7 Συμβουλές για να λαμβάνετε αποτελεσματικές επιχειρηματικές αποφάσεις 

7 Συμβουλές για να λαμβάνετε αποτελεσματικές επιχειρηματικές αποφάσεις 

αποτελεσματικές επιχειρηματικές αποφάσεις

Οι επιχειρηματίες και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων λαμβάνουν εκατοντάδες αποφάσεις κάθε χρόνο, αλλά πόσες από αυτές είναι αποτελεσματικές επιχειρηματικές αποφάσεις; 

Δυστυχώς, η λήψη αποφάσεων δεν είναι τόσο εύκολη στην πράξη. 

Πρέπει κάθε φορά που λαμβάνεται μια απόφαση, να προβλέψετε εάν αυτή θα αποφέρει καλά αποτελέσματα ή θα σας φέρει σε δύσκολη θέση. 

Μια έρευνα από τη McKinsey & Company διαπίστωσε ότι μόνο το 20% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις τους υπερέχουν στη λήψη αποφάσεων.  

Αν και αποτελεί χαμηλό ποσοστό, παρόλα αυτά υπάρχουν αρκετοί τρόποι που μπορούν να συμβάλουν στο να παίρνει μια επιχείρηση αποτελεσματικές επιχειρηματικές αποφάσεις. 

Ακολουθούν 7 tips για αποτελεσματικές επιχειρηματικές αποφάσεις

1. Μην επηρεάζεστε από το άγχος ή την κακή διάθεση της στιγμής

Συνήθως η λήψη αποφάσεων είναι απαραίτητη να γίνει σε μια δύσκολη στιγμή για την επιχείρηση. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνει όσο είστε αναστατωμένοι. 

Η ψυχραιμία και σε αυτή την κατάσταση είναι το κλειδί για να γίνουν όλα όπως πρέπει. 

Εάν αισθάνεστε ότι σας κυριεύουν αρνητικά συναισθήματα αφήστε λίγο χρόνο να περάσει και σκεφτείτε καθαρά. 

Οι βαθιές αναπνοές, η άσκηση και ο διαλογισμός είναι εξαιρετικές δραστηριότητες για τη βελτίωση της συνολικής κατάστασης του μυαλού σας. 

Μπορούν να σας βοηθήσουν να προετοιμαστείτε καλύτερα για τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

2. Αξιολογήστε προσεκτικά τα δεδομένα σας για πιο αποτελεσματικές επιχειρηματικές αποφάσεις 

Η σωστή πληροφόρηση είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την λήψη αποτελεσματικών επιχειρηματικών αποφάσεων. 

Η συλλογή όλων των σωστών δεδομένων βοηθά τις εταιρίες να προβλέψουν τις τάσεις και να εντοπίσουν ευκαιρίες. 

Επίσης, παρέχει πληροφορίες για την συμπεριφορά των καταναλωτών και τις συνθήκες αγοράς.

Τα δεδομένα είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και την ευημερία των επιχειρήσεων. 

Πρέπει λοιπόν να δώσετε βάση στις πληροφορίες που έχετε ώστε να μην οδηγηθείτε σε λάθος αποφάσεις. 

Αυτό συμβαίνει γιατί, το πλήθος δεδομένων είναι πολύ μεγάλο και δεν είναι όλα τους αξιόπιστα. 

Το γεγονός ότι τα δεδομένα γύρω μας είναι τόσα πολλά πρέπει να σας κάνει πιο προσεχτικούς στην περίπτωση υπερφόρτωσης πληροφοριών. 

Μια έρευνα διαπίστωσε ότι το 44% των ανθρώπων δυσκολεύτηκε τη λήψη αποφάσεων λόγω του συντριπτικού όγκου δεδομένων.

3. Αναλογιστείτε τα αποτελέσματα των αποφάσεων σας 

Από την στιγμή που εξετάσατε όλα τα δεδομένα και βάση των πιο αξιόλογων σκεφτήκατε τις πιο πιθανές αποφάσεις, τότε κάντε το επόμενο βήμα. 

Αυτό είναι το να αξιολογήσετε τα πιθανά αποτελέσματα και συνέπειες των αποφάσεων σας. 

Η λήψη αποφάσεων γίνεται πολύ πιο εύκολη όταν γνωρίζετε ότι οι επιλογές σας θα σας φέρουν ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων ή των στρατηγικών σας στόχων. 

Πριν πάρετε οποιαδήποτε απόφαση, αφιερώστε χρόνο για να αναθεωρήσετε τους προσωπικούς σας στόχους ή τη δήλωση αποστολής της εταιρίας σας. 

