Τι είναι το Bootstrapping;

Τι είναι το Bootstrapping;

Τι είναι το Bootstrapping;

Kάθε επιχείρηση χρειάζεται χρήματα. Το από πού προέρχεται το κεφάλαιό σας καθορίζει ποιος ελέγχει την επιχείρησή σας. Το bootstrapping είναι ουσιαστικά η διαδικασία αυτοχρηματοδότησης μιας επιχείρησης.

Η διαδικασία αυτή αναφέρεται τόσο στην φάση που ξεκινάτε την επιχείρησή σας, όσο και την φάση αξιοποιείτε τα κέρδη σας για να χρηματοδοτήσετε τη συνεχή ανάπτυξή της.

Στην σημερινή εποχή, η πλειονότητα των startups είναι bootstrapped. Ο κύριος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι σας επιτρέπει να διατηρείτε τον έλεγχο της επιχείρησής σας.

Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τον ανταγωνισμό ή την εύρεση για εξωτερικών επενδυτών. Επιπλέον, προσφέρετε στην επιχείρησή σας ευελιξία και αυτονομία. Παρόλο αυτά, το bootstrapping απαιτεί πειθαρχία, δημιουργικότητα και εφευρετικότητα.

Παρακάτω, θα αναλύσουμε την σημασία του bootstrapping, και θα αναφέρουμε τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτής της στρατηγικής.

Το bootstrapping, αναλυτικά.

Το bootstrapping συμβαίνει όταν ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης ξεκινάει από το μηδέν. Αυτό σημαίνει ότι ιδρύει την επιχείρησή του με ελάχιστα ή καθόλου περιουσιακά στοιχεία.

Οι ιδρυτές συνήθως βασίζονται σε προσωπικές αποταμιεύσεις, λιτές λειτουργίες και περιορισμένα αποθέματα για να επιτύχουν. Για παράδειγμα, μια εταιρεία που βασίζεται στο bootstrapping μπορεί να δέχεται προπαραγγελίες για το προϊόν της, χρησιμοποιώντας τα κεφάλαια που προκύπτουν από τις παραγγελίες για να κατασκευάσει και να παραδώσει το ίδιο το προϊόν.

Σε σύγκριση με τη χρήση επιχειρηματικών κεφαλαίων, το bootstrapping μπορεί να είναι επωφελές επειδή ο επιχειρηματίας μπορεί να διατηρήσει τον έλεγχο όλων των αποφάσεων.

Από την άλλη, αυτή η μορφή χρηματοδότησης μπορεί να είναι επικίνδυνη σε ορισμένες περιπτώσεις. Επιπλέον, δεν παρέχει συνήθως αρκετή επένδυση για να καταφέρει η εταιρεία να επιτύχει με έναν σταθερό ρυθμό.

Το bootstrapping αντιπαραβάλλεται με την εκκίνηση μιας εταιρείας μέσω κεφαλαίων από επενδυτές ή κεφαλαιουχικές εταιρείες. Όσοι χρησιμοποιούν αυτούς τους τρόπους για να ξεκινήσουν τις επιχειρήσεις τους συνήθως έχουν αποδεδειγμένο ιστορικό, με δυνατότητα μεγάλων αποδόσεων.

Πάμε να δούμε αναλυτικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτής της μεθόδου.

Ποιο είναι το νέο Crypto που θα ξεπεράσει το Dogecoin; / Playdoge Review / Business Review Greece

Πλεονεκτήματα

Όπως προαναφέραμε, το bootstrapping επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να διατηρήσει τον έλεγχο της εταιρείας.

Παρόλο που μία από τις επιλογές είναι να επιδιώξει βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση από τρίτο παράγοντα, οι περισσότερες μορφές bootstrapping βασίζονται αποκλειστικά στους πόρους του ιδιοκτήτη. Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης δεν χρειάζεται να θυσιάσει μακροπρόθεσμη ευελιξία λόγω βραχυπρόθεσμων περιορισμών.

Αυτή η στρατηγική μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη βραχυπρόθεσμη κερδοφορία, καθώς ο ιδιοκτήτης είναι συνειδητοποιημένος για το κόστος.

Ένας ιδιοκτήτης συνήθως έχει επίσης χαμηλότερο κόστος εισόδου σε μια βιομηχανία όταν κάνει bootstrapping, καθώς μπορεί να μην έχει όλα τα κεφάλαια που χρειάζονται εξ αρχής.

Αντ’ αυτού, μπορεί να αυξάνει αργά και σταθερά τους πόρους του μέσω συγκεκριμένων προσεκτικών ενεργειών που σχετίζονται με την επιχείρηση.

Μειονεκτήματα

Τα μειονεκτήματα του bootstrapping αφορούν την επιχείρηση μακροπρόθεσμα. Επειδή η χρηματοδότησή της μπορεί να μην είναι 100% εξασφαλισμένη, υπάρχει κίνδυνος να αποτύχει η επιχείρηση, ειδικά αν προκύψει ένα μεγάλο απροσδόκητο έξοδο.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες να αποτύχει μια εταιρεία, όπως ένας προμηθευτής που δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του, ο εξοπλισμός που χαλάει ή μια εταιρεία διαπιστώνει ότι χρειάζεται κεφάλαιο νωρίτερα από ό,τι αρχικά αναμενόταν.

Με το bootstrappping, μια εταιρεία λειτουργεί με περιορισμένους πόρους. Αυτό μπορεί να απαγορεύσει το πόσο μπορεί να επανεπενδύσει η εταιρεία στην ίδια αντί να επιστρέφει κεφάλαια στον ιδιοκτήτη.

Ο ιδιοκτήτης προσπαθεί ταυτόχρονα να αυξήσει την επιχείρηση της εταιρείας και να επιστρέψει το κεφάλαιό της, και τα δύο από τα οποία ανταγωνίζονται για το ίδιο κεφάλαιο.

Ένα άλλο μειονέκτημα είναι ότι η εταιρεία μπορεί να αντιμετωπίσει προβλήματα βραχυπρόθεσμης επωνυμίας και εικόνας.

Σκεφτείτε μια εταιρεία που παραδίδει τα προϊόντα της μόνη της, οδηγώντας γύρω από την πόλη. Δεδομένου ότι αυτό δεν είναι συνηθισμένο, κάποιοι εν δυνάμει αγοραστές μπορεί να αισθανθούν ότι αυτό δείχνει το μικρό εύρος των δραστηριοτήτων.

Οι επενδυτές και προμηθευτές μπορεί να αρνηθούν προτάσεις συνεργασίας με την εταιρεία λόγω του αυξημένου κινδύνου που συνεπάγεται η με μια νέα εταιρεία.

Πηγή: Investopedia

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.