Τι είναι η οικονομική αξία;

Τι είναι η οικονομική αξία;

Τι είναι η οικονομική αξία;

Οικονομική αξία είναι η αξία που αποδίδει το άτομο σε ένα οικονομικό αγαθό με βάση το όφελος που αποκομίζει από το αγαθό.

Συχνά εκτιμάται με βάση την προθυμία του ατόμου να πληρώσει για το αγαθό, που συνήθως μετράται σε μονάδες νομίσματος.

Η Οικονομική αξία δεν είναι ισοδύναμο της αγοραίας αξίας!

Δεν πρέπει να συγχέεται με την αγοραία αξία, η οποία είναι η αγοραία τιμή για ένα αγαθό ή μια υπηρεσία που μπορεί να είναι υψηλότερη ή χαμηλότερη από την οικονομική αξία που αποδίδει ένα συγκεκριμένο άτομο σε ένα αγαθό.

Είναι υποκειμενική και είναι δύσκολο ή αδύνατο να μετρηθεί, αν και υπάρχουν προσεγγίσεις για την εκτίμησή της.
Οι παραγωγοί χρησιμοποιούν εκτιμήσεις οικονομικής αξίας για να καθορίσουν τις τιμές για τα προϊόντα τους λαμβάνοντας υπόψη υλικούς και άυλους παράγοντες όπως το brand name τους!

Η οικονομική αξία – Πόσα προτίθεσαι να δώσεις;

Τα καταναλωτικά αγαθά


Επειδή η οικονομική αξία είναι υποκειμενική και εξαρτάται από τις προθέσεις ενός ατόμου, δεν μπορεί να μετρηθεί άμεσα. Ωστόσο, έχουν επινοηθεί διάφορες μέθοδοι προκειμένου να γίνει προσπάθεια ποσοτικοποίησης ή εκτίμησης της οικονομικής αξίας. Μερικές από αυτές είναι:

  • Προθυμία Πληρωμής
  • Ηδονική Τιμολόγηση
  • Το Μάρκετινγκ
Τι είναι η οικονομική αξία;

Εν κατακλείδι, καταλαβαίνετε πως η αξία, είτε η αγοραστική είτε η οικονομική δεν καθορίζεται ακριβώς αντικειμενικά. Και αυτό γιατί πολλές φορές κάποια προϊόντα αποκτούν επιπρόσθετη αξία για διάφορους λόγους.

Για παράδειγμα αναλογιστείτε μια επιχείρηση η οποία πουλάει συμπληρώματα διατροφής. Υπάρχουν πολλές εταιρείες εκεί έξω που το κάνουν αυτό, σωστά; Σωστά!

Όμως, ας υποθέσουμε πως αυτή η εταιρεία πληρώνει έναν influencer με σκοπό να διαφημίσει τα προϊόντα της και να πει στους ακόλουθούς του ότι αυτά είναι τα καλύτερα συμπληρώματα που έχει χρησιμοποιήσει ποτέ του.

Καταλαβαίνετε πως αυτό θα φέρει κάποιες αλλαγές, αφού κάποιοι οπαδοί του influencer θα θέλουν να αγοράσουν το προϊόν μόνο και μόνο επειδή τον είδαν να το χρησιμοποιεί.

Πολλές φορές οι τιμές δεν μπαίνουν με αντικειμενικά κριτήρια, καθώς υπα΄ρχουν και άλλοι παράγοντες όπως είναι η δύναμη του brand name που έχει δημιουργήσει η εκάστοτε επιχείρηση.

Το ποσό που είστε διατεθειμένοι να δώσετε για ένα προϊόν, εξαρτάται από πολλά. Καλό θα ήταν να τα ξεκαθαρίσετε μέσα στο μυαλό σας, ώστε να μην την πατήσετε αλλά να γλυτώνετε τα περιττά έξοδα!

Πηγή: Investopedia

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Γιάννης Κύρτσης

Φοιτητής Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αρθρογράφος, Content Creator και δημιουργός της σελίδας Johnny&Books. Αρθρογραφεί στο Business Review Greece για Βιβλία, Αυτοβελτίωση και ορολογίες επιχειρηματικότητας και οικονομίας. Ένας νέος με μεγάλο πάθος για τα βιβλία, καθώς αυτά του άλλαξαν την ζωή, με όνειρο να μεταδώσει αυτή την τρέλα στους ανθρώπους γύρω του κάνοντάς τους καλύτερους!