Εάν η απόφαση ενισχύει τους στόχους σας, είναι μια καλή ένδειξη ότι έχετε κάνει σωστά βήματα. 

4. Προσδιορίστε τα αδύναμα σημεία σας 

Τα αδύναμα σημεία είναι τομείς όπου δεν έχετε επαρκείς δεξιότητες, γνώσεις ή εμπειρία, τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τη λήψη αποφάσεων.

Για παράδειγμα, η απόφαση συγχώνευσης με μια άλλη εταιρία χωρίς σωστή κατανόηση του δικαίου των συμβάσεων θα μπορούσε να είναι καταστροφή.  

Ζητήστε βοήθεια από έναν φίλο ή επιχειρηματικό συνεργάτη για να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τις αδυναμίες σας. 

Μπορείτε επίσης να απευθυνθείτε σε έναν σύμβουλο για να σας βοηθήσει να πάρετε αποφάσεις που αφορούν τα αδύναμα σημεία σας. 

5. Συμπεριλάβετε και άλλα άτομα στη διαδικασία λήψης αποφάσεων 

Είναι γνωστό ότι οι επιχειρηματίες και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την πορεία των εταιριών τους. 

Παρόλα αυτά όμως δεν χρειάζεται να λαμβάνουν αποφάσεις μόνοι τους. 

Μέσα σε κάθε επιχείρηση υπάρχουν πολλά άτομα τα οποία με τις γνώσεις και την εμπειρία τους μπορούν να συμβάλλουν στην λήψη αποφάσεων. 

Τα άτομα αυτά είναι οι υπάλληλοι, τα ανώτερα στελέχη, νομικοί σύμβουλοι κ.α. 

Η συμμετοχή άλλων ανθρώπων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων μπορεί να φέρει νέες προοπτικές που ίσως δεν είχατε σκεφτεί. 

6. Μη μένετε αδρανείς-αλλιώς μειώνετε τις πιθανότητες να λάβετε αποτελεσματικές επιχειρηματικές αποφάσεις 

Αν και είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι έχετε εξετάσει προσεκτικά όλες τις επιλογές πριν λάβετε μια απόφαση, πρέπει να αποφύγετε την αδράνεια. 

Το να μην πάρετε καθόλου μια απόφαση είναι χειρότερο από μια λάθος απόφαση. 

Πρέπει να δράσετε οπωσδήποτε, γιατί μην ξεχνάτε ότι η επιχείρησή σας βρίσκεται σε δύσκολη θέση.  

Μια καλή στρατηγική είναι να εξετάσετε το χειρότερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί.  

Εάν το χειρότερο σενάριο είναι κάτι με το οποίο μπορείτε να ζήσετε, τότε τουλάχιστον θα έχετε την δύναμη να το διορθώσετε. 

7. Επικοινωνήστε τις αποφάσεις σας με τα ενδιαφερόμενα μέλη  

Μόλις ληφθεί μια απόφαση, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι όλα τα επηρεαζόμενα άτομα έχουν ενημερωθεί. 

Ο τρόπος με τον οποίο κοινοποιείτε τις αποφάσεις σας μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο λήψης τους.  

Υπάρχουν πολλοί μέθοδοι παράδοσης και ανάλογα την περίπτωση υπάρχει η κατάλληλη για να εφαρμοστεί.

Για απλές αποφάσεις, ένα email ή ένα σημείωμα θα λειτουργήσει πολύ καλύτερα.

Ωστόσο, δύσκολες αποφάσεις που απαιτούν λεπτομερείς εξηγήσεις μπορεί να είναι πιο ενδεδειγμένο να παραδοθούν σε μια συνάντηση πρόσωπο με πρόσωπο. 

Πηγή: Entrepreneur

Μαρίνα Δημητρή

Απόφοιτη Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση Management, Web Content Writer και Αρχισυντάκτρια του Business Review Greece. Γράφει και επιμελείται άρθρα για Επιχειρηματικότητα, HR, Marketing και Digital Marketing στο Business Review Greece. Παράλληλα δημιουργεί περιεχόμενο για φοιτητές Διοίκησης Επιχειρήσεων για να τους βοηθήσει στην καλύτερη και ευκολότερη κατανόηση επιχειρηματικών ορολογιών. Απολαμβάνει την ομαδική εργασία και προσωπικός της στόχος είναι να αποκτά και να αναπτύσσει όλο και περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα των επιχειρήσεων.