Το UX (user experience) marketing έχει να κάνει με τη δημιουργία ψηφιακών πόρων όσο το δυνατόν πιο φιλικών προς τον χρήστη.
Αποτελεί ένα κομμάτι του εμπειρικού μάρκετινγκ, αλλά επικεντρώνεται στην εμπειρία ενός online χρήστη.
Βελτιστοποιώντας το UX των website ή των εφαρμογών τους ως προς την λειτουργία την χρησιμότητα και την αισθητική, οι εταιρείες μπορούν να διαφημίσουν καλύτερα τα προϊόντα τους και να προσελκύουν πελάτες.
Εάν πουλάτε προϊόντα online ή θέλετε να ξεκινήσετε, είναι σημαντικό να έχετε ένα πλάνο που να επικεντρώνεται στο UX marketing.
Σε αυτό το άρθρο, ορίζουμε τι είναι το UX marketing, ποια είναι τα οφέλη του και συζητάμε πόσο σημαντικό είναι στον γενικότερο κλάδο του μάρκετινγκ.
Το UX αναλυτικότερα
Το UX είναι η ποιότητα της αλληλεπίδρασης ενός ατόμου με έναν διαδικτυακό πόρο, όπως ένα website ή μια εφαρμογή.
Καλό UX σημαίνει ότι ένας ψηφιακός πόρος είναι εύκολος και ευχάριστος στη χρήση και αφήνει τον χρήστη ικανοποιημένο.
Οι εταιρείες μπορούν να βελτιστοποιήσουν το design του UX των website και των εφαρμογών τους για να διευκολύνουν τους καταναλωτές να πληροφορούνται και να κάνουν αγορές, είτε από κινητό είτε από υπολογιστή.
Τα οφέλη του UX είναι πολλά, καθώς είναι ένα σύγχρονο κομμάτι του μάρκετινγκ που είναι προσαρμοσμένο στην σημερινή εποχή.
Τα οφέλη του UX Marketing
1. Εύκολο στην χρήση
Μια web πηγή με καλό σχεδιασμό UX συνήθως διαθέτει μεγάλα κουμπιά, έντονο κείμενο και εικονίδια για να κατευθύνει τους χρήστες σχετικά με το πώς να τον εξερευνήσουν.
Η απλότητά της βοηθά τους καταναλωτές να γνωρίζουν ακριβώς πού να ψάξουν και σε τι να κάνουν κλικ για να βρουν τις πληροφορίες που αναζητούν.
Δεδομένου ότι δεν περιέχει σφάλματα και δυσλειτουργίες, οι χρόνοι φόρτωσης είναι αρκετά γρήγοροι.
Η δομή είναι λογική και προβλέψιμη, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν και να το θυμηθούν για μελλοντική χρήση.
Οι καλοσχεδιασμένες web πηγές είναι επίσης συμβατές με smartphones, ώστε οι χρήστες να μπορούν να τους επισκέπτονται εύκολα.
Για να είναι προσιτές σε διάφορους χρήστες (συμπεριλαμβανομένων εκείνων με προβλήματα όρασης ή με προβλήματα ακοής) μια εταιρεία μπορεί να διασφαλίσει ότι το website της έχει λεζάντες και κείμενα κλιπ ήχου ή βίντεο, περιγραφές εικόνων και κείμενο με ευκρινή γράμματα και αντίθετα χρώματα.
Ευχρηστία σημαίνει ότι ένας πελάτης μπορεί να πάρει αυτό που χρειάζεται από μια web πηγή αποτελεσματικά, με την λιγότερη δυνατή προσπάθεια.
2. Λιτό αλλά ξεκάθαρο
Για να υπάρχει ένα καλά δομημένο και λειτουργικό UX marketing, οι πληροφορίες σε μια web πηγή πρέπει να είναι σαφείς, συνοπτικές και ευανάγνωστες.
Αυτό μπορεί να σημαίνει το να υπάρχει μετάφραση των κειμένων σε πολλές γλώσσες.
Μπορεί επίσης να σημαίνει τη σύνταξη κειμένου με απλούστερο λεξιλόγιο, ώστε να είναι πιο κατανοητό.
3. Χρήσιμο από πολλές οπτικές
Μια web πηγή με καλό σχεδιασμό UX βοηθά τους χρήστες με διάφορους τρόπους.
Μερικοί από αυτούς είναι η παροχή ενημερωτικού και σχετικού περιεχομένου, η καθοδήγηση των χρηστών σε άλλες χρήσιμες πηγές και η προσφορά υπηρεσιών υποστήριξης πελατών.
Επομένως, μια καλά σχεδιασμένη web πηγή ικανοποιεί τις επιθυμίες και ανάγκες του κοινού-στόχου.
Για παράδειγμα, ένας πελάτης που επισκέπτεται το website ενός εστιατορίου μπορεί να θέλει να δει το μενού του και να μάθει τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου για να το επισκεφτεί ή να κάνει μια παραγγελία.
Άρα, πρέπει η ομάδα μάρκετινγκ μιας εταιρείας να έχει προβλέψει αυτά τα ενδεχόμενα και να έχει πράξει ανάλογα για αυτά.
Ακολουθούν ορισμένες ενέργειες που μπορεί οι χρήστες να κάνουν σε ένα website ή μια εφαρμογή:
- Να ψάξουν γενικές πληροφορίες για την εταιρεία
- Να επισκεφτούν τα social media της
- Να αγοράσουν προϊόντα/υπηρεσίες της
- Αναζήτηση στο website ή την εφαρμογή με λέξη-κλειδί
- Να μάθουν για το προσωπικό της
- Αναζήτηση στοιχείων επικοινωνίας
- Να κάνουν share τα social media της εταιρείας σε φίλους τους
- Η λήψη αρχείων από το website ή την εφαρμογή
- Η δημιουργία λογαριασμού στο website ή την εφαρμογή
4. Επίκεντρο πάντα ο καταναλωτής/χρήστης
Το UX marketing βοηθά τους marketers να δημιουργούν περιεχόμενο με επίκεντρο προσωπικότητες, κίνητρα, τα ενδιαφέροντα και τις συμπεριφορές των πελατών.
Μπορούν να δημιουργήσουν προφίλ των ιδανικών δημογραφικών στοιχείων για τους υποψήφιους πελάτες τους και να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές.
Μπορούν επίσης να λάβουν χρήσιμα σχόλια πελατών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο απολαμβάνουν το περιεχόμενο.
Πηγή: Indeed