Ένα από τα πιο συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση κατά τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας, λογισμικού ή app της είναι αρχικά να αποφασίσει ποια στοιχεία και λειτουργίες θα ήθελε να υπάρχουν σε αυτά… και ύστερα ποια από αυτά όντως θα ενσωματώσει.
Οι επιχειρήσεις θέλουν οι χρήστες να προβαίνουν σε κάποια ενέργεια και ο βαθμός στον οποίο όντως προβαίνουν σε αυτή επι του συνολού των χρηστών, ονομάζεται conversion rate (π.χ 100 άτομα επισκέπτονται ένα e-shop, αλλά μόνο 8 βάζουν ένα προϊόν στο καλάθι. Το conversion rate σε αυτή τη περίπτωση είναι 8%).
Η μέθοδος A/B testing εμφανίζεται όταν η επιχείρηση θέλει να δοκιμάσει ποια από τις 2 εκδοχές μιας ιστοσελίδας (π.χ), εμφανίζει τα καλύτερα αποτελέσματα.
Είναι πιθανό στους μισούς χρήστες να εμφανιστεί η εκδοχή Α της ιστοσελίδας και στους άλλους μισούς η εκδοχή Β (η κάθε μια με τις δικές τις λειτουργίες και χαρακτηριστικά).
Από τις 2 εκδοχές, όποια έχει τα καλύτερα αποτελέσματα κερδίζει! Το τι εννοούμε “αποτελέσματα” διαφέρει ανά τύπο ιστοσελίδας… στο παράδειγμα ενός e-shop ένα σημαντικό στοιχείο είναι πόσες αγορές πραγματοποιήθηκαν. Ενώ σε μια ιστοσελίδα σαν το Business Review που διαβάζετε τώρα, σημαντικό στοιχείο είναι οι προβολές των άρθρων.
Βέβαια οι χρήστες δεν γνωρίζουν ότι ουσιαστικά είναι σαν “πειραματόζωα”… απλά δοκιμάζουν την εκδοχή που τους εμφανίζεται όταν εισέρχονται στην ιστοσελίδα, χωρίς να ξέρουν ότι άλλοι χρήστες βλέπουν κάποια άλλη.
Ύστερα οι υπεύθυνοι βλέπουν ποια εκδοχή τα πήγε καλύτερα και την κρατάνε. Η μέθοδος A/B testing είναι ευρέως διαδεδομένη και ένας πολύ καλός τρόπος τελειοποίησης του product design και βελτιστοποίησης απόδοσης.
Το Business Review επιθυμεί ο κάθε αναγνώστης του να είναι σε θέση να κατανοεί βασικούς όρους ώστε να μπορεί να διαβάζει κάθε άρθρο με άνεση. Για να διαβάσετε περισσότερους όρους, κάντε κλικ στην ετικέτα “Ορολογία” ή πατήστε ΕΔΩ