Τι είναι τα Logistics;

Τι είναι τα Logistics;

Logistics

Η έννοια logistics χρησιμοποιείται ευρύτερα για να αναφέρεται στη διαδικασία συντονισμού και μετακίνησης πόρων – ανθρώπων, υλικών, αποθέματος και εξοπλισμού – από μια τοποθεσία (εκεί οπου γίνεται η αποθήκευση) στον επιθυμητό προορισμό. 

Ο όρος logistics προήλθε από τον στρατό, αναφερόμενος στη μετακίνηση εξοπλισμού και προμηθειών στα στρατεύματα στο πεδίο.

Οι διαφορές Logistics και Supply Chain Management (Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας)

Τα logistics και η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι όροι που χρησιμοποιούνται συχνά εναλλακτικά ο ένας του άλλου, για να περιγράψουν την ίδια έννοια. Αλλά στην πραγματικότητα αναφέρονται σε δύο πτυχές της διαδικασίας.

Τα logistics αναφέρονται σε αυτό που συμβαίνει μέσα σε μια εταιρεία, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς και παράδοσης πρώτων υλών, συσκευασίας, αποστολής και μεταφοράς αγαθών σε διανομείς. 

Από την άλλη η Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Supply Chain Management) αναφέρεται σε ένα μεγαλύτερο δίκτυο εξωτερικών οργανισμών που συνεργάζονται για την παράδοση προϊόντων στους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των πωλητών, των παρόχων μεταφορών, των τηλεφωνικών κέντρων, των παρόχων αποθήκης και άλλων.

Τι περιλαμβάνουν τα Logistics

Η διαχείριση των logistics μπορεί να περιλαμβάνει ορισμένες ή όλες τις ακόλουθες επιχειρηματικές λειτουργίες:

  • Εισερχόμενη μεταφορά 
  • Εξωτερική μεταφορά
  • Διαχείριση στόλου
  • Αποθήκευση
  • Χειρισμός υλικών
  • Εκπλήρωση παραγγελίας
  • Διαχείριση αποθεμάτων
  • Σχεδιασμός ζήτησης

Γιατί τα Logistics είναι σημαντικά

Αν και πολλές μικρές επιχειρήσεις εστιάζουν στο σχεδιασμό και την παραγωγή των προϊόντων και των υπηρεσιών τους για να καλύψουν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών, εάν αυτά τα προϊόντα δεν μπορούν να προσεγγίσουν πελάτες, η επιχείρηση θα αποτύχει. Αυτός είναι ο κύριος ρόλος που παίζει η εφοδιαστική.

Αλλά τα logistics επηρεάζουν επίσης και άλλες πτυχές της επιχείρησης.

Όσο πιο αποτελεσματικά μπορούν να αγοραστούν, να μεταφερθούν και να αποθηκευτούν οι πρώτες ύλες μέχρι να χρησιμοποιηθούν, τόσο πιο κερδοφόρα μπορεί να είναι η επιχείρηση. 

Ο συντονισμός των πόρων για την έγκαιρη παράδοση και χρήση των προϊόντων μπορεί να αναδείξει ή να καταστρέψει μια εταιρεία.

Και από την πλευρά του πελάτη, εάν τα προϊόντα δεν μπορούν να παραχθούν και να αποσταλούν έγκαιρα, η ικανοποίηση των πελατών μπορεί να μειωθεί, επηρεάζοντας επίσης αρνητικά την κερδοφορία και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα μιας εταιρείας.

Πηγή: Shopify

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.