To Personal brand ήρθε για να μείνει. Όλο και πιο συχνά βλέπουμε ανθρώπους να χτίζουν το κοινό τους και να προωθούν τον εαυτό τους τόσο online όσο και offline.
Αρχικά ξεκίνησε σαν ένας τρόπος να βγάζεις χρήματα από χόμπι αλλά από τότε έχει γίνει ένας πολύ διαδεδομένος τρόπος να γίνεις γνωστός.
Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι μπορούν να βρουν τα δικά τους σημεία ανταγωνιστικής διαφοροποίησης και να κάνουν με έναν δημιουργικό τρόπο ένα όμορφο αφήγημα και το κάνουν σωστά, έχουν μεγάλες πιθανότητες επαγγελματικής επιτυχίας.
Το Personal brand μπορεί να ανοίξει πόρτες στην εσωτερική κινητικότητα. Μπορεί να ξεκλειδώσει νέες επαγγελματικές ευκαιρίες και να οδηγήσει σε μεγαλύτερη επαγγελματική ικανοποίηση.
Οι εργαζόμενοι όλων των κλάδων ακολουθούν επιχειρηματικές συμβουλές με στόχο να χτίσουν το δικό τους Personal brand. Με αυτό τον τρόπο μαθαίνουν και να χειρίζονται σωστά τα social media.
Παρόλα αυτά, πολλοί παραμένουν διστακτικοί και φοβισμένοι. Φοβούνται όχι μόνο οτι το κάνουν λάθος αλλά και ότι καταστρέφουν την καριέρα τους. Υπάρχει επίσης ο φόβος ότι το κυνήγι της αυξανόμενης έκθεσης θα φανεί άσχημο στα μάτια του τμήματος ΗR ή στα γραφεία της επιχείρησης στην οποία εργάζονται.
Κάτι τέτοιο δεν προκαλεί έκπληξη σε κανέναν. Η υποτιμητική γλώσσα όταν συζητάς για το Personal brand είναι γεγονός.
Άρθρο του ΒBC στο οποίο αναφέρεται το Personal brand σαν μια πράξη αυτοπλασαρίσματος, αναφέρει επίσης οτι πολλές φορές έρχεται σε σύγκρουση με την εταιρική αφοσίωση.
Κάτι που σε κρατάει εκτός πραγματικότητας.
Η ένταση ανάμεσα στο Personal brand και τον εταιρικό αντίκτυπο
Ζούμε σε μια εποχή κατά την οποία όλοι μας έχουμε πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ένα εταιρικό σκάνδαλο μπορεί εύκολα να πάρει διαστάσεις. Ένας υπάλληλος μπορεί να γράψει κάτι πικάντικο στο διαδίκτυο βλάπτοντας τον ίδιο και την επιχείρηση. Οποιοδήποτε ποστ μπορεί να μπει στο μικροσκόπιο με αφιλεγόμενες αντιδράσεις.
Σαν αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις χτίζουν ισχυρές πολιτικές που τους προστατεύουν από διαρροές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπλοκάρουν την πρόσβαση σε αυτά στον εργασιακό χώρο και υιοθετούν αυστηρές πολιτικές για τους εργαζόμενους τους.
Με αυτό τον τρόπο προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν το ρίσκο της έκθεσης.
Η ένταση ανάμεσα στο Personal brand και το εταιρικό αντίκτυπο δεν περιορίζεται μόνο σε μεγάλα brands της Αμερικής.
Ακόμα και τομείς της οικονομίας που χρειάζονται προσωπική έκφραση, όπως ο τομέας της διασκέδασης, δεν είναι προστατεύμενοι από τις προκλήσεις και τα λάθη της έκθεσης του Personal brand.
Στο τελευταίο remake της πιο πρόσφατης ταινίας της Disney η “Χιονάτη”, οι vloggers αναδημοσιεύαν clips της άσχημης συμπεριφοράς της ηθοποιού και των απρεπών δηλώσεων της.
Η τόσο ελεύθερη έκφραση των απόψεων της εναντίον της αρχικής ταινίας και υπέρ του remake είχε σκοπό, στο μυαλό της, να προωθήσει την ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί.
Οι υπεύθυνοι της Disney, όμως, προφανώς είχαν συγκαλέσει έκτακτα meeting για να ελέγξουν τις ζημιές που προκάλεσε η ίδια.
