Γιατί το LinkedIn είναι το καλύτερο Social Media

Γιατί το LinkedIn είναι το καλύτερο Social Media

το LinkedIn είναι το καλύτερο Social Media

Ποιο ειναι το καλύτερο Social Media; Μια ερώτηση που πολλοί έχουν κάνει και έχουν πάρει πολλές διαφορετικές απαντήσεις.

Για εμένα η απάντηση είναι ξεκάθαρη και αυτή είναι το LinkedIn, για ένα σύνολο από λόγους τους οποίος εξηγώ παρακάτω.

Πάμε όμως να τα πάρουμε με τη σειρά!

Το καλύτερο Social Media όσον αφορά τους χρήστες

Οι χρήστες του LinkedIn αυξάνονται συνεχώς.

Όσο περνάει ο καιρός και σύμφωνα με την τάση που επικρατεί, αλλά και το περιθώριο που υπάρχει, είναι δεδομένο ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται.

Όμως για να κρίνουμε αν είναι το καλύτερο Social Media θα πρέπει να κρίνουμε την ποιότητα και όχι την ποσότητα.

Ποια είναι επομένως, τα δημογραφικά στοιχεία ηλικίας στο LinkedIn;

Μακράν, το μεγαλύτερο ηλικιακό δημογραφικό στοιχείο στο LinkedIn είναι άτομα 25-34 ετών, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 60,1% των χρηστών.

Το 18-24 είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία, με 19,2%, ακολουθούμενη από την κατηγορία 35-54 με 10,3%.

Οι άνω των 55 αντιπροσωπεύουν μόλις το 3,1% του συνόλου των χρηστών.

Επομένως, το LinkedIn είναι ένα μέσο που επικρατούν οι ενεργά παραγωγικές και οι νεότερες γενιές.

Μέσα από το Linkedin εκφράζονται φρέσκες ιδέες και απόψεις. Οι περισσότερες από αυτές έχουν να κάνουν κυρίως με το επαγγελματικό και επιχειρηματικό περιβάλλον.

Όμως, πόσα μέλη του LinkedIn δημοσιεύουν ενεργά;

Αν και πάνω από 40 εκατομμύρια κάνουν αίτηση για θέσεις εργασίας μία φορά την εβδομάδα, τα άτομα που δημιουργούν περιεχόμενο στην πλατφόρμα είναι πολύ λιγότερα.

Συγκεκριμένα, μόνο το 3% των μελών δημοσιεύουν περισσότερες από μία φορά την εβδομάδα.

Αυτό μπορεί από μια άποψη να μην θεωρηθεί και τόσο καλό.

Από την άλλη όμως, αυτό δίνει τη δυνατότητα σε όσους επιλέξουν να δημιουργήσουν περιεχόμενο να έχουν μεγαλύτερη απήχηση.

Αυτό συμβαίνει σύμφωνα με το νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Όσο λιγότερο είναι το περιεχόμενο, και όσο περισσότεροι οι χρήστες, τόσο περισσότεροι θα δουν το υπάρχον περιεχόμενο εφόσον αυτό δεν αυξάνεται απότομα.

Άτομα με επιρροή στη λήψη αποφάσεων

Το LinkedIn έχει 61 εκατομμύρια άτομα με επιρροή ανώτερου επιπέδου, εκ των οποίων τα 40 εκατομμύρια είναι οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων.

Μόνο για τα δημογραφικά στοιχεία των Millennials, υπάρχουν 87 εκατομμύρια εγγεγραμμένα μέλη.

Τα 11 εκατομμύρια από αυτά βρίσκονται σε θέση λήψης αποφάσεων.

Σε αντίθεση με το Facebook και άλλες πλατφόρμες Social Media, το LinkedIn είναι ένα μέσο για άτομα με επιχειρηματικό προσανατολισμό που δεν έχουν χρόνο να σπαταλήσουν με πολλές προσωπικές αναρτήσεις.

Το μοναδικό Social Media που ο πελάτης είναι ο χρήστης και όχι ο διαφημιστής.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιοι είναι οι πραγματικοί πελάτες των Social Media; Αν πιστέυετε ότι η απάντηση είναι οι χρήστες τότε αυτό είναι λάθος.

Πελάτης είναι αυτός που πληρώνει για να λάβει κάτι. Οι χρήστες όμως δεν πληρώνουν κάτι στις πλατφόρμες για να τις χρησιμοποιήσουν.

Αυτοί οι οποίοι πληρώνουν είναι οι διαφημιστές. Και μάλιστα πληρώνουν για να “πάρουν” χρήστες.

