Πλέον με το “Search Value”, το TikTok κλίνει ακόμα περισσότερο στο να χρησιμοποιείται η εφαρμογή του σαν μηχανή αναζήτησης.
Οι δημιουργοί που κερδίζουν χρήματα στην πλατφόρμα θα πληρώνονται πλέον εν μέρει με βάση το πόσο καλά το περιεχόμενό τους ανταποκρίνεται σε αυτό που αναζητούν άλλοι χρήστες.
Το TikTok αποκαλεί αυτή τη μέτρηση ” search value” (αξία αναζήτησης) και είναι ένα από τα τέσσερα βασικά στοιχεία για τον καθορισμό των πληρωμών των δημιουργών.
Η TikTok ανακοίνωσε την αλλαγή στο πλαίσιο του νέου προγράμματος monetization, που ονομάζεται Creator Rewards.
Αυτή η μέτρηση είναι η εκδοχή του TikTok για τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO).
Μια τακτική στο SEO είναι η έρευνα λέξεων-κλειδιών, όπου οι εκδότες φτιάχνουν περιεχόμενο που ευθυγραμμίζεται με αυτό που αναζητούν οι χρήστες (η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων χρησιμοποιεί το Google).
Στο TikTok, η αξία αναζήτησης είναι αν ένας δημιουργός δημοσιεύει περιεχόμενο που αφορά θέματα που αναζητούν οι χρήστες στην εφαρμογή.
Το TikTok ενθαρρύνει τους δημιουργούς να χρησιμοποιούν ένα νέο εργαλείο που ονομάζεται Creator Search Insights για να ερευνούν τις τρεχούσες αναζητήσεις.
“Με αυτές τις πληροφορίες, οι δημιουργοί μπορούν να αντλούν έμπνευση για το περιεχόμενό τους, να προσαρμόζουν τις δημιουργικές στρατηγικές τους ώστε να ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα του κοινού και να δημιουργούν περιεχόμενο που οι άνθρωποι θέλουν να βλέπουν περισσότερο”, ανέφερε η εταιρεία σε ανάρτηση στο blog της.
Το εργαλείο insights ουσιαστικά παρουσιάζει ιδέες για βίντεο που θα μπορούσε να κάνει ένας δημιουργός, με βάση τόσο εξατομικευμένα όσο και γενικά δεδομένα.
Στο λογαριασμό μου, για παράδειγμα, το TikTok σημείωσε το ” Succession outfits” ως προτεινόμενο θέμα για να δημιουργήσω περιεχόμενο. Επίσης, καταχωρήθηκαν: “Καρέκλα Herman Miller”, “Ιδέες δωματίων Fairy Grunge” και “muffins φράουλας”.
Μεταβαίνοντας στην πιο γενική καρτέλα trending και φιλτράροντας στην κατηγορία “τουρισμός”, το TikTok παραθέτει μεταξύ άλλων τα θέματα “Grand Oasis Cancun”, “budpest things to do” και “backpacking essentials”.
Ένας τρόπος να το διαβάσετε αυτό είναι ότι πρόκειται για μια περίπτωση που το TikTok δίνει κίνητρα στους δημιουργούς να κάνουν βίντεο που ικανοποιούν επιχειρηματικές ανάγκες.
Αν αναζητήσω “best vacuum repair shop nyc” και δεν υπάρχουν σχετικά βίντεο που μπορεί να προσφέρει η πλατφόρμα, αυτό είναι πρόβλημα για το TikTok – πιθανότατα θα αφήσω την εφαρμογή και θα αναζητήσω κάτι τέτοιο στο Google Maps ή στο Yelp.
Αυτή η ρητή έμφαση στο περιεχόμενο που σχετίζεται με ερωτήματα αναζήτησης σηματοδοτεί επίσης ότι η πλατφόρμα σκέφτεται πιο σοβαρά τον εαυτό της ως μηχανή αναζήτησης.
Μια έκθεση της Adobe από τον Ιανουάριο διαπίστωσε ότι δύο στους πέντε ανθρώπους στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν το TikTok για αυτόν τον σκοπό και ένας στους 10 χρήστες της Gen Z ήταν πιο πιθανό να χρησιμοποιήσει το TikTok από το Google.
Στελέχη της Google έχουν προειδοποιήσει ότι η αναζήτηση μπορεί να χάσει έδαφος από το TikTok.
Μαζί με το search value, το ανανεωμένο πρόγραμμα χρηματοδότησης των δημιουργών χρησιμοποιεί την πρωτοτυπία, τη διάρκεια αναπαραγωγής και την εμπλοκή του κοινού για να καθορίσει πόσα κερδίζουν οι δημιουργοί.
Το πρόγραμμα αντικατέστησε το αρχικό ταμείο δημιουργών ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων με μια νέα εστίαση σε βίντεο διάρκειας μεγαλύτερης του ενός λεπτού.
Πηγή: The Verge