Elevator Pitch: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να “pitchάρεις” σωστά τις ιδέες σου

Elevator Pitch: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να “pitchάρεις” σωστά τις ιδέες σου

Elevator pitch

Αν έχεις βρει την ιδανική για σένα επιχειρηματική ιδέα και ψάχνεις για χρηματοδότηση, τότε σίγουρα πρέπει να αναπτύξεις τις δεξιότητες του προφορικού σου λόγου και να προπονηθείς στο elevator pitch!

Τι ακριβώς όμως είναι το elevator pitch και γιατί είναι τόσο σημαντικό, για να εξαρτηθεί απο αυτό, η χρηματοδότηση μιας επιχειρηματικής ιδέας και όχι μόνο;

Ας μάθουμε περισσότερα!

Τι είναι το Elevator pitch;

Το elevator pitch είναι μια αργκό ορολογία που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια σύντομη ομιλία που αφορά μια ιδέα για ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή ένα έργο.

Το γεγονός ότι όνομάζεται elevator (ανελκυστήρας) pitch είναι για να δηλώσει, ότι η παρουσίαση μιας ιδέας πρέπει να γίνει τόσο σύντομα και περιεκτικά, χωρίς φλυαρίες και πολλές προτάσεις, με σκοπό να διαρκέσει όσο διαρκεί ένας ανελκυστήρας να φτάσει στον επιθυμητό όροφο.

Ένας καλός εμπειρικός κανόνας λέει ότι η σύντομη αυτή παρουσίαση της ιδέας, πρέπει να είναι περίπου 30 δευτερόλεπτα, με μέγιστο 60 δευτερόλεπτα.

Στον χρηματοοικονομικό κόσμο, ένα elevator pitch αναφέρεται στην προσπάθεια ενός επιχειρηματία να πείσει έναν VC επενδυτή και επιχειρηματία, ότι αξίζει να επενδύσει σε μια επιχειρηματική ιδέα.

Γενικά, ένα επιτυχημένο elevator pitch αρκεί για να κεντρίσει την περιέργεια ενός επενδυτή και να δημιουργήσει τη βάση για μια συνάντηση στο μέλλον.

Κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης, ο επιχειρηματίας θα παρουσιάσει στον επενδυτή μια πιο επίσημη παρουσίαση με την ελπίδα να συγκεντρώσει αρχικό κεφάλαιο.

Οι Venture capitalists αξιολογούν την προσπάθεια και την ιδεά από το elevator pitch, ως τρόπο για να κρίνουν εάν θα κάνουν το επόμενο βήμα στο δρόμο για πιθανή επένδυση σε μια startup.

Χρησιμοποιείται επίσης από διαχειριστές έργων, πωλητές και άτομα που αναζητούν εργασία ως ένας τρόπος για να προωθήσουν τον εαυτό τους ή τις ιδέες τους.

Ένα elevator pitch θα πρέπει να περιλαμβάνει το εξής: γιατί ένα προϊόν, μια ιδέα ή ένα έργο αξίζει για να επενδύσει κάποιος, εξηγώντας πράγματα όπως τα χαρακτηριστικά, τα οφέλη και η εξοικονόμηση κόστους.

Elevator pitch

Πως λειτουργεί το Elevator pitch;

Ένα elevator pitch απομνημονεύεται και εφαρμόζεται εκ των προτέρων από επιχειρηματίες που αναζητούν ενεργά υποστηρικτές για τις επιχειρηματικές τους ιδέες.

Υπάρχουν μάλιστα, διάφορα φόρουμ και εκδηλώσεις όπου τέτοιες παρουσιάσεις παρουσιάζονται ενώπιον ενός κοινού που μπορεί να περιλαμβάνει πιθανούς επενδυτές.

Για παράδειγμα, τα προγράμματα θερμοκοιτίδων για νέες επιχειρήσεις, μπορεί να ολοκληρωθούν με μια εκδήλωση ημέρας επίδειξης, όπου ένα ιδρυτικό μέλος της ομάδας, συχνά ο Διευθύνων Σύμβουλος, θα παραδώσει την πρόταση για την εταιρεία.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο σύντομος λόγος θα περιγράψει το κενό ή το πρόβλημα που θέλει να λύσει η ομάδα μέσω της ιδέας, παρουσιάζοντας τους τρόπους και τις προσεγγίσεις.

Επιπλέον, το βήμα έχει σκοπό να εξηγήσει, με ξεκάθαρους και άμεσους όρους, γιατί η ιδέα ή το προϊόν μπορεί να πετύχει σε αντίθεση με ανταγωνιστές που επιδιώκουν το ίδιο πράγμα.

