9 tips εφαρμογής του marketing παραπομπής

9 tips εφαρμογής του marketing παραπομπής

marketing παραπομπής

Σε προηγούμενο άρθρο μας, αναφερθήκαμε στο marketing παραπομπής (referral marketing).

Εξηγήσαμε τι είναι, αλλά και ποια είναι τα οφέλη του για μια εταιρεία.

Το marketing παραπομπής είναι πιο αποτελεσματικό όταν αξιοποιείται κατάλληλα και βελτιστοποιείται για να προσελκύει τους σωστούς πελάτες.

Παρακάτω, δίνουμε 9 στρατηγικές-tips που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε το πελατολόγιό σας.

1. Κάντε το “κάτι παραπάνω”

Κάθε φορά που κάποιος αλληλεπιδρά με την επιχείρησή σας, θα πρέπει να έχει μια εξαιρετική εμπειρία.

Το να κάνετε κάτι παραπάνω από την κάλυψη των αναγκών των πελατών σας θα σας κάνει να ξεχωρίσετε.

Κάνει τους ανθρώπους να μιλάνε για εσάς και οδηγεί σε παραπομπές.

Αυτή η στρατηγική απαιτεί συνεχή προσπάθεια από όλα τα μέλη του προσωπικού εξυπηρέτησης πελατών.

2. Διοχέτευση συναισθημάτων στο marketing παραπομπής

Αυτή η στρατηγική περιλαμβάνει την απήχηση στα συναισθήματα των πελατών σας.

Έτσι, οι αλληλεπιδράσεις τους με την εταιρεία σας τους κάνουν να νιώθουν χαρούμενοι και θετικοί.

Μπορείτε να διοχετεύσετε αυτά τα συναισθήματα για να ενθαρρύνετε κάποιον να μοιραστεί τη θετική του εμπειρία με άλλους.

Για να λειτουργήσει αυτή η στρατηγική, πρέπει να κατανοήσετε τι θέλουν οι πελάτες σας και πώς μπορείτε να προωθήσετε καλύτερα την ικανοποίησή τους, ώστε να είναι πιο πιθανό να κάνουν παραπομπές.

3. Εξατομικεύστε τις αλληλεπιδράσεις των πελάτων σας

Όσο περισσότερο εξατομικεύετε τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες σας, τόσο πιο ευτυχισμένοι θα είναι καθώς τους δείχνετε ότι νοιάζεστε για αυτούς.

Η απομνημόνευση των προσωπικών στοιχείων, η υπενθύμισή τους για σημαντικές ημερομηνίες ή η αποστολή προωθήσεων σε εύθετο χρόνο βοηθούν στη δημιουργία σχέσεων.

Αυτή η στρατηγική δεσμεύει τη βάση πελατών σας, καθιστώντας τους πιο πιθανό να παραπέμψουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας σε άλλους.

4. Ζητήστε συστάσεις, όχι παραπομπές

Πολλοί πελάτες μπορεί να μην είναι σίγουροι για το τι αναζητάτε εάν τους ζητήσετε μια παραπομπή.

Ωστόσο, συχνά, αυτό που χρειάζεστε είναι μια εισαγωγή.

Το να ζητήσετε μια εισαγωγή αντί για μια παραπομπή θα διευκολύνει την κατανόηση και θα επιταχύνει τη διαδικασία παραπομπής.

5. Διοργανώστε exclusive events

Η φιλοξενία μιας εκδήλωσης είναι μια αποτελεσματική στρατηγική.

Aλλά, για να λειτουργήσει, η εκδήλωσή σας πρέπει να είναι “αποκλειστική”.

Οι εκδηλώσεις προηγμένης τεχνολογίας παρέχουν την ευκαιρία να ζητήσετε από ολόκληρο το δίκτυό σας συστάσεις σε άτομα που θα αποκομίσουν αξία από την εκδήλωση.

Oι πελάτες νιώθουν ξεχωριστοί όταν έχουν την ευκαιρία να λάβουν προσκλήσεις για συναδέλφους και φίλους σε μια exclusive εκδήλωση.

6. Δώστε εξατομικευμένα κίνητρα σε κάθε πελάτη στο marketing παραπομπής

Η προσαρμογή του motivational marketing παραπομπής ώστε να είναι μοναδικό για τον πελάτη σας καθιστά την καμπάνια πιο στοχευμένη.

Ένα μοναδικό κίνητρο κάνει τους πελάτες να νιώθουν ξεχωριστοί και εκτιμημένοι.

Θα μπορούσε να είναι ένα εξατομικευμένο δώρο ή μια μοναδική εμπειρία προσαρμοσμένη ειδικά για τον πελάτη.

7. Προσφέρετε κλιμακωτές ανταμοιβές (rewards)

Τα προγράμματα παραπομπής που περιλαμβάνουν διάφορα επίπεδα ανταμοιβών είναι πιο περίπλοκα.

Ωστόσο, οδηγούν σε επαναλαμβανόμενες παραπομπές και δημιουργούν ευκαιρίες στους πελάτες να γίνουν πιστά μέλη του προγράμματος παραπομπής σας.

Τα κλιμακωτά ή “συσσωρευμένα” κίνητρα συνήθως βασίζονται στον αριθμό των παραπομπών και προσφέρουν ουσιαστικές ανταμοιβές για κάθε παραπομπή.

Αυτά τα προγράμματα παραπομπής ξεκινούν με μικρότερες ανταμοιβές που αυξάνονται καθώς ο πελάτης φτάνει σε καθορισμένα ορόσημα.

8. “Αμφίδρομες” εκπτώσεις

Η προσφορά αμφίδρομων εκπτώσεων είναι μια δημοφιλής στρατηγική κινήτρων παραπομπής που ανταμείβει και τα δύο μέρη.

Το αναφερόμενο άτομο θα λάβει έκπτωση στην πρώτη του αγορά και ο πελάτης που το παρέπεμψε θα λάβει την ίδια έκπτωση στην επόμενη αγορά του.

Και τα δύο μέρη πιστεύουν ότι βοηθούν έναν φίλο και οι αγοραστές λαμβάνουν έκπτωση και γνωρίζουν ότι κάποιος γνωστός τους εξαρτάται από την αγορά του για να λάβει την ίδια έκπτωση.

9. Χρησιμοποιήστε ένα σύστημα πόντων στο marketing παραπομπής

Η χρήση ενός συστήματος πόντων για την παροχή κινήτρων στους παραπέμποντες παρέχει ευελιξία και σας επιτρέπει να προσφέρετε μια επιλογή ανταμοιβών.

Κάθε φορά που ένας πελάτης παραπέμπει κάποιον, λαμβάνει πόντους που μπορεί να εξαργυρώσει για ανταμοιβές.

Αυτή η στρατηγική ενθαρρύνει τους πελάτες να στέλνουν πολλαπλές παραπομπές και τους επιτρέπει να επιλέξουν μια ανταμοιβή που έχει αξία για αυτούς.

Πηγή: Indeed

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.