Κι αυτό είναι μια ξεκάθαρη απόδειξη ότι το Personal brand μπορεί να πάει στραβά.
Τι μπορούμε να μάθουμε από αυτό;
Ποια στρατηγική πρέπει να ακολουθήσουμε σαν εργαζόμενοι ή πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι το personal brand μας δεν βλάπτει τον εργοδότη μας;
Η απλή απάντηση είναι: Δεν μπορούμε
Δεν ζούμε στην εποχή όπου οφείλουμε να λογοκρίνουμε ή να λογοκρινόμαστε. Οπότε φυσιολογικά, καταστάσεις σαν κι αυτές θα συνεχίσουν να συμβαίνουν.
Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα προσπαθήσουν να μειώσουν την πιθανότητα να προκληθεί ζημιά.
1. Προσέλαβε άτομα με κοινές αξίες με τις δικές σου και όχι μόνο για τις δεξιότητες τους
Δημιούργησε μια ομάδα που είναι στο ίδιο μήκος κύματος με το ήθος της εταιρείας σου. Το να υπάρχει μια ταύτιση αξιών είναι πολύ σημαντικό. Έτσι εξασφαλίζεις ότι το Personal brand δεν παρεκλίνει από την εταιρική ταυτότητα.
Το ίδιο ισχύει και όταν ψάχνεις για δουλειά: Προσπάθησε να γίνεις μέλος μιας επιχείρησης με την οποία μοιράζεσαι τις ίδιες αξίες. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει κοινός κώδικας αξιών και συμπεριφορών.
2. Να είσαι ξεκάθαρος με την τοποθέτηση του brand και την άποψη σου, τόσο σαν εταιρική ταυτότητα όσο και σαν προσωπική
Μια ξεκάθαρη εξιστόρηση του brand μπορεί να σε καθοδηγήσει σωστά στην κορυφή. Όταν το Personal brand κάθε εργαζόμενου είναι εναρμονισμένο με την εταιρική ταυτότητα είναι μια κατάσταση win-win.
3. Μην αντιμάχεστε εναντίον του Personal brand των εργαζομένων σας.
Βοηθήστε τους να το κάνουν σωστά. Εκπαιδεύστε την ομάδα σας για τις παγίδες του Personal brand. Με την σωστή εκπαίδευση, μπορούν να χειριστούν σωστά τον ψηφιακό κόσμο και να προβάλλουν τον εαυτό τους. Έτσι διαφυλάσσουν ταυτόχρονα και την φήμη της επιχείρησης σας.
Οι περισσότερες κρίσεις συμβαίνουν εξαιτίας της ασυμφωνίας ανάμεσα στην πραγματικές προσωπικές αξίες και της εικόνας που βγαίνει προς το έξω.
Αυτό μπορεί να μειωθεί και ίσως να αποφευχθεί μέσα από ειδικά μαθήματα για τη διαχείρηση των social media για ολόκληρη την ομάδα σας.
Το Personal branding ήρθε για να μείνει και σαν εργοδότης μπορείς να επωφεληθείς από εργαζομένους που ξέρουν το κομμάτι αυτό καλά. Μπορούν να σε βοηθήσουν να προσλάβεις μελλοντικά πιο ποιοτικά άτομα αλλά και να προσελκύσουν μεγαλύτερο κοινό.
Οφείλουμε όλοι μας να εναρμονιστούμε με την εποχή και να αποδεχτούμε το γεγονός ότι εργαζόμενοι με ισχυρό Personal brand μπορούν να αποδειχτούν αρκετά χρήσιμοι για την επιχείρηση μας.
Για το λόγο αυτό, οφείλουμε να τους δώσουμε τα απαραίτητα εργαλεία να το κάνουν σωστά έτσι ώστε να αποφύγουν να κάνουν ή να πουν κάτι που θα αποδειχτεί ζημιογόνο τόσο για τους ίδιους όσο και για την επιχείρηση.
Ας δούμε όλοι μας στρατηγικές που θα επιτρέψουν στους εργαζομένους μας να ξεδιπλώσουν το προσωπικό τους αφήγημα σε αρμονία με το αφήγημα της επιχείρησης μας.
Ας δημιουργήσουμε κάτι όμορφο που θα γίνει η αρχή για κάτι μεγάλο.
Πηγή: Entrepreneur