Τι είναι η επιχειρηματική ηθική;

Η επιχειρηματική ηθική είναι μια πρακτική που καθορίζει τι είναι σωστό, λάθος και κατάλληλο σε έναν χώρο εργασίας. Συχνά, καθοδηγείται από νόμους και εμποδίζει τις εταιρείες και τα άτομα να εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες, όπως οι διακρίσεις και η δωροδοκία.

Ωστόσο, ορισμένοι παράγοντες και συμφέροντα επηρεάζουν αρνητικά ένα εργασιακό περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, επηρεάζεται ο τρόπος με τον οποίο οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλον, η εταιρική κοινωνική ευθύνη και οι σχέσεις πελατών-πωλητών.

Ο σκοπός της επιχειρηματικής ηθικής είναι να διασφαλίσει μια συνεπή ηθική στάση εντός της εταιρείας, από την διοίκηση έως τις νέες προσλήψεις. Βοηθά να διασφαλιστεί ότι όλοι αντιμετωπίζονται με σεβασμό, δικαιοσύνη και ειλικρίνεια.

Η σημασία που έχει η επιχειρηματική ηθική στο εργασιακό περιβάλλον

Υπάρχουν απτά και άυλα οφέλη από τη διατήρηση ηθικών πρακτικών στον χώρο εργασίας σας, όπως:

  1. Βελτιωμένη διατήρηση των εργαζομένων: Η επιχειρηματική ηθική συχνά ενθαρρύνει τους διευθυντές να δείξουν εκτίμηση για τη σκληρή δουλειά ενός υπαλλήλου. Ως αποτέλεσμα, τα μέλη της ομάδας μπορεί να είναι πιο πιστά στην εταιρεία και να προσπαθούν να είναι πιο παραγωγικά. Έτσι, οι εργαζόμενοι σε όλα τα επίπεδα είναι λιγότερο πιθανό να φύγουν για λόγους που σχετίζονται με ανήθικη συμπεριφορά.
  2. Καλύτερες προοπτικές συνεργασίας: Τα μέλη της ομάδας που εφαρμόζουν την επιχειρηματική ηθική δείχνουν σεβασμό και συνεργάζονται καλά. Αυτή η συντροφικότητα όχι μόνο ενθαρρύνει ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, αλλά βοηθά επίσης στην ομαδική συνεργασία και την αποδοτικότητα.
  3. Αποτελεσματικότερη ηγεσία: Όταν ένας διευθυντής ακολουθεί την επιχειρηματική ηθική, είναι πολύ πιθανό οι εργαζόμενοι είναι πιο διατεθειμένοι να ακολουθήσουν το παράδειγμά του. Αυτό ελαχιστοποιεί τα ζητήματα πειθαρχίας και την εμπιστοσύνη των ομάδων στους προϊστάμενους όταν πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις.
  4. Αυξάνεται η επαγγελματική αξία σας: Όταν έχετε θετική στάση απέναντι στη δουλειά σας και με όσους συνεργάζεστε, μπορείτε να αυξήσετε την ποιότητα της δουλειάς σας. Αυξάνει επίσης την αξία σας για την ομάδα σας και την εταιρεία στο σύνολό της.

Πώς εφαρμόζεται κατάλληλα η ηθική στην δουλειά;

Το κυριότερο μέσο με το οποίο μια εταιρεία κοινοποιεί τις ηθικές αρχές της είναι μέσω ενός εγγράφου «κώδικα δεοντολογίας». Αυτό καθορίζει τα ηθικά πρότυπα τόσο της εταιρείας όσο και των εργαζομένων της. Είναι πολύ πιθανό να σας δοθεί ένα αντίγραφο αυτού κατά την πρόσληψή σας. Οπότε, μπορείτε να το ελέγξετε για να προσδιορίσετε τον καλύτερο τρόπο διατήρησης της επιχειρηματικής ηθικής στον χώρο εργασίας σας.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να έχετε ένα ηθικό εργασιακό περιβάλλον, όπως:

  1. Η νομιμοποίηση: Η επιχειρηματική ηθική περιλαμβάνει την τήρηση νομικών κανονισμών και υποχρεώσεων που αφορούν επιχειρηματικές δραστηριότητες. Μερικές από αυτές είναι οι φόροι, η ασφάλεια των εργαζομένων και η εργατική νομοθεσία. Οι εταιρείες που εργάζονται εντός των ορίων του νομικού συστήματος είναι πιο αξιόπιστες. Αυτό, μπορεί να βελτιώσει την φήμη ενός εργοδότη που ενθαρρύνει υποψηφίους υψηλής ποιότητας να υποβάλουν αίτηση για ρόλους.
  2. Η αντικειμενικότητα: Στο εργασιακό περιβάλλον, το επίπεδο δικαιοσύνης, ειλικρίνειας και ποιότητας πρέπει να είναι υψηλό. Θα πρέπει να είστε αντικειμενικοί ως προς το πόσο καλά τα πάτε και τους τομείς που μπορείτε να βελτιώσετε. Αναλάβετε τα λάθη σας και εργαστείτε για να τα διορθώσετε το συντομότερο δυνατό. Κρατήστε την ομάδα και τους προϊσταμένους σας ενήμερους για τα λάθη και την πρόοδο για να είστε συνολικά πιο αποδοτικοί.
  3. Ο σεβασμός μεταξύ εργαζομένων: Μπορείτε να μεταδώσετε σεβασμό στους συναδέλφους σας αντιμετωπίζοντάς τους επαγγελματικά και όπως θα θέλατε να σας φέρονται. Οι χώροι εργασίας συνήθως συμμορφώνονται με τους νόμους κατά της παρενόχλησης που έχουν θεσπιστεί από την κράτος. Ελέγξτε αυτούς τους περιορισμούς συμπεριφοράς ή συζητήστε τις πολιτικές με τον εργοδότη σας ή το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού.
  4. Η τήρηση του dress code: Ο τρόπος που ντύνεστε μπορεί να επηρεάσει την εργασιακή ατμόσφαιρα και τον τρόπο που οι άνθρωποι αλληλοεπιδρούν μαζί σας. Βεβαιωθείτε ότι η επιλογή των ρούχων σας ακολουθεί τον ενδυματολογικό κώδικα της εταιρείας για να εξασφαλίσετε επαγγελματισμό, καθώς και ασφάλεια και άνεση κατά την εργασία.

Πηγή: Indeed

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com