Πριν από λίγο καιρό, το μάρκετινγκ αποτελούσε κυρίως το εξερχόμενο μάρκετινγκ. Το οποίο σήμαινε πως κυνηγάει δυνητικούς πελάτες με προωθήσεις χωρίς να γνωρίζει πραγματικά αν το εν λόγω άτομο ενδιαφερόταν να αγοράσει.
Χάρις στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την άνοδο των νέων καναλιών επικοινωνίας, το μάρκετινγκ έχει αλλάξει δραστικά με την πάροδο των ετών. Παρακάτω αναλύονται 5 παραδείγματα Marketing…
Behavioral Marketing
Τι είναι: Το συμπεριφορικό μάρκετινγκ περιλαμβάνει τη χρήση εργαλείων ανάλυσης δεδομένων. Αυτά, παρέχουν στις εταιρείες πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των πελατών σε ιστότοπους, κανάλια κοινωνικών μέσων και εφαρμογές.
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα δεδομένα για να προσαρμόσουν τα μηνύματα για κάθε πελάτη. Kαι έτσι να επικοινωνήσουν με κάθε πελάτη τη κατάλληλη στιγμή.
Ένας χρήστης που περιηγείται σε ταξιδιωτικούς ιστότοπους μπορεί να λάβει διαφημίσεις για μια αεροπορική εταιρεία που προσφέρει προσφορές πακέτων διακοπών, για παράδειγμα.
Philanthropic Marketing
Τι είναι: Το φιλανθρωπικό μάρκετινγκ, στοχεύει στη βελτίωση της κοινωνίας. Ενώ παράλληλα ενισχύει την ευαισθητοποίηση για μια μάρκα και κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Αυτός ο τύπος μάρκετινγκ απαιτεί μια στρατηγική συνεργασία που ωφελεί τουλάχιστον δύο μέρη. Συνήθως έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό και μια επιχείρηση.
Οι εταιρείες που αξιοποιούν αυτήν την τακτική παρέχουν οικονομική και εμπορική υποστήριξη σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, όπως μουσεία ή ακαδημαϊκά ιδρύματα. Ένας βασικός στόχος μιας φιλανθρωπικής καμπάνιας μάρκετινγκ είναι να συσχετίσει μια εταιρική μάρκα με μια κίνηση-πράξη που θεωρείται σημαντική για τους πελάτες της.
Conversational Marketing
Τι είναι: Αντί να αναγκάζει τους ανθρώπους να συμπληρώνουν διάφορες φόρμες και να περιμένουν ημέρες για μια απάντηση, το συνομιλητικό μάρκετινγκ χρησιμοποιεί στοχευμένα μηνύματα και έξυπνα chatbots για να αλληλεπιδράσει με άτομα όταν βρίσκονται στον ιστότοπό της επιχείρησης.
Το να διευκολύνει τους ανθρώπους να αλληλεπιδράσουν με την επιχείρησή, θα βοηθήσει στο να μετατραπούν πιο γρήγορα στους σωστούς δυνητικούς πελάτες. Αυτό σημαίνει πιο ευτυχισμένους πελάτες και πιο ευτυχισμένη εταιρεία.
Data-driven Marketing
Τι είναι: Οι επιχειρήσεις συγκεντρώνουν πληροφορίες από δεδομένα που σχετίζονται με τους πελάτες τους. Έπειτα χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες για την εμπορία των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.
Το Google Analytics , το Facebook Analytics και άλλα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων πελατών μπορούν να βοηθήσουν στην παροχή σε βάθος γνώσεων σχετικά με τις διαδικτυακές αγοραστικές συμπεριφορές.
Employee Marketing
Τι είναι: Οι εργαζόμενοι μπορούν να βοηθήσουν να μεταδώσουν τα μηνύματα μάρκετινγκ των οργανισμών τους σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.
Εκτός από την προώθηση εμπορικών σημάτων, το μάρκετινγκ των εργαζομένων μπορεί να προσελκύσει κορυφαία ταλέντα για ευκαιρίες απασχόλησης. Μεγάλες εταιρείες, όπως η Mastercard, έχουν αναγνωρίσει εδώ και πολύ καιρό τα δίκτυα υπαλλήλων ως ένα από τα ισχυρότερα πλεονεκτήματα των κοινωνικών μέσων.