Το μάρκετινγκ παραπομπής είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για μια επιχείρηση να αναπτύξει τη βάση πελατών της.
Bασίζεται στην διαφήμιση της εταιρείας από στόμα σε στόμα για να αποκτήσει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση της αγοράς.
Σε αυτό το άρθρο, συζητάμε τι είναι το μάρκετινγκ παραπομπής και αναφέρουμε τα οφέλη του.
Δίνοντας έναν ορισμό
Το μάρκετινγκ παραπομπής είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί την από στόμα σε στόμα διαφήμιση και προσωπικές συστάσεις για την ανάπτυξη της πελατειακής βάσης μιας επιχείρησης.
Σε αντίθεση με την οργανική από στόμα σε στόμα διαφήμιση, τα προγράμματα μάρκετινγκ παραπομπής ξεκινούν και κατευθύνονται από εμπόρους.
Ο στόχος είναι να ενθαρρύνει τους υπάρχοντες πελάτες να διαδώσουν την ποιότητα ενός προϊόντος ή υπηρεσίας, προσφέροντας τους κίνητρα.
Το μάρκετινγκ παραπομπής είναι μια από τις λιγότερο δαπανηρές στρατηγικές μάρκετινγκ που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια επιχείρηση για να αυξήσει τη βάση των πελατών της.
Ποια είναι τα οφέλη του μάρκετινγκ παραπομπής;
Παρόλο που το μάρκετινγκ παραπομπής απαιτεί προσπάθειες προώθησης και ανταμοιβές για την παροχή κινήτρων στους πελάτες, μέσα από αυτό θα πετύχετε πολλά, όπως:
1. Θα στοχεύσετε ένα πιο ακριβές κοινό
Οι υπάρχοντες πελάτες σας γνωρίζουν τόσο το προϊόν ή την υπηρεσία σας όσο και τον δυνητικό πελάτη.
Έτσι, τους δίνεται η δυνατότητα να παραπέμψουν το προϊόν σας σε άτομα που γνωρίζουν ότι θα το βρουν επωφελές.
Ως αποτέλεσμα, αποκτάτε πελάτες που ταιριάζουν απόλυτα με τα παραγόμενα της εταιρείας σας.
Αυτό συμβαίνει διότι χρειάζονται τα οφέλη που παρέχει το προϊόν σας, χωρίς μια ακριβή διαφημιστική καμπάνια.
2. Θα αποκτήσετε πελάτες υψηλής αξίας και εμπιστοσύνης
Η οικοδόμηση εμπιστοσύνης στο brand σας είναι ένας από τους μεγαλύτερους στόχους στο μάρκετινγκ.
Οι προσωπικές συστάσεις συμβάλλουν πολύ σε αυτό και θεωρούνται πιο αξιόπιστες από τη διαφήμιση.
Οι νέοι πελάτες που παραπέμπονται από στενό φίλο ή συγγενή τείνουν να είναι πιο έμπιστοι και πιστοί, καθιστώντας τους πελάτες υψηλής αξίας.
3. Θα είστε σε θέση να μετρήσετε την ικανοποίηση των πελατών σας
Τα προγράμματα μάρκετινγκ παραπομπής υψηλής απόδοσης με μεγάλο αριθμό παραπομπών συχνά υποδηλώνουν υψηλά επίπεδα ικανοποίησης πελατών.
Εάν δυσκολεύεστε να λάβετε παραπομπές, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να λάβετε σχόλια και να βελτιώσετε την εμπειρία των πελατών σας.
4. Θα επεκτείνετε την εμβέλειά σας στην αγορά
Τα προγράμματα μάρκετινγκ παραπομπής έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν την απήχησή σας σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Με το σωστό κίνητρο, οι πελάτες θα επικοινωνήσουν με τους φίλους και την οικογένειά τους, αυτοπροσώπως ή μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τους, αυξάνοντας δραματικά την απήχησή σας.
Επιπλέον, εάν ένας influencer ή μια διασημότητα προτείνει το προϊόν ή την υπηρεσία σας, σας προσφέρει εξαιρετική διαφήμιση.
5. Θα αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας
Το μάρκετινγκ παραπομπής είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να γνωρίσουν οι πελάτες το brand identity σας.
Οι καταναλωτές είναι συχνά επιλεκτικοί σχετικά με τις μάρκες που χρησιμοποιούν.
Οι μάρκες που θεωρούνται ειλικρινείς και αυθεντικές τείνουν να προτιμώνται.
Όταν οι πελάτες σας προωθούν την επωνυμία σας και λένε την ιστορία σας, αισθάνεται αυθεντικό, χτίζει τη φήμη σας και έχει έντονη απήχηση σε αυτούς.
6. Θα εντοπίζετε αφοσιωμένους πελάτες
Τα προγράμματα μάρκετινγκ παραπομπής συνδέονται με άλλες είδη μάρκετινγκ, όπως τα emails, τα social media και η εξυπηρέτηση πελατών.
Σας βοηθούν να επικοινωνήσετε με τους πελάτες σας και να αυξήσετε την αφοσίωση.
Η αυξανόμενη δέσμευση βοηθά στη οικοδόμηση σχέσεων και ενισχύει την παρουσία σας στο διαδίκτυο.
Τα προγράμματα παραπομπής σάς επιτρέπουν να προσελκύετε και να αναγνωρίζετε πελάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενθαρρύνοντας περαιτέρω παραπομπές.
7. Θα βελτιώνεται το ποσοστό διατήρησης πελατών σας
Τα προγράμματα παραπομπής βοηθούν στη δημιουργία και την καλλιέργεια μακροπρόθεσμων σχέσεων με τους πελάτες.
Επιπρόσθετα, σας παρέχουν πληροφορίες για τα κίνητρα και τις προσδοκίες τους.
Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες που συμμετέχουν ενεργά σε προγράμματα παραπομπής είναι πιο πιθανό να παραμείνουν στην εταιρεία σας.
Γενικά, κοστίζει περισσότερο η εύρεση και η αλληλεπίδραση με νέους πελάτες, παρά η διατήρηση υπαρχόντων, καθιστώντας τη διατήρηση πελατών ένα από τα κορυφαία οφέλη του μάρκετινγκ παραπομπής.
Πηγή: Indeed