Επομένως, οι χρήστες και τα δεδομένα τους σε αυτή την περίπτωση είναι το προϊόν.

Φυσικά και οι εταιρείες των Social Media θέλουν να παρέχουν ένα ευχάριστο user Experience και δυνατότητες στους χρήστες ώστε να προσελκύουν όλο και περισσότερους.

Όμως, επειδή και σε αυτό υπάρχει ένα όριο, σκοπός είναι να κρατούν τους υπάρχοντες χρήστες πολλή ώρα μέσα στην πλατφόρμα.

Αυτό τους βοηθά να έχουν ένα καλύτερο “προϊόν” να προσφέρουν στον πελάτη.

Άρα θα χρησιμοποιήσουν κάθε πρακτική δημιουργίας εθισμού. Όπως ακριβώς κάνει το TikTok.

Επίσης, για να κρατήσουν ικανοποιημένο τον πελάτη τους, θα κάνουν θυσίες από το User Experience και θα προσφέρουν όλο και περισσότερο χόρο και χρόνο στους διαφημιστές.

Ακριβώς όπως κάνουν οι πλατφόρμες της Meta, Facebook και Instagram.

Όλα αυτά δεν ισχύουν για το LinkedIn, γιατί εκεί πελάτης είναι πράγματι ο χρήστης.

Χρήστες είναι τοσο HR Managers και Recruiters όσο και εργαζόμενοι ή αιτούντες εργασία.

Αυτό, γιατί τα έσοδα του μέσου βγαίνουν ως επί το πλείστον από τους Recruiters για Talent Solutions, όσο και από τους απλούς χρήστες οι οποίοι πληρώνουν συνδρομή για το Premium ή αγοράζουν μαθήματα εντός της πλατφόρμας.

το καλύτερο Social Media Linkedin αλγόριθμος
Το καλύτερο Social Media Linkedin

Ποιες είναι οι πηγές εσόδων του LinkedIn

Σύμφωνα με τις τριμηνιαίες καταθέσεις SEC του LinkedIn, η εταιρεία κερδίζει χρήματα μέσω των λύσεων ταλέντων, των λύσεων μάρκετινγκ και των συνδρομών premium.

Αν και δεν αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα εσόδων, το Learning Solutions αξίζει επίσης να σημειωθεί.

Μέσα από αυτό οι χρήστες μπορούν να μάθουν διαφορετικές δεξιότητες και να αποκτήσουν γνώσεις για διαφορετικά θέματα.

Από την άλλη υπάρχουν και οι διαφημίσεις.

Όμως, οι διαφημίσεις είναι πιο περιορισμένες από άλλα μέσα και πιο συγκεκριμένες.

Για παράδειγμα διαφημίσεις θέσεων εργασίας ή κάποιο χορηγούμενο POST.

Το Marketing Solutions παρέχει μια πλατφόρμα για τις εταιρείες με σκοπό να διαφημίζονται στους χρήστες του LinkedIn.

Το 2016, αντιπροσώπευε μόλις το 18% των συνολικών εσόδων.

Επομένως, βλέπουμε πως οι βασικοί πελάτες του LinkedIn δεν είναι οι διαφημιστές, αλλά στην πλειοψηφία οι χρήστες.

Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το LinkedIn προσπαθεί να κάνει τα πάντα καλύτερα για τους χρήστες του.

Το LinkedIn είναι η καλύτερη εταιρεία στην ενσυναίσθηση.

Το LinkedIn κατέκτησε την κορυφή του Business Empathy Index από το πρακτορείο Lady Geek, με βάση τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους πελάτες και το προσωπικό τους.

Το LinkedIn ήρθε στην πρώτη θέση με υψηλή βαθμολογία για την ανταπόκριση στις ανησυχίες των χρηστών μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, σε αντίθεση με τις εταιρείες που τοποθετούνται πιο κάτω στη λίστα.

Επιπλέον, οι εργαζόμενοι παραδέχθηκαν ότι έχουν αίσθηση ότι η δουλειά τους εκτιμάται από την εταιρεία.

Ενδεικτικό επίσης, ότι η Microsoft, μητρική εταιρεία του LinkedIn, ήταν στην δεύτερη θέση.

Το καλύτερο Social Media δημιουργίας networking.

Το LinkedIn είναι φτιαγμένο με σκοπό το Networking.

Αυτό μπορούμε να το συμπεράνουμε και από το γεγονός ότι για κάθε προφίλ μας δείχνει την “απόσταση” της σχέσης μας με αυτό το άτομο.

