει στις νεοφυείς επιχειρήσεις τον πλήρη έλεγχο των λειτουργιών τους και ελαχιστοποιεί την ανάγκη να μειώσουν τα ίδια κεφάλαια σε πρώιμο στάδιο.

Επιπλέον, η αυτοχρηματοδότηση επιδεικνύει δέσμευση και ανθεκτικότητα, τα οποία μπορούν να προσελκύσουν πιθανούς επενδυτές στο μέλλον.

2. Στρατηγικές συνεργασίες (για εξασφάλιση χρηματοδότησης)

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις μπορούν να εξερευνήσουν στρατηγικές συνεργασίες και συμμαχίες ως μέσο για την εξασφάλιση χρηματοδότησης σε μια παρακμάζουσα οικονομία.

Εντοπίζοντας συνεργιστικούς οργανισμούς ή καθιερωμένες εταιρείες στον κλάδο τους, οι νεοφυείς επιχειρήσεις μπορούν να προτείνουν αμοιβαία επωφελείς συνεργασίες.

Τέτοιες συνεργασίες μπορεί να περιλαμβάνουν στρατηγικές επενδύσεις, κοινοπραξίες ή συμφωνίες συνανάπτυξης, οι οποίες παρέχουν στις νεοφυείς επιχειρήσεις πρόσβαση σε χρηματοδότηση, πόρους, τεχνογνωσία και μια ευρύτερη πελατειακή βάση.

Αυτές οι συμμαχίες μπορούν όχι μόνο να μετριάσουν τους χρηματοοικονομικούς περιορισμούς, αλλά και να ενισχύσουν την αξιοπιστία της αγοράς και να ανοίξουν το δρόμο για μελλοντική ανάπτυξη.

εξασφάλιση χρηματοδότησης
εξασφάλιση χρηματοδότησης

3. Κρατικές επιχορηγήσεις και προγράμματα (για εξασφάλιση χρηματοδότησης)

Οι κυβερνήσεις συχνά προσφέρουν επιχορηγήσεις, κίνητρα και προγράμματα για την τόνωση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, ακόμη και σε περιόδους οικονομικής ύφεσης.

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν αυτούς τους πόρους ερευνώντας και υποβάλλοντας αίτηση για επιχορηγήσεις ειδικά προσαρμοσμένες στον κλάδο τους ή στα καινοτόμα έργα τους.

Αυτές οι επιχορηγήσεις μπορούν να παρέχουν την απαραίτητη χρηματοδότηση, καθοδήγηση και ευκαιρίες δικτύωσης.

Επιπλέον, προγράμματα που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση, όπως θερμοκοιτίδες και accelerators, προσφέρουν πρόσβαση σε πολύτιμους πόρους, τεχνογνωσία και δυνητικούς επενδυτές, βοηθώντας περαιτέρω τις νεοφυείς επιχειρήσεις στην προσπάθειά τους για χρηματοδότηση.

4. Crowdfunding (για εξασφάλιση χρηματοδότησης)

Το Crowdfunding έχει αναδειχθεί ως δημοφιλής και αποτελεσματική οδός χρηματοδότησης για startups τα τελευταία χρόνια.

Περιλαμβάνει την άντληση κεφαλαίων από μια μεγάλη ομάδα ατόμων μέσω διαδικτυακών πλατφορμών.

Σε μια παρακμάζουσα οικονομία, το crowdfunding επιτρέπει στις νεοφυείς επιχειρήσεις να παρακάμψουν τις παραδοσιακές πηγές χρηματοδότησης, απευθυνόμενοι άμεσα σε πιθανούς πελάτες, υποστηρικτές και ομοϊδεάτες που πιστεύουν στο όραμά τους.

Προσφέροντας έγκαιρη πρόσβαση σε προϊόντα, αποκλειστικά προνόμια ή μετοχές, οι νεοφυείς επιχειρήσεις μπορούν να παρακινήσουν τα άτομα να συνεισφέρουν στην εκστρατεία συγκέντρωσης κεφαλαίων.

Το crowdfunding όχι μόνο παρέχει χρηματοδότηση, αλλά βοηθά επίσης στην επικύρωση της ζήτησης της αγοράς για το προϊόν ή την υπηρεσία μιας startup.

5. Αντίκτυπος των επενδύσεων και του social funding

Ενόψει της οικονομικής παρακμής, έχει δοθεί μια αυξανόμενη εστίαση στις επενδύσεις αντίκτυπου και στην κοινωνικά υπεύθυνη χρηματοδότηση.

Οι επενδυτές και τα κεφάλαια που είναι αφιερωμένα στο να έχουν θετικό κοινωνικό ή περιβαλλοντικό αντίκτυπο αναζητούν ενεργά startups με ισχυρή αποστολή και σκοπό.

Ευθυγραμμίζοντας τα επιχειρηματικά τους μοντέλα με κοινωνικούς ή περιβαλλοντικούς στόχους, οι νεοφυείς επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν επενδυτές που είναι πρόθυμοι να παράσχουν χρηματοδότηση σε αντάλλαγμα για μετρήσιμα κοινωνικά ή περιβαλλοντικά αποτελέσματα.

Οι πλατφόρμες κοινωνικού crowdfunding και οι εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων με επίκεντρο τον αντίκτυπο προσφέρουν, πρόσθετες ευκαιρίες στις νεοφυείς επιχειρήσεις να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση, ενώ παράλληλα κάνουν μια θετική διαφορά στον κόσμο.

εξασφάλιση χρηματοδότησης

Συμπέρασμα

Η εξασφάλιση χρηματοδότησης για νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις και αγώνες μπορεί να είναι ένα δύσκολο έργο, αλλά δεν είναι αδύνατο να συμβεί.

Ένας βασικός παράγοντας που μπορεί να βοηθήσει αυτές τις νεοφυείς επιχειρήσεις να επιτύχουν στην προσέλκυση επενδύσεων είναι η γνώση όλων των διαθέσιμων επιλογών.

Χρησιμοποιώντας αυτές τις στρατηγικές και επιδεικνύοντας τις δυνατότητές τους για ανάπτυξη, οι νεοφυείς επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση και να συνεχίσουν την πορεία προς την επιτυχία.

Πηγή: Entrepreneur

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Μαρίνα Δημητρή

Απόφοιτη Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση Management, Web Content Writer και Αρχισυντάκτρια του Business Review Greece. Γράφει και επιμελείται άρθρα για Επιχειρηματικότητα, HR, Marketing και Digital Marketing στο Business Review Greece. Παράλληλα δημιουργεί περιεχόμενο για φοιτητές Διοίκησης Επιχειρήσεων για να τους βοηθήσει στην καλύτερη και ευκολότερη κατανόηση επιχειρηματικών ορολογιών. Απολαμβάνει την ομαδική εργασία και προσωπικός της στόχος είναι να αποκτά και να αναπτύσσει όλο και περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα των επιχειρήσεων.