Βέβαια, ανάλογα τις περιπτώσεις μερικές παρουσιάσεις μπορεί να κρατάνε περισσότερα λεπτά, και έτσι να παρουσιάζουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Ένα elevator pitch, μπορεί επίσης να παρέχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα κυκλοφορήσει το concept στην αγορά, τους τρόπους με τους οποίους θα αυξηθεί η πελατειακή του βάση και ποιες είναι οι ευρύτερες ευκαιρίες αγοράς για το concept.

Elevator pitch
Elevator pitch

Πως να δημιουργήσεις και εσύ ένα elevator pitch;

Αν είσαι και εσύ φαν της τηλεοπτικής εκπομπής Shark Tank, τότε θα είσαι εξοικειωμένος με την ιδέα της εκπομπής που επιτρέπει στους νέους επιχειρηματίες την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις νεοφυείς επιχειρήσεις τους σε μια ομάδα επενδυτών «καρχαριών».

Ενώ το pitch κάθε επιχειρηματία είναι πολύ μεγαλύτερο από ένα τυπικό elevator pitch, μπορεί ο καθένας να χρησιμοποιήσει βασικά στοιχεία που εμφανίζονται στις περισσότερες επιτυχημένες παρουσιάσεις των διάφορων εκπομπών, ως πρότυπο για να σας βοηθήσει στην δημιουργία ενός αποτελεσματικού σύντομου λόγου.

Γενικά, μερικά βήματα της σύντομης παρουσίασης είναι τα εξής:

  • Μια σύντομη εισαγωγή του εαυτού σου και της εταιρείας σου
  • Μια σύντομη περιγραφή του προβλήματος που επιλύει το προϊόν ή η υπηρεσία της εταιρείας σου
  • Γιατί η λύση σου είναι μοναδική, έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ή είναι ανώτερη από άλλες λύσεις
  • Μια ματιά στις δυνατότητες κερδών του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου
  • Ένα πειστικό call to action

Ένας τέτοιος λόγος, πρέπει να είναι συνοπτικό, συναρπαστικό και να προσφέρει αρκετά δελεαστικές λεπτομέρειες που αγκιστρώνουν τον πιθανό επενδυτή σου, να ζητήσει περισσότερες πληροφορίες από εκεί και πέρα ή για μια επόμενη συνάντηση σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Elevator pitch
Elevator pitch

Τι ακριβώς μπορείς να πεις;

Το περιεχόμενο του λόγου, θα εξαρτάται από το πλαίσιο της ιδέας, δηλαδή τι προτείνεις και τι ελπίζεις να πετύχεις;

Εάν προωθείς τον εαυτό σου ως υποψήφιο για θέση εργασίας, η προσφορά θα περιλαμβάνει το ιστορικό σου, τα επιτεύγματα και την αξία που προσφέρεις στον οργανισμό.

Εάν προτείνεις ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, θα αναφέρεις το ιστορικό της εταιρείας, τι προσφέρει το προϊόν ή η υπηρεσία και πώς διαφέρει από άλλες προσφορές στην αγορά.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, ένα elevator pitch διαρκεί 60-90 δευτερόλεπτα και αν αυτό φαίνεται πολύ λίγο, είναι ταυτόχρονα αρκετός χρόνος για να καταλάβει ένας επενδυτής αν αξίζει μια ιδέα ή όχι.

Εάν καταφέρεις να κεντρίσεις το ενδιαφέρον των επενδυτών, τότε θα έχεις όλο τον χρόνο να αναλύσεις τις ιδέες σου σε επόμενες συναντήσεις.

Να θυμάσαι ότι τα καλύτερα elevator pitches έχουν ενδιαφέρον, είναι ελκυστικά και καλούν τους επενδυτές να μάθουν περισσότερα.

Πηγή: Investopedia

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Μαρίνα Δημητρή

Απόφοιτη Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση Management, Web Content Writer και Αρχισυντάκτρια του Business Review Greece. Γράφει και επιμελείται άρθρα για Επιχειρηματικότητα, HR, Marketing και Digital Marketing στο Business Review Greece. Παράλληλα δημιουργεί περιεχόμενο για φοιτητές Διοίκησης Επιχειρήσεων για να τους βοηθήσει στην καλύτερη και ευκολότερη κατανόηση επιχειρηματικών ορολογιών. Απολαμβάνει την ομαδική εργασία και προσωπικός της στόχος είναι να αποκτά και να αναπτύσσει όλο και περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα των επιχειρήσεων.