Meta: Γιατί η Ε.Ε της κοστίζει εκατομμύρια;

Meta: Γιατί η Ε.Ε της κοστίζει εκατομμύρια;

Γιατί η Meta χάνει εκατομμύρια δολάρια εξαιτίας της ΕΕ?

Η Meta (META), μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, δέχεται σημαντικό χτύπημα στα κέρδη της.

Πιο συγκεκριμένα, έχει παρατηρηθεί ότι οι πωλήσεις διαφημίσεων μειώνονται σταδιακά. Επιπλέον, η εταιρεία κινδυνεύει να της επιβληθεί πρόστιμο έως και 4% του παγκόσμιου τζίρου της.

Το γεγονός αυτός οφείλεται στο ότι οι ευρωπαϊκές αρχές προσπαθούν να απαγορεύσουν στον κολοσσό των κοινωνικών δικτύων να εμφανίζει στοχευμένες διαφημίσεις (targeted ads) σε ευρωπαίους χρήστες στα social media.

Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων (EDPB) επεκτείνει την απαγόρευση που είχε επιβάλει προηγουμένως η Νορβηγία στη χρήση προσωπικών δεδομένων χρηστών για διαφημίσεις από τη Meta.

Επιπλέον, η απαγόρευση καλύπτει 30 χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ). Το EDPB ανέφερε ότι θα ληφθούν οριστικά μέτρα και η απαγόρευση θα επιβληθεί στη Meta εντός δύο εβδομάδων.

Άλλο ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Meta / CBS News

Το timing της απαγόρευσης

Από τις 7 Αυγούστου, η Meta υπόκειται σε ημερήσιο πρόστιμο 1 εκατομμυρίου κορωνών (περίπου 90.000 δολάρια) στη Νορβηγία επειδή δεν συμμορφώθηκε με την απαγόρευση στοχευμένων διαφημίσεων.

Ο γίγαντας των social media βασίζεται στις διαφημίσεις για το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του. Επομένως, η απαγόρευση θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντικό πλήγμα στην εταιρεία.

Τα “κακά μαντάτα” έρχονται λίγο καιρό μετά την παρουσίαση εργαλείων δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης από τη Meta.

Σκοπός των εργαλείων είναι να βοηθήσουν τους διαφημιστές να στοχεύουν καλύτερα στην αγορά και να λανσάρουν μια συνδρομή χωρίς διαφημίσεις για ευρωπαίους χρήστες.

Με αυτόν τον τρόπο, θα επιτευχθεί η τήρηση των κανόνων απορρήτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε μια μηνιαία συνδρομητική υπηρεσία για χρήση του Facebook και του Instagram χωρίς διαφημίσεις στην ΕΕ, τον ΕΟΧ και την Ελβετία.

Ωστόσο, η Meta είχε προτείνει ότι οι διαφημιστές θα μπορούσαν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν εξατομικευμένες διαφημιστικές καμπάνιες.

Ο λόγος είναι για να προσεγγίσουν ευρωπαίους χρήστες που επιλέγουν να χρησιμοποιούν τις δωρεάν υπηρεσίες της που υποστηρίζονται από διαφημίσεις.

Οι μετοχές της Meta υποχώρησαν κατά 0,6% στις 12:30 μ.μ. την Πέμπτη. Παρόλο αυτά, έχουν αυξηθεί πάνω από 150% τα τελευταία 2 χρόνια.

Πηγή: Investopedia

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.

Ίσως σας ενδιαφέρει