Τα άτομα που έχουμε στις επαφές μας είναι 1st, οι δικές τους επαφές 2nd και οι δικές τους επαφές 3rd.

Έτσι μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα άτομα που γνωρίζουν οι επαφές μας και να διευρύνουμε τον κύκλο μας.

Παράλληλα, μπορούμε να συνδεθούμε με άτομα στους κλάδους, στις θέσεις ή στις εταιρείες που θέλουμε.

Το καλό είναι ότι για κάθε άνθρωπο στην πλατφόρμα μπορούμε να γνωρίζουμε επαγγελματικές του πληροφορίες και να μιλήσουμε για συγκεκριμένα θέματα.

το καλύτερο Social Media για Networking είναι το LinkedIn
Το καλύτερο Social Media για Networking είναι το LinkedIn

Διαθέτει φίλτρα στις αναζητήσεις.

Πλέον, κάθε πλατφορμα Social Media είναι παράλληλα και μια μηχανή αναζήτησης.

Σε προηγούμενο άρθρο για το TikTok SEO είχαμε αναφέρει πως πλέον όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν εκεί μέρη και πληροφορίες, αντί να πάνε πρώτα στην Google.

Στο LinkedIn οι αναζητήσεις είνα πιο συγεκριμένες και μπορεί κανείς να αναζητάει άτομα σε συγκεκριμένες θέσεις.

Με λίγα λόγια, όποιον τον ενδιαφέρει να δει μια λίστα από άτομα σε συγκεκριμένη επαγγελματική θέση, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι μια αναζήτηση στο LinkedIn.

Το καλύτερο Social Media παρακίνησης

Όλοι μας θέλουμε να έχουμε μια καλή εικόνα στα Social Media.

Όμως, το τι σημαίνει “καλή εικόνα” διαφέρει από μέσο σε μέσο.

Για παράδειγμα, στο Instagram μετράει καθαρά η οπτική εικόνα. Πρόκειται για ένα μέσο καθαρά επιφανειακό.

Στην ίδια κατηγορία ανοίκουν και τα υπόλοιπα Social Media, τα οποία δίνουν έμφαση κυρίως στην εικόνα.

Από την άλλη, το LinkedIn είναι ένα ζωντανό βιογραφικό.

Για να ξεχωρίσεις εκεί θα πρέπει να κάνεις πράγματα στην επαγγελματική σου ζωή και να αφιερώνεις ένα μέρος του ελεύθερού σου χρόνου στο να παρακολουθείς σεμινάρια, να γνωρίζεις νέους ανθρώπους, να πηγαίνεις σε εκδηλώσεις και να μοιράζεσαι περιεχόμενο.

Το Linkedin επομένως, σε παρακινεί να παρακολουθήσεις courses (τόσο στην πλατφόρμα του όσο και εκτός αυτής) και να πηγαίνεις σε events.

Επίσης, σε παρακινεί να αυξάνεις το δίκτυο σου με ανθρώπους που ειναι επαγγελματίες.

Απουσία τοξικότητας

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του LinkedIn, είναι η παρακίνηση του να εκφράζεις τις απόψεις σου με επιχειρήματα και χωρίς τοξικότητα.

Η απουσία τοξικότητας είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του LinkedIn.

Ακριβώς επειδή είναι ένα καθαρά επαγγελματικό μέσο και τα προφίλ είναι πραγματικά και με προσωπικές πληροφορίες, οι χρήστες του αποφέυγουν να ανεβάσουν κάτι προσβλητικό.

Επίσης, για να διατηρήσουν την καλή τους εικόνα, είναι υποχρεωμένοι να “φιλτράρουν” αυτά που σκέφτονται και γράφουν.

Αυτό οδηγεί σε πιο ευγενική έφραση απόψεων και σε επικράτηση των επιχειρημάτων έναντι της κενής κριτικής.

Ίσως αυτόν να είναι και ο πιο σπουδαίος λόγος που είναι για εμένα – και για πολύ κόσμο – το καλύτερο Social Media.

Όσο ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο και να υπάρχει στα υπόλοιπα Social Media, η τοξικότητα στα σχόλια είναι ένα έντονο φαινόμενο και πολύ ενοχλητικό.

Αυτό το ενοχλητικό φαινόμενο πολύ σπάνια θα το συναντήσει κάποιος στο LinkedIn.

Πηγές: Investopedia, hootsuite.com, thedrum.com, businessofapps.com, eventige.com

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.

Ίσως σας ενδιαφέρει