Τι είναι ο εργασιακός μινιμαλισμός; Σε προηγούμενα άρθρα μας, εξηγήσαμε τι είναι ο μινιμαλισμός, γιατί είναι χρήσιμος και ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι μύθοι για αυτόν.
Παρακάτω, θα εξηγήσουμε γιατί και με ποιους τρόπους αυξάνει δραστικά την παραγωγικότητά μας.
Λιγότερα distractions = Καλύτερο focus
Το να έχετε έναν ανοργάνωτο, ακατάστατο χώρο εργασίας είναι σίγουρα καταστροφικό για το focus σας. Κάθε αντικείμενο γύρω σας που δεν σχετίζεται καθόλου με την τρέχουσα εργασία σας είναι πιθανό να αποσπάσει την προσοχή σας.
Μια γρήγορη ματιά σε ένα αρχείο στο laptop σας ενός άλλου project που έχετε είναι αρκετό να δημιουργήσει νέες σκέψεις στο μυαλό σας. Έτσι, στη συνέχεια θα αποτελέσει περισπασμό και θα σας κάνει πιο δύσκολη την μέρα σας.
Στην πραγματικότητα, εάν αποσπάτε συνεχώς την προσοχή σας, ακόμα και για πολύ λίγο χρόνο, δεν θα μπορείτε να έχετε το καλύτερο δυνατό focus. Αυτό θα οδηγήσει σε χαμηλότερη ποιότητα παραγωγής και μικρότερη παραγωγικότητα.
Δίνοντας μια επιστημονική εξήγηση
Πάμε σε ένα fact που λίγοι γνωρίζουν. Κάθε φορά που η προσοχή μας αποσπάται, χρειάζονται (κατά μέσο όρο) 25 λεπτά για να την επανακτήσουμε. Αυτό οφείλεται σε μια έννοια που ονομάζεται «attention residue».
Ουσιαστικά σημαίνει ότι μέρος της προσοχής μας εξακολουθεί να “μένει πίσω” στην προηγούμενη εργασία ή απόσπαση της προσοχής μας. Μόνο μετά από 25 λεπτά θα έχετε ξανά την πλήρη εστίασή σας.
Μια μελέτη από το Princeton Neuroscience Institute διαπίστωσε ότι πολλά οπτικά ερεθίσματα στο εργασιακό σας περιβάλλον ανταγωνίζονται για την προσοχή σας. Με αυτόν τον τρόπο, αφήνουν λιγότερους διανοητικούς πόρους διαθέσιμους για να έχετε το βέλτιστο δυνατό focus.
Παράλληλα, μια έρευνα του Harvard διαπίστωσε ότι όσοι είχαν καθαρό χώρο εργασίας ήταν σε θέση να εκτελέσουν μια απαιτητική εργασία 1,5 φορές περισσότερο από εκείνους σε ένα ακατάστατο περιβάλλον.
Επομένως, αφαιρέστε τα πάντα από το εργασιακό σας περιβάλλον που θα μπορούσαν ενδεχομένως να σας αποσπάσουν την προσοχή. Έτσι θα παρατηρήσετε τεράστια βελτίωση στην συγκέντρωσή σας.
Κάθε αντικείμενο αφήνει μια εντύπωση στο μυαλό σας και ότι αυτές οι εντυπώσεις δημιουργούν σκέψεις που στη συνέχεια μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή σας. Αυτό είναι ένα από τα προβλήματα που ο μινιμαλισμός σας βοηθάει να αντιμετωπίσετε.
Εργασιακός μινιμαλισμός: Δώστε έμφαση σε ότι είναι πραγματικά σημαντικό
Στη διαδικασία του μινιμαλισμού, αφαιρείτε συνεχώς αντί να προσθέτετε. Με αυτόν τον τρόπο, αναγκάζετε τον εαυτό σας να μένει μόνο με τα βασικά. Αυτά δηλαδή που πραγματικά χρειάζεστε και εκτιμάτε.
Αλλά ο μινιμαλισμός δεν αφορά μόνο υλικά αγαθά. Σχετίζεται επίσης με τις δραστηριότητές σας, τους στόχους και τα projects σας.
Επομένως, όταν πρόκειται για την εργασία σας, εξετάστε λεπτομερώς ποιες εργασίες και στόχοι είναι πραγματικά ουσιαστικοί. Ποια έχουν τη μεγαλύτερη αξία; Ποια συμβάλλουν στα πιο αποδοτικά αποτελέσματα;
Μόλις απαντήσετε σε αυτές ερωτήσεις, θα ξέρετε σε τι πρέπει να εστιάσετε τον περισσότερο χρόνο και την προσοχή σας. Όλα τα άλλα μπορούν βασικά να απορριφθούν ή να ανατεθούν σε εξωτερικούς συνεργάτες. Ουσιαστικά χρησιμοποιείτε την Αρχή του Pareto ή τον κανόνα 80/20.
Τέλος, ο μινιμαλισμός σας βοηθάει να μην πέσετε στην παγίδα της παραγωγικής αναβλητικότητας. Αυτό συμβαίνει όταν εργάζεστε σκληρά και αισθάνεστε παραγωγικοί, αλλά βασικά κάνετε εργασίες που δεν είναι καθόλου πολύτιμες.
Επομένως, νιώθετε μετά ότι δεν είστε ακόμα πραγματικά παραγωγικοί.
Πηγή: LifeHack / Trello Blog / Medium