Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta δημοσίευσε τη Δευτέρα ένα video review του Vision Pro της Apple, του νέου αντίπαλου headset μικτής πραγματικότητας του Quest 3 της Meta.
“Εντάξει, παιδιά, λοιπόν, τελικά δοκίμασα το Vision Pro της Apple”, ξεκινά ο Zuckerberg στο βίντεο, το οποίο αναρτήθηκε στο Instagram του.
“Πριν από αυτό, περίμενα ότι το Quest θα είχε την καλύτερη αξία για τους περισσότερους ανθρώπους, επειδή είναι πραγματικά καλό και είναι περίπου επτά φορές φθηνότερο”, είπε, αναφερόμενος στην αρχική τιμή του Quest 3 που είναι 500 δολάρια σε σύγκριση με τα 3.500 δολάρια του Vision Pro.
“Αλλά αφού το χρησιμοποίησα, δεν πιστεύω απλώς ότι το Quest έχει καλύτερη τιμή, πιστεύω ότι το Quest είναι καλύτερο προϊόν, τελεία και παύλα”.
Το βίντεο του Zuckerberg, στο οποίο κάθεται σε έναν καναπέ και μιλάει στην κάμερα, γυρίστηκε με ένα Quest 3.
Ο θεατής ουσιαστικά βλέπει αυτό που έβλεπε το άτομο που φορούσε το headset, μέσω των καμερών στο εξωτερικό της συσκευής.
Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό και στις δύο συσκευές που ονομάζεται “passthrough” και είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που η Apple προώθησε πιο επιθετικά πριν από την κυκλοφορία του Vision Pro νωρίτερα αυτό το μήνα.
Το βίντεο δείχνει ότι ο χρήστης του headset μπορεί να δει μεγάλες ψηφιακές οθόνες που φαίνεται να αιωρούνται στο χώρο δίπλα στον Zuckerberg, παρόμοια με τον τρόπο που διαφημίστηκε το Vision Pro, αν και ίσως σε χαμηλότερη ευκρίνεια.
Ο Zuckerberg ρίχνει επίσης αρκετές άλλες αιχμές κατά του Vision Pro σε μια προσπάθεια να διαφημίσει το δικό του προϊόν.
Η Apple δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό σχετικά με το βίντεο του Zuckerberg.
Ακολουθούν τα βασικά στοιχεία για κάθε προϊόν:
- Meta Quest 3: Ένα λευκό, ασύρματο headset με φορητά χειριστήρια που η Meta έχει διαφημίσει ως ιδανικό για να παίζετε παιχνίδια με εμβύθιση, με τιμή εκκίνησης 500 δολάρια. Οι κριτικοί λένε ότι η συσκευή είναι μικρότερη και πιο άνετη από τα προηγούμενα headset της Meta. Η Meta διαθέτει επίσης μια πιο προηγμένη και ακριβότερη επιλογή headset που ονομάζεται Meta’s Quest Pro.
- Apple Vision Pro: Ένα κομψό headset που θυμίζει γυαλιά του σκι, με ενσύρματη σύνδεση σε μια μπαταρία μεγέθους iPhone, αλλά λειτουργεί με σήματα από τα χέρια και τα μάτια και όχι με χειριστήρια. Οι κριτικοί έχουν επαινέσει το οικείο περιβάλλον εργασίας και την οθόνη ανάλυσης 4K, λέγοντας ότι είναι απαράμιλλο για την παρακολούθηση εντυπωσιακών βίντεο και ταινιών. Αλλά δεν είναι φθηνό, με τιμή εκκίνησης 3.500 δολάρια.
Τουλάχιστον προς το παρόν, οι περισσότεροι καταναλωτές πιθανότατα δεν πρόκειται να αγοράσουν ούτε το Quest 3 ούτε το Vision Pro.
Και τα δύο headset μεικτής πραγματικότητας είναι ακόμα σχετικά μεγάλα, δυσκίνητα και άβολα και έχουν περιορισμένες δυνατότητες χρήσης που πιθανώς αφήνουν όλους εκτός από τους μεγαλύτερους λάτρεις των gadget να αναρωτιούνται πώς θα μπορούσαν να ενσωματώσουν τις συσκευές στην καθημερινή τους ζωή.
Όμως, τόσο για τη Meta όσο και για την Apple, το να θεωρούνται ως ο ηγέτης στο χώρο της μικτής πραγματικότητας είναι ζωτικής σημασίας.
