Το focus στην οικονομία των creators παγκοσμίως είναι πιο έντονο από ποτέ. Η δημιουργία εσόδων από ψηφιακό περιεχόμενο δεν είναι κάτι καινούργιο.
Παρόλο αυτά, η πανδημία “τροφοδότησε” περαιτέρω τον τομέα, καθώς οι άνθρωποι στράφηκαν στα social media και τις υπηρεσίες streaming για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους. Παράλληλα, το TikTok εξελίχθηκε ραγδαία, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει full-time δουλειές για πολλούς creators παγκοσμίως.
Αυτή η δυναμική έχει αυξηθεί σημαντικά από το 2020. Περισσότεροι από 50 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως είναι content creators και το μέγεθος της αγοράς έχει φτάσει τα 105 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι επενδύσεις στον κλάδο αγγίζουν τα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ, το 41% των creators εισπράττει minimum 69.000 δολάρια ετησίως.
Σήμερα, οι περισσότερες startups σπεύδουν να αξιοποιήσουν online εργαλεία και να δημιουργήσουν υπηρεσίες για την ανάπτυξή τους. Επίσης, οι μεγάλες επωνυμίες διπλασιάζουν τη μόχλευση (leveraging) της προσέγγισης που έχουν οι creators με το κοινό τους.
Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, είναι εύκολο να εικάσουμε το ότι τώρα είναι η καλύτερη εποχή να γίνει κανείς creator. Παρακάτω, εξηγούμε την άποψή μας στο παραπάνω ερώτημα βασισμένοι σε τάσεις και ζητήματα στην οικονομία των creators.
Κανείς δεν βασίζεται στο ήδη υπάρχον επενδυτικό κεφάλαιο για τους creators
Μία από τις πιο πιεστικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι ανερχόμενοι creators είναι πώς θα αποκτήσουν σταθερό εισόδημα από το περιεχόμενό τους. Για αυτό, τα social media εισήγαγαν κεφάλαια (creator funds) το 2020 για να προσελκύσουν υποψήφιους creators σε αυτές.
- Το TikTok ηγήθηκε του προαναφέροντος μέτρου με 200 εκατομμύρια δολάρια.
- Τον Νοέμβριο του 2020, το Snapchat άρχισε να πληρώνει 1 εκατομμύριο δολάρια καθημερινά σε όσους χρησιμοποιούσαν τη λειτουργία σύντομου βίντεο Spotlight. Τον περασμένο Δεκέμβρη, ανακοίνωσε ότι είχε πληρώσει περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια το 2021 σε 12.000 και πλέον content creators.
- Τον Ιούνιο του 2021, το Facebook ανακοίνωσε επενδύσεις ύψους 1 δισεκατομμύριο δολάρια της προκειμένου να υπάρχουν περισσότεροι τρόποι δημιουργίας εσόδων.
Τα creator funds δεν έχουν σχεδιαστεί απαραίτητα για να είναι το πλήρες εισόδημα ενός creator, αλλά μπορούν να το συμπληρώνουν. Το ερώτημα είναι πόσο καιρό είναι διατεθειμένες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης να χρηματοδοτούν τους creators. Tα social media δεν αφορούν μόνο τα χαρακτηριστικά τους και τα χρήματα, αλλά και την κοινότητα που δημιουργούν.
Ορισμένοι creators θέλουν να αποκτήσουν βραχυπρόθεσμα αρκετά χρήματα ώστε να σταματήσουν. Υπάρχουν όμως και αυτοί που θέλουν να το κάνουν αυτό ως full time δουλειά. Θέλουν να είναι σίγουροι ότι μπορούν να αποκομίσουν περισσότερα σε μηνιαία βάση παρά μια μεγάλη πληρωμή.
Όλο και περισσότεροι celebrities και brands γίνονται creators
Σήμερα, κάθε επιχείρηση βλέπει και να αναγνωρίζει την αξία ενός creator. Ανεξαρτήτου επιχείρησης, η επωνυμία σας είναι τόσο επίκαιρη όσο το περιεχόμενό σας. Για αυτό, πρέπει να είστε ενεργοί σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να έχετε μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση.
Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τους celebrities.Το βλέπουμε ήδη σε κάποιο βαθμό στο Cameo. Η πλειοψηφία διάσημων πελατών social media marketing κάνει συχνά τις παρακάτω ερωτήσεις:
- Πώς λειτουργεί η οικονομία των creators σήμερα;
- Πώς μπορώ να συμμετέχω; Πώς μπορώ να βελτιώσω την εικόνα μου και να χτίσω το brand μου;
- Πώς μπορώ να αξιοποιήσω τα social media για να προσελκύσω περισσότερους fans;
Τα NFTs πρέπει να έχουν περισσότερα βιώσιμα οφέλη
Τα NFTs έχουν φυσικά εισχωρήσει στην οικονομία των creators, καθώς οι ίδιοι δημιουργούν και πουλούν τα δικά τους στους fans τους με αντάλλαγμα το προνόμιο του exclusive content. Καθώς αυξάνεται η δημοτικότητα ενός creator, αυξάνεται και η αξία του NFT του.
Επομένως, εκείνος που έχει τη δύναμη είναι οι άνθρωποι με τα περισσότερα χρήματα. Έτσι, στο τέλος της ημέρας, εξακολουθεί να επικρατεί ο καπιταλισμός σε μια αποκεντρωμένη παγκόσμια αγορά. Για αυτό είναι απαραίτητο τα NFTs να αξιοποιούνται όχι μόνο με βάση το χρηματικό όφελος, αλλά και με τις ανάγκες ης αγοράς.
Το burnout πρέπει να αντιμετωπιστεί
Ο μεγαλύτερος αντίπαλος της οικονομίας των creators είναι η ψυχική υγεία. Έρευνες έδειξαν ότι το 90% των creators βίωσαν εξάντληση και burnout. Παράλληλα, το 71% δήλωσε ότι σκέφτηκαν να τα παρατήσουν λόγω της κακής τους ψυχολογίας.
Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, η ψυχική μας υγεία, επηρεάζει άμεσα την παραγωγικότητά μας, ανεξάρτητα από το τι δουλειά κάνουμε. Για έναν creator ή streamer, όταν το μεγαλύτερο κομμάτι της μέρας του είναι μπροστά από μία οθόνη, είναι απολύτως φυσιολογικό να εξαντληθεί.
Πέραν του ότι βλάπτει την σωματική του υγεία όταν είναι πολλές ώρες σε μία οθόνη, δεν αθλείται και τρώει συνήθως junk food, βλάπτει και την ψυχική του υγεία, καθώς δεν ξεκουράζεται, δεν περνάει χρόνο με φίλους και οικογένεια, και εξαντλείται προκειμένου να βγάλει το βίντεο που θέλει.
Οπότε, εάν οι εταιρείες παγκοσμίως θέλουν να συνεχίσουν να βλέπουν κέρδη στην οικονομία των creators, θα πρέπει να επενδύσουν αρκετά στην ψυχική υγεία και την ψυχολογική αποφόρτιση των creators, έτσι ώστε να βλέπουμε τέτοια υψηλά ποσοστά burnout.
Πηγή: FastCompany