Τι είναι η διαφήμιση και πως να την σχεδιάσετε 

Τι είναι η διαφήμιση και πως να την σχεδιάσετε 

διαφήμιση

Η διαφήμιση είναι μια τακτική marketing που περιλαμβάνει την πληρωμή χώρου για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. 

Ο στόχος της διαφήμισης είναι να προσεγγίσει άτομα που πιθανόν να ενδιαφέρονται και να είναι πρόθυμα να πληρώσουν για το περιεχόμενο της. 

Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης για την διαφήμιση σας

Όταν χτίζετε την διαφήμισή σας, σημαντικό είναι να καθορίσετε τους τύπους πελάτων, στους οποίους απευθύνεται το προϊόν ή υπηρεσία σας. Αυτό συμβαίνει διότι, τα άτομα αυτά είναι περισσότερο διατεθειμένα να ανταποκριθούν στην διαφήμιση σας.  

Σε αυτήν την περίπτωση λοιπόν, χρειάζεται να εξετάσετε τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ατόμων αυτών, όπως: 

  • Φύλο(Άνδρας- Γυναίκα) 
  • Ηλικία 
  • Εθνικότητα  
  • Επίπεδο Εκπαίδευσης  
  • Επάγγελμα 
  • Εισόδημα 
  • Ταχυδρομικός κώδικας 

Καθορίζοντας με μεγαλύτερη ακρίβεια ποιος είναι ο πελάτης-στόχος σας, μπορείτε να επιλέξετε τις κατάλληλες διαφημίσεις και κανάλια προβολής τους. Έτσι, θα προσεγγίσετε μεγάλο αριθμό ατόμων με λιγότερα χρήματα.  

Έστω για παράδειγμα ότι, μεγάλο μέρος του κοινού σας χρησιμοποιεί τα social media  μέσω smartphone, για ψυχαγωγία ή ενημέρωση. Αυτή λοιπόν, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας στα μέσα αυτά. Έτσι λοιπόν, προσεγγίζετε το κοινό-στόχο σας στο κατάλληλο σημείο και στην κατάλληλη στιγμή. 

Που να προβάλλετε την διαφήμιση σας κατάλληλα, σύμφωνα με το περιεχόμενο της 

Τα παραδοσιακά διαφημιστικά σημεία περιλαμβάνουν εφημερίδες, περιοδικά, τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Σήμερα, ωστόσο, οι διαφημίσεις τοποθετούνται σχεδόν παντού και οπουδήποτε, συμπεριλαμβανομένων: 

  • Ιστοσελίδες  
  • Social Media 
  • βίντεο YouTube  
  • Ηλεκτρονικά ενημερωτικά δελτία  
  • Μέσα Μαζικής Μεταφοράς  
  • Πινακίδες στην άκρη του δρόμου 
  • Πλευρές κτιρίων 
  • Αθλητικές αρένες 
  • Χώροι εστίασης 
  • Βιτρίνες καταστημάτων  
  • Συσκευασίες προϊόντος 

Πως να δημιουργήσετε μια αποτελεσματική διαφήμιση

Τα ίδια τα διαφημιστικά μηνύματα έχουν σχεδιαστεί για να πείσουν ένα άτομο να αγοράσει τα αγαθά ή τις υπηρεσίες μιας εταιρείας.  

Ακόμη και στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων(B2B), τα άτομα πρέπει πρώτα να πειστούν να επιλέξουν ένα προϊόν έναντι ενός άλλου.  

Για να επιτευχθεί αυτό, κάθε διαφήμιση πρέπει να έχει αυτά τα 5 βασικά στοιχεία: 

  • Επικεφαλίδα  

Η επικεφαλίδα είναι το βασικό μήνυμα το οποίο τραβάει την προσοχή και ταυτόχρονα έχει ενδιαφέρον και νόημα. 

Έστω ότι, ο τίτλος διαφήμισης μιας εταιρείας με γάλατα σε ένα σούπερ μάρκετ είναι “Πήρα γάλα;”.  Αυτό είναι ένα τέλειο παράδειγμα τίτλου, ο οποίος τραβάει την προσοχή και υπενθυμίζει στον καταναλωτή να πάρει γάλα και μάλιστα του δείχνει ποιο. 

  • Υπότιτλος 

Σε διαφημίσεις ορισμένων προϊόντων ή υπηρεσιών, οι υπότιτλοι είναι απαραίτητοι. Αυτό συμβαίνει καθώς πρέπει να αναφερθούν διευκρινήσεις, όπου ο καταναλωτής χρειάζεται να ξέρει. 

  • Κύριο μήνυμα 

Η ουσία όλης της διαφήμισης βρίσκεται στο κύριο μήνυμα της. Επισημαίνονται όλα τα θετικά χαρακτηριστικά και οφέλη του προϊόντος ή υπηρεσίας, τα οποία θα πείσουν τον καταναλωτή να το αγοράσει. 

  • Εικόνα  

Αν η διαφήμιση εμφανίζεται σε Internet, τηλεόραση, περιοδικά, ή αφίσες τότε, η εικόνα είναι κρίσιμης σημασίας.  

Έτσι επικοινωνείτε καλύτερα με το κοινό, διότι βλέπει το λογότυπο, τη συσκευασία, τα χρώματα, το περιεχόμενο, κυρίως αν είναι προϊόν.

Με αυτόν τον τρόπο, ο καταναλωτής καταλαβαίνει καλύτερα, περί τίνος πρόκειται και του δημιουργείται η επιθυμία να το αγοράσει. 

  • Παρότρυνση για δράση (Call to action) 

Ύστερα από μια ωραία παρουσίαση προϊόντος ή υπηρεσίας προς τον καταναλωτή, σκοπός είναι να κάνει το βήμα να το αγοράσει. 

Για τον λόγο αυτό, πρέπει να τον παροτρύνετε να κάνει ένα βήμα προς την συναλλαγή, γράφοντας ένα “κάλεσε τώρα χωρίς χρέωση”.  

Ένα άλλο παράδειγμα, είναι να του πείτε “Κάνε την παραγγελία σου άμεσα” ή “Στείλε μήνυμα τώρα”. 

Όλα αυτά, για να είναι ακόμα πιο ευδιάκριτα, φροντίστε να βάλετε κάποια βελάκια που να δείχνουν προς αυτά ή κάποια φωτεινή ένδειξη για να τραβήξει την προσοχή. 

Πηγή: Shopify

Μαρίνα Δημητρή

Απόφοιτη Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση Management, Web Content Writer και Αρχισυντάκτρια του Business Review Greece. Γράφει και επιμελείται άρθρα για Επιχειρηματικότητα, HR, Marketing και Digital Marketing στο Business Review Greece. Παράλληλα δημιουργεί περιεχόμενο για φοιτητές Διοίκησης Επιχειρήσεων για να τους βοηθήσει στην καλύτερη και ευκολότερη κατανόηση επιχειρηματικών ορολογιών. Απολαμβάνει την ομαδική εργασία και προσωπικός της στόχος είναι να αποκτά και να αναπτύσσει όλο και περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα των επιχειρήσεων.