Ένα από τα σημαντικά προβλήματα που έρχονται αντιμέτωπες εταιρείες στον χρηματοοικονομικό κλάδο, όπως τράπεζες και fintech (financial technology) startups, είναι η αληθινή ταυτοποίηση των χρηστών τους ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα όπως το ξέπλυμα χρήματος.
Αυτό επιτυγχάνεται με μια διαδικασία που ονομάζεται KYC ή Know Your Customer, όπου η εταιρεία/app μπορεί να ζητήσει από τους χρήστες της να στείλουν μια φωτογραφία της ταυτότητάς τους ή κάποιου άλλου επίσημου εγγράφου, ακόμα και μια σέλφι. Αυτό εντάσσεται στα πλαίσια του KYC και γίνεται, όπως προαναφέρθηκε, για να γίνει σωστή ταυτοποίηση του χρήστη, να αποτραπούν παράνομες ενέργειες, αλλά και για να γνωρίζει καλύτερα η εταιρεία τις ενέργειές του.
Με τα χρόνια οι ενέργεις KYC γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές στο κομμάτι του risk management των εταιρειών, ιδιαίτερα με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού ξεπλύματος χρήματος, της διαφθοράς, δωροδοκιών, παράνομων συναλλαγών που μπορούν να λάβουν χώρα κτλ.
Φυσικά στο background γίνονται πιο περίπλοκα πράγματα όταν έχας χρήστης στέλνει μια σέλφι για παράδειγμα, όπως αλγόριθμοι machine learning και ανάπτυξη anti-fraud κανόνων για αποτροπή ενεργειών εξαπάτησης.