Λιανεμπόριο και Λιανική Πώληση: Τι ακριβώς είναι;

Λιανεμπόριο και Λιανική Πώληση: Τι ακριβώς είναι;

λιανεμπόριο

Μια λιανική πώληση συμβαίνει όταν μια επιχείρηση πουλά ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σε έναν μεμονωμένο καταναλωτή για δική του χρήση. Η ίδια η συναλλαγή μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω πολλών διαφορετικών καναλιών πωλήσεων, όπως στο διαδίκτυο, σε μια βιτρίνα, μέσω απευθείας πωλήσεων ή απευθείας αλληλογραφίας. Η πτυχή της πώλησης που την χαρακτηρίζει ως λιανική συναλλαγή είναι ότι ο τελικός χρήστης είναι ο αγοραστής.

Τύποι Επιχειρήσεων Λιανικής

Υπάρχουν τέσσερις μεγάλες κατηγορίες λιανοπωλητών:

  • Σκληρά ή Διαρκή αγαθά – πράγματα που τείνουν να διαρκούν πολύ, όπως συσκευές, αυτοκίνητα και έπιπλα
  • Μαλακά αγαθά ή αναλώσιμα – πράγματα όπως ρούχα, παπούτσια και προϊόντα περιποίησης
  • Τρόφιμα – πράγματα όπως κρέας, τυρί, προϊόντα και αρτοσκευάσματα
  • Τέχνη – πράγματα όπως καλές τέχνες, καθώς και βιβλία και μουσικά όργανα

Μέσα σε αυτές τις κατηγορίες θα βρείτε επίσης διαφορετικούς τύπους καταστημάτων λιανικής. Μερικοί από τους πιο συνηθισμένους τύπους περιλαμβάνουν:

  • Πολυκαταστήματα – το παλαιότερο και συχνά μεγαλύτερο μέρος όπου οι καταναλωτές μπορούν να ψωνίσουν για μια ποικιλία προϊόντων κάτω από μια στέγη.
  • Big Box Store – μεγάλοι λιανοπωλητές που ειδικεύονται σε έναν τύπο προϊόντος, όπως ηλεκτρονικά.
  • Discount Stores – πολυκαταστήματα που διαθέτουν προϊόντα με έκπτωση και μάρκες σε χαμηλότερες τιμές.
  • Καταστήματα αποθήκης – αυτές οι αποθήκες, απαιτούν συχνά να είστε μέλος για να έχετε πρόσβαση στις χαμηλές τιμές τους.
  • Καταστήματα Mom-and-Pop – μικρότερα, συχνά εξειδικευμένα καταστήματα που διευθύνονται από ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων. Αυτά είναι τα γωνιακά καταστήματα και τοπικές βιτρίνες.
  • Ηλεκτρονικοί λιανοπωλητές – διαδικτυακοί έμποροι λιανικής που πωλούν μέσω διαδικτύου και παραδίδουν προϊόντα στην πόρτα σας. Συνήθως δεν έχουν φυσικά καταστήματα. Το Amazon και το etsy είναι παραδείγματα.

Οικονομικά στη Λιανική πώληση

Η αλυσίδα εφοδιασμού λιανικής αποτελείται γενικά από τέσσερις παίκτες:

  1. Kατασκευαστές που παράγουν τα αγαθά,
  2. Xονδρεμπόρους ή διανομείς που αγοράζουν από κατασκευαστές και μεταπωλούν σε λιανοπωλητές
  3. Λιανοπωλητές που αγοράζουν από χονδρεμπόρους και στη συνέχεια πωλούν στους καταναλωτές.
  4. Οι καταναλωτές αποτελούν τον τέταρτο και τελικό κρίκο αυτής της αλυσίδας

Κάθε βήμα της αλυσίδας υπάρχει μια σήμανση, ή ένα περιθώριο κέρδους, ενσωματωμένο στην αγορά. Οι κατασκευαστές υπολογίζουν το κόστος κατασκευής ενός προϊόντος και στη συνέχεια προσθέτουν ένα ποσοστό κέρδους πριν το πουλήσουν σε χονδρεμπόρους. 

Οι χονδρέμποροι κάνουν το ίδιο πράγμα, προσθέτοντας ένα ποσοστό κέρδους σε αυτό που πλήρωσαν για τα προϊόντα. Και οι έμποροι λιανικής προσθέτουν το δικό τους περιθώριο κέρδους στο κόστος του προϊόντος πριν το πουλήσουν στον τελικό τους πελάτη, τον χρήστη.

Έτσι, ένα προϊόν που κοστίζει $1 για να κατασκευαστεί, μπορεί να πωληθεί σε χονδρεμπόρους για $2. Οι χονδρέμποροι το αγοράζουν για $2 και στη συνέχεια το πωλούν σε λιανοπωλητές για $4. Και στη συνέχεια οι λιανοπωλητές το αγοράζουν για $4 και το πωλούν στους αγοραστές για $8. Έτσι βγάζουν λεφτά όλοι στην πορεία.

Σημείο πώλησης

Για να ολοκληρώσουν μια πώληση, τα καταστήματα λιανικής παραδοσιακά ζητούσαν από τους πελάτες να φέρνουν τις αγορές τους σε ένα ταμείο, όπου ένας υπάλληλος υπολογίζει το συνολικό κόστος και κάνει την πώληση. 

Σήμερα, ορισμένα σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό διαθέτουν λωρίδες αυτοεξόφλησης, όπου οι πελάτες μπορούν να σαρώσουν τα αντικείμενά τους και να τα ελέγξουν χρησιμοποιώντας πιστωτική κάρτα ή μετρητά. Οι πελάτες που αγοράζουν ηλεκτρονικά στις οθόνες του υπολογιστή τους, κάνουν κλικ για να επιλέξουν τα προϊόντα που θέλουν και, στη συνέχεια, πληκτρολογούν τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας για να ολοκληρώσουν την πώληση.

Πηγή: Shopify

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας