Disney: Γιατί χάνει εκατομμύρια subscribers;

Disney: Γιατί χάνει εκατομμύρια subscribers;

Σε τι οφείλονται τα προβλήματα της Disney;

Η Walt Disney and Co. (DIS), και πιο συγκεκριμένα η υπηρεσία Dinsey+, έχασε περίπου 12 εκατομμύρια subscribers. Το γεγονός αυτό, προκύπτει από το κόστος αναδιάρθρωσης και την μείωση των προβλεπόμενων εσόδων. Παρόλο αυτά, τα κέρδη ανά μετοχή του τρίτου τριμήνου ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών.

Η Disney ανέφερε καθαρή ζημία ύψους 460 εκατομμυρίων δολαρίων ή 25 σεντς ανά μετοχή για το περασμένο τρίμηνο. Αντίστοιχα, την ίδια περίοδο πέρσι, σημείωσε κέρδη ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή 77 σεντς ανά μετοχή.

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες αποτέλεσε η επιβάρυνση αναδιάρθρωσης και απομείωσης ύψους 2,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Τα μειωμένα κέρδη ανά μετοχή (EPS), εξαιρουμένων ορισμένων στοιχείων, ήταν υψηλότερα από τα αναμενόμενα στα 1,03 δολάρια έναντι 95 σεντς ανά μετοχή. Τα έσοδα ύψους 22,33 δισεκατομμυρίων δολαρίων αυξήθηκαν κατά 4% σε ετήσια βάση, αλλά ήταν χαμηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών για 22,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τα έσοδα προήλθαν από αύξηση 13% στα πάρκα και τα προϊόντα της εταιρείας, με πτώση 1% στη διανομή μέσων και ψυχαγωγίας από έτος σε έτος.

Η εταιρεία σημείωσε λειτουργική ζημία (OL) ύψους 134 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό οφείλεται σε ζημία 512 εκατομμυρίων δολαρίων στο τμήμα ροής απευθείας προς τους καταναλωτές. Όμως, μειώθηκε σημαντικά από τα 1,06 δισεκατομμύρια δολάρια που ήταν πριν από ένα χρόνο.

Τα αποτελέσματα του 2ου τρίμηνου της Disney / CNBC

Το πρόβλημα με το Disney+

Από την 1η Ιουλίου 2023, οι Disney+ και Disney+Hotstar είχαν 146,1 εκατομμύρια subscribers. Ο αριθμός αυτός, ήταν μειωμένος κατά 7,4% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και περίπου 4% χαμηλότερα από το προηγούμενο εξάμηνο.

Το Disney+ Hotstar απογοήτευσε τους αναλυτές με μια απότομη πτώση των συνδρομητών το 2023 κατά 12,5 εκατομμύρια, ή 24%. H μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην απώλεια των δικαιωμάτων μετάδοσης ενός τουρνουά κρίκετ, το Ινδικό Πρέμιερ Λιγκ.

Ενώ δεν κατάφερε να περιορίσει την εκροή συνδρομητών, η Disney προσπαθεί να ενισχύσει τα έσοδά της από τις ήδη υπάρχουσες συνδρομές. Την Τετάρτη, ανακοίνωσε μια αύξηση σχεδόν 27% στην μηνιαία συνδρομή του Disney+ χωρίς διαφημίσεις στα 13,99 δολάρια τον μήνα.

Το σχέδιο του Iger και το κόστος

Ο CEO της Disney Bob Iger, ο οποίος μόλις ανανέωσε το συμβόλαιό του έως το 2026, ανέφερε ότι η “αναδιαμόρφωση” της εταιρείας βρίσκεται σε καλό δρόμο, ενώ θα ξεπεράσει και τον αρχικό στόχο εξοικονόμησης ύψους 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Παράλληλα, αναμένεται να βελτιωθούν τα λειτουργικά έσοδα κατά περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε μόλις 9 μήνες.

Ωστόσο, αυτή η “αναδιαμόρφωση”, κόστισε σημαντικά το περασμένο τρίμηνο. Πιο συγκεκριμένα, η Disney ξόδεψε 2,65 δισεκατομμύρια δολάρια για την εκπλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών. Από αυτά, 2,44 δισεκατομμύρια δολάρια σχετίζονται με την αφαίρεση περιεχομένου από την πλατφόρμα και άλλα 210 εκατομμύρια δολάρια για απολύσεις προσωπικού.

Αυτό ήταν ένα τεράστιο άλμα από τις χρεώσεις απομείωσης μόλις 42 εκατομμυρίων δολαρίων το προηγούμενο τρίμηνο που σχετίζονται με τις δραστηριότητές της στη Ρωσία.

Τι προμηνύει το μέλλον για τις streaming πλατφόρμες (πχ. Netflix, Disney+); / CNBC

Το στοίχημα AI και πιθανές στρατηγικές επενδύσεις

Μια νέα πρωτοβουλία ήταν η δημιουργία μιας ειδικής ομάδας AI, για να διερευνήσει πώς μπορεί να εφαρμοστεί η τεχνητή νοημοσύνη στους επιχειρηματικούς τομείς της εταιρείας.

Υπήρξε επίσης μια ανακοίνωση αργά την Τετάρτη ότι η εταιρεία αθλητικών στοιχημάτων Penn Entertainment (PENN) θα μετονομαστεί σε ESPN Bet, σε μια συμφωνία συνεργασίας ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Εν τω μεταξύ, ορισμένοι αναλυτές συνεχίζουν να προωθούν την ιδέα ότι η Disney θα μπορούσε να εξαγοραστεί από την Apple (AAPL). Η Laura Martin της Needham & Co. δήλωσε ότι «η Disney θα αγοραστεί μέσα στα επόμενα τρία χρόνια», σημειώνοντας ένα πιθανό ασφάλιστρο εξαγοράς μεταξύ 30 και 40%.

Επιπλέον, σύμφωνα με το Hollywood Reporter, αναφέρθηκε μια πιθανή συνεργασία με τα επερχόμενα ακουστικά Vision Pro της Apple. Ο λόγος είναι επειδή ο Bob Iger βοήθησε πρόσφατα στην προώθηση των ακουστικών.

Πηγή: Investopedia

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.

Ίσως σας ενδιαφέρει