Οι δύο εταιρείες βλέπουν τη μικτή πραγματικότητα ως το μέλλον της πληροφορικής, αν και τα οράματά τους διαφέρουν ελαφρώς.
Η Meta πιστεύει ότι τα headsets θα επιτρέψουν τελικά στους χρήστες να περνούν πολύ χρόνο σε έναν ακόμα εν πολλοίς υποθετικό ψηφιακό κόσμο που ονομάζεται “metaverse”, ενώ η Apple φαίνεται να περιμένει ότι η συσκευή θα εμπλουτίσει μια μέρα τη ζωή των χρηστών στον πραγματικό κόσμο, όπως ακριβώς έχει κάνει το iPhone στις σχεδόν δύο δεκαετίες από την κυκλοφορία του.
Μέχρι στιγμής, το metaverse της Meta έχει αποκτήσει μικρή απήχηση, παρά το γεγονός ότι κόστισε δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια, και η εταιρεία έχει προχωρήσει κυρίως στο να μιλάει για τεχνητή νοημοσύνη.
Η κούρσα των headset είναι επίσης μόνο η πιο πρόσφατη στιγμή σε μια συνεχιζόμενη αντιπαλότητα μεταξύ της Meta και της Apple.
Οι τεχνολογικοί γίγαντες έχουν προηγουμένως ανταγωνιστεί για τις ειδήσεις και τις λειτουργίες ανταλλαγής μηνυμάτων, και οι διευθύνοντες σύμβουλοί τους έχουν ανταλλάξει αιχμές για την προστασία των δεδομένων και τις πολιτικές των app store.
Το 2022, η Meta δήλωσε ότι αναμενόταν να δεχτεί ένα πλήγμα 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων εκείνο το έτος από την κίνηση της Apple να περιορίσει τον τρόπο με τον οποίο εφαρμογές όπως το Facebook συλλέγουν δεδομένα για στοχευμένες διαφημίσεις – μια αλλαγή που σήμαινε ότι η Meta έπρεπε να περάσει χρόνια για να αναμορφώσει τη βασική διαφημιστική της δραστηριότητα.
Η Meta είναι επίσης στο παιχνίδι των headset μικτής πραγματικότητας εδώ και χρόνια και ενώ η εταιρεία έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι “είναι πάντα χαρούμενη όταν περισσότεροι άνθρωποι συμμετέχουν στην οικοδόμηση του μέλλοντος”, είναι σαφές ότι ο Zuckerberg δεν θέλει να επισκιάζεται από τον νέο εισερχόμενο στην αγορά της Apple.
“Τώρα, κοιτάξτε, ξέρω ότι κάποιοι fanboys αναστατώνονται κάθε φορά που κάποιος τολμά να αμφισβητήσει αν η Apple θα είναι ο ηγέτης σε μια νέα κατηγορία”, δήλωσε ο Zuckerberg, πριν συνεχίσει να ασκεί κριτική σε αυτό που συχνά αναφέρεται ως “walled garden” προσέγγιση της Apple στην ανάπτυξη προϊόντων, όπου ελέγχει τις εφαρμογές στις οποίες μπορούν να έχουν πρόσβαση οι χρήστες στις συσκευές της και τα προϊόντα της είναι ως επί το πλείστον μόνο διαλειτουργικά μεταξύ τους.
“Η πραγματικότητα είναι ότι κάθε γενιά πληροφορικής έχει ένα ανοιχτό και ένα κλειστό μοντέλο, και ναι, στα κινητά, το κλειστό μοντέλο της Apple κέρδισε”, δήλωσε ο Zuckerberg. “Σε αυτή την επόμενη γενιά, η Meta θα είναι το ανοιχτό μοντέλο και θέλω πραγματικά να βεβαιωθώ ότι το ανοιχτό μοντέλο θα κερδίσει και πάλι”.
Ο Zuckerberg αναγνώρισε μερικά από τα πράγματα που το Vision Pro κάνει καλύτερα, λέγοντας ότι “η οθόνη της Apple έχει υψηλότερη ανάλυση” και “η παρακολούθηση των ματιών της Apple είναι πραγματικά ωραία”. Πρόσθεσε ότι η Meta σχεδίαζε να επαναφέρει την παλαιότερη τεχνολογία παρακολούθησης ματιών της για μελλοντικά προϊόντα Quest.
Έτσι, τώρα γνωρίζουμε τι είδους ενημερώσεις να περιμένουμε από το ενδεχόμενο Meta Quest 4.
Πηγή: CNN Business