Η μέθοδος των OKR’s που εφαρμόζει η Google για να πετυχαίνει στόχους

Αν ένα άτομο ή μια επιχείρηση γενικότερα αναζητά τρόπους να θέσει στόχους και να τους πετύχει όσο πιο παραγωγικά γίνεται, τότε τα OKR’s είναι μια καλή λύση.

Η μέθοδος των OKR’s χρησιμοποιείται από εταιρείες όπως οι Google, Twitter, Spotify, Uber, Airbnb και πολλές ακόμη ώστε να διασφαλίσουν πως όλα τα τμήματα κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Τι είναι τα OKR’s;

OKR σημαίνει Objectives and Key Results.

Είναι λοιπόν ένα εργαλείο με το οποίο η επιχείρηση πετυχαίνει στόχους εκτελόντας συγκεκριμένες και μετρήσιμες ενέργειες, καθώς και παρακολουθόντας την πρόοδο κατά την πορεία.

Τα Objectives λοιπόν καθορίζουν τον στόχο. Οι εταιρείες συνήθως θέτουν 3-5 μεγάλους στόχους κάθε τετράμηνο.

Πρέπει να είναι φιλόδοξοι αλλά ταυτόχρονα μετρήσιμοι και εφικτοί. Ένας “καλός” στόχος για παράδειγμα είναι: Να αυξηθεί η κερδοφορία κατά 15%.

Τα Key Results είναι οι ενέργειες που θα μετρούν την απόδοση μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος. Κάθε Objective ιδανικά έχει 2-4 key results.

Η παραπάνω μέθοδος μπορεί να εκφραστεί με μια πρόταση αν πεις κανείς:

“Θα πετύχω [objective] και θα το καταφέρω με [key results]”

Ας δούμε μερικά παραδείγματα

Μια εταιρεία θέλει να εξαλείψει τις ζημιές της έως ότου φτάσει στο νεκρό σημείο μέσα σε 2 χρόνια (Objective).

Αυτό θα το καταφέρει με 3 τρόπους (Key Results):

  • Μείωση προσωπικού κατά 5%
  • Επένδυση στη Χ νέα τεχνολογία που θα αποφέρει συγκεκριμένο ROI
  • Μείωση μισθού υψηλών στελεχών κατά 6% το πρώτο έτος και 3% το δεύτερο.

Φυσικά τα OKR μπορούν να εφαρμοστούν και στη καθημερινή μας ζωή. Για παράδειγμα θέλει κάποιος να περνάει περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του (Objective)

Αυτό θα το καταφέρει με 2 τρόπους (Key Results):

  • Να γυρνάει σπίτι από την δουλειά στις 6 μ.μ για 15 μέρες τον μήνα
  • Όταν βρίσκεται σπίτι να κλείνει το κινητό του για 2 ώρες

Αυτό που πρέπει να θυμάται κανείς όταν θέτει OKR’s είναι πρώτον το Objective να είναι φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό, και δεύτερον τα Key Results να είναι εφτικά και μετρήσιμα.

Ας αναλύσουμε και το παράδειγμα ενός καλού και ενός κακού OKR σύμφωνα με τα παραπάνω κριτήρια.

Καλό OKR:

Objective

Να γίνει η εταιρεία viral

Key Results

  • 100.000 προβολές μηνιαίως στο YouTube
  • 10.000 νέοι followers στο Instagram
  • Αύξηση οργανικών επισκεπτών στην ιστοσελίδα κατά 20%
Κακό OKR:

Objective

Να γίνει η εταιρεία viral

Key Results

  • Βίντεο στο YouTube
  • Περισσότεροι followers στο Instagram
  • Bελτίωση SEO

Συγκρίνοντας κανείς τα δύο αυτά OKR’s αντιλαμβάνεται την διαφορά και γιατί έχει σημασία οι στόχοι να είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι.

Το πώς θα επιτευχθούν τα key results είναι αποτέλεσμα ενός πλάνου που πρέπει να ακολουθήσει ο καθένας και μπορεί ακόμη να υπάρχουν υπο-κατηγορίες key results για κάθε κύριο key result.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !