Οι διαπροσωπικές δεξιότητες είναι οι συμπεριφορές και οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί ένα άτομο για να αλληλεπιδρά αποτελεσματικά με τους άλλους.
Αυτές οι δεξιότητες μπορεί να είναι χρήσιμες είτε στο χώρο εργασίας, είτε σε κοινωνικές καταστάσεις είτε μέσα σε μια οικογένεια.
Στον επιχειρηματικό κόσμο, ο όρος αναφέρεται γενικά στην ικανότητα ενός εργαζομένου να συνεργάζεται καλά με άλλους. Οι διαπροσωπικές δεξιότητες κυμαίνονται από τρόπους επικοινωνίας και ακρόασης έως στάση και απαξίωση.
Πιο συγκεκριμένα
Οι διαπροσωπικές δεξιότητες αναφέρονται συχνά ως ανθρώπινες δεξιότητες, κοινωνικές ή κοινωνική νοημοσύνη.
Περιλαμβάνουν την ανάγνωση των σημάτων/νοημάτων που στέλνουν οι άλλοι και την ερμηνεία τους με ακρίβεια προκειμένου να σχηματιστούν αποτελεσματικές απαντήσεις.
Οι δεξιότητες αυτές αναδεικνύονται με την αλληλεπρίδραση με άλλους.
Ο καθένας έχει ένα προσωπικό και διαπροσωπικό στυλ. Μερικοί άνθρωποι είναι πιο επιτυχημένοι από άλλους στη χρήση διαπροσωπικών δεξιοτήτων για συγκεκριμένα, επιθυμητά αποτελέσματα.
Οι δεξιότητες αυτές μπορεί να βασίζονται εν μέρει στην προσωπικότητα και το ένστικτο.
Ωστόσο, ο καθένας μπορεί να βελτιωθεί σε αυτές.
Παρόλο που μπορούν να αναπτυχθούν, δεν μπορούν να μαθευτούν αποκλειστικά από ένα σχολικό βιβλίο. Για μερικούς ανθρώπους, θα πρέπει να τις εξασκούν, να παρατηρούν και στη συνέχεια να τροποποιούν ανάλογα με τα αποτελέσματα.
Δηλαδή, αυτές οι δεξιότητες μπορεί να έρχονται φυσικά σε ορισμένα άτομα, αλλά άλλοι πρέπει να εργαστούν για να τις καλλιεργήσουν.
Σε πολλούς οργανισμούς, οι εργαζόμενοι με ισχυρές διαπροσωπικές δεξιότητες εκτιμώνται για την ευχάριστη συμπεριφορά και τη θετική, προσανατολισμένη στη λύση στάση τους.
Επιπλέον, η σωστή επικοινωνία σε έναν οργανισμό, συνεισφέρει στην ομαλή λειτουργία του. Επομένως, είναι φυσικό επακόλουθο οι διαπροσωπικές δεξιότητες να είναι απαραίτητες για τις εταιρείες παγκοσμίως.
Πηγή